TS: Je hebt een prachtdiertje, heel bijzonder

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
spicegirl schreef:weet je wat ?
laat maar.ik beweer niet dat albino hetzelfde is als cremello/perlino,maar qua pigment zit het niet ver van elkaar,vandaar ook altijd de lichte ogen.en ja, ik heb ervaring ermee.en ja, er zullen altijd mensen zeggen ; de mijne niet.
maar het feit dat je fjordje nergens de ogen normaal open hebt, baart mij zorgen.ikzelf heb hele zongevoelige ogen, en moet er niet aan denken zoiets zonder bescherming te moeten doorstaan. je paardje kan niet de hele dag in de schaduw staan..en het is zo makkelijk op te lossen,als je wilt.
maar geeft niets, als het jou geen zorgen baart, of interesseert, prima !
veel succes verder dan maar...
Melanie5 schreef:Helemaal geweldig zo'n kvit!
En wat je zegt over verbranding van cremello's/perlino's klopt. Ik heb een cremello hengst met een hele brede bles. Hij verbrand wel in de zomer, maar dat komt door de bles. Ik heb ook een cremello merrie gehad, zonder bles en die verbrand niet.
Wel is hij gevoelig voor fel licht. Als ik uit een donkere stal kom en ik ga het licht in, doet hij zijn ogen dicht. Met mennen krijgt hij een pet op. Dan knijpt hij zijn ogen niet steeds dicht.
Ik ben heel benieuwd hoe Fimke uit gaat groeien.
Mag zij nou ook niet naar een keuring?
spicegirl schreef:@uudje - op die foto in het linkje is dr neus al verbrand..