[TI] Is een Tinker echt zo duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:03

Zijn hier in NL al tinkerfokkers die hun dieren niet kwijt raken.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:08

was vandaag bij de fokker van mijn paard (inderdaad een tinker)en die zei ook al dat de paardenmarkt is ingestort.ze hebben ook diverse paarden staan,maar dat zijn jaarlingen en veulens geloof ik.

ik heb zelf mijn tinker gekocht een paar maanden geleden.bijna 3 was ze,volledig groen en daar betaalde ik 2500 euro voor.Wist wel dat ze prijzig waren dus ik schrok er niet van.nu verkoop ik haar veulentje,maar ben bang dat dat misschien wel even kan duren..

15.000 euro voor een tinker;nee dat zou ik niet eens willen betalen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:10

tja het is wat een gek er voor geeft.......30000, die verkoper had vast teveel gedronken ofzo....

ik denk dat je voor die 15000 kan je ongeveer 4 mooie tinkers in je landje hebben, ik zou lekker verder zoeken, en die 15000 euries lekker in je zakkie houden, een leuke tinker gaan vanaf de 2500, en ja hoe geveorderder het paard hoe meer je betaalt, maar geen 15000 euro.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:16

manex schreef:

Gaat niet over Tinkers/Irish Cobs zoals ik het lees en zie, maar over paarden in het algemeen. Op 1 foto zie ik twee ponyhoofdjes die wel eens tinkers zouden kunnen zijn, maar volgens mij zijn het meer Connemara's en mixjes e.d.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:37

Dat klopt. Het zijn ook niet alleen maar tinkers. In dit Bokttopic staat nog veel meer nieuws erover.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:52

is dat de vraagprijs voor alleen het paard of zitten alle spullen daar ook bij (tuigage/wagen)
VInd het veel geld voor een tinker, zou zelf max 3000.00 / 4.000,00 euro denken voor een tinker, dan wel gezond, netjes beleerd en een goed karakter.

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:09

al eens iemand omgerekend wat 30.000 frank is in euro? dat is nl 750€ grofweg gerekend, dus 2 keer niets. Denk idd wel dat ze nog eens goed moet navragen hoe alles in elkaar zit.

Ik heb mn dame ook hier in belgië gekocht, een kleine 8j oud, merrie, niet echt het cobtype (maakte mij niet uit) en qua rijden groen maar wel super wandelpaard. prijs idd zoals de gemiddelden die hier staan.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:09

zoals gezegd is die prijs van 30000 meer iets voor in amerika

hier zal je toch al rond de 4000 euro iets leuks moeten krijgen
en het is ook een kwestie van geluk hebben.

er staat momenteel zoveel te koop er zal best wel wat leuks voor je tussen zitten

Saartje87

Re: Is een Tinker echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 12:50

Goed even update, ik heb net terug gebeld. Weer dezelfde man aan de lijn. Ja 31000 euro, ik vraag bent u zeker dat is veel. Hij weer: ja zwarte tinker witte sokken is duurder.. Ik weer: maar toch niet zo duur?? En papieren? Dat begreep hij niet, dus ik vroeg of hij mss engels of frans sprak. Ja frans was handiger, opnieuw in het frans, bleek hij toch 3100 te bedoelen maar niet te weten hoe het in het nederlands uit te spreken :s.. Nu hij had er 6 te koop, zonder papieren (niet dat ik dat zo belangrijk vind), maar het ging dus niet over een officiele handelsstal, dus ik denk dat ik lekker verder zoek..
Iedereen die gepbt heeft met paardjes te koop krijgt vanavond antwoord ( zit op me werk)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:27

mmmmm.... klinkt niet echt lekker betrouwbaar :n
Succes met de zoektocht naar een tinker.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:00

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:38

ik zou verder zoeken ja, als er geen papier bij zit, vind ik het aan de dure kant.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:43

dribbelkont,ik ben daar gister geweest bij het hof van ede en volgensmij zei petra dat ze enkel jonge paarden hadden.ik had ook al gevraagd of ze interesse hadden in kyona.tenmiste ze zij ik heb ook een aantal jonge staan die ik moeilijk kwijt raak.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:52

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:54

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:02

volgensmij krijg je al genoeg tips voor tinkers die je kan kopen voor een redelijke prijs.al heb ik net even gekeken op de site van hof van ede en daar staat toch inderdaad een tinker op die al wat ouder is.mooi diertje trouwens .

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:34

salomo is hengst maar kan natuurlijk geruint worden

ik heb mijn merrie ook aan petra en marco verkocht. super mensen zijn het en verkopen zeer zeker een eerlijk dier aan je. je kan eventueel bellen misschien dat hun veders nog andere tinkers weten

Saartje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:40

Dank jullie allemaal voor de vele linkjes en aanbiedingen :) ik ga het allemaal eens bekijken, ik wist niet dat de tinker zo populair was in zowel nederland als belgië :)

@ Dribbekkont: ik heb niet echt een voorkeur hoor, ik ben net even gelukkig met een hengst/merrie/ruin, ik wil gewoon een leuk paardje met een zacht karakter, geslacht speelt niet zo een rol.. ik ben wel kieskeurig op grootte.. ben namelijk zelf maar 1m52 en heb nooit een paardje groter als 1m55 gehad, en zou ook graag binnen die afmetingen blijven, vind dat groot genoeg voor mijn kleine gestalte :)

Saartje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:42

Soprano schreef:
Kijk ook eens op http://www.degentsetinkerhoeve.be/?page=Te_koop_paarden ook zeer leuke tinkers te koop! De mijne komt er ook van :D

daar had ik ook al op gekeken :D inderdaad heel leuke paardjes.. maar gent is 3 uur rijden (woon in limburg echt vlak op de grens met nederland), nu is dat geen ramp maar ik wou toch eerst de opties dichter bij huis bekijken :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:57

salomo is niet super groot ;)

ik heb zelf een tinkertje van 1.40 en ben 1.69 pas prima :D

salomo is groter hoor zie maar op de site bij verkoop
www.hofvanede.com

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:36

Dan zou je ook bij Stoeterij de Ierse Tinker kunnen kijken, die zitten net over de grens in Nederland :-) En Wilgje heeft dacht ik ook nog een veulen te koop? Zit daar vlakbij :-)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:03

een veulentje kan je nog niet berijden teuntje!ts zoekt een paard wat al bereidbaar is.
jammer dat ik gister van salomo geen foto heb gemaakt anders had ik die nu kunnen showen,maar wat een bink zeg!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:09

Even als reactie op 't verhaal over Ierland, ik heb het idee dat dat bericht niet hélemaal klopt := Net als de persoon uit dat topic die in Ierland woont heb ik in de 3 weken die ik door Ierland gereisd heb ook geen ongezonde loslopende paarden gezien. En ik heb paarden verkocht zien worden voor €5.000,- per stuk. En dat waren jonge connemara's die nog niets bereikt hadden in de sport, nog niet eens gestart. Voor een andere 5-jarige (geen connemara, een paard, vraag me niet wat voor) welke net beleerd was werd €7.000,- gevraagd, dit paard had volgens mij nog nooit een bak oid gezien. Toen ik vroeg of €5.000,- normaal was daar, werd me verteld dat €5.000,- niet eens de moeite waard is om je paard voor te verkopen. Ook ben ik op een stal geweest met enorme weides met jaarlingen, 2-jarigen en een hele weide vol mama's met veulens. De eigenaar van deze stal doet dit al meer dan 35 jaar en lijkt totaal geen problemen te hebben met wat dat ook. Ik kreeg een heel ander idee van de situatie dan wat in dat bericht beschreven wordt, that's for sure :=

Ik heb in ieder geval geen kudde's gezien die je voor nada op kunt halen, bespaar jezelf de moeite :+

Ben wel benieuwd wat er uit het telefoontje van morgen komt!

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:16

Heb wel laatst een documentaire gezien over kinderen/jongeren uit achterstandswijken in Ierland die van hun ouders pony's krijgen die ze in de achtertuin stallen en die dan vervolgens aan hun lot overgelaten worden. Zag er allemaal erg triest uit.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:31

Nouja, ik ben natuurlijk ook niet overal geweest, maar dit speelt in ieder geval niet in heel Ierland. Dat kan ik met zekerheid zeggen. In de 'grote' steden geen loslopende paarden gezien waar ik ben geweest. In de connemara wel, maar die zagen er supergoed uit, betekend ook niet dat ze niet verzorgt worden. Wij zijn een week te paard door de connemara getrokken en de paarden werden tijdens onze lunchpauze en zelfs 1 nacht lang gewoon in het wild losgelaten. "Die vangen we morgen wel weer, geen probleem." Dat werkt daar gewoon anders := Maar in de connemara is natuurlijk ook een stuk minder verkeer en veel meer ruimte.