die van mij is heel stout, eigenwijs.. en verder ook wel lief als hij daar zin in heeft :p
haffie83
Geplaatst: 21-10-11 20:16
De meeste haflingers die ik reed waren wel lief. Op sonja heb ik echte bok lessen gehad.Toen der tijd,ik was 17 lang geleden. Wij hebben er 2 op stal een haflo en een haflinger die haflinger is echt super eigenwijs daar krijg je mij niet op. Op die haflo rijd ik wel soms graag op.
Dapnik
Geplaatst: 24-10-11 14:51
Het is maar net waar je zelf de grens trekt, al moet je wel altijd blijven opletten. Zo vloog gister een tas en de inhoud door de stal omdat ze de eierkoeken wilde hebben, maar achteraf vond ze die niet te vreten.
Mi_Amore
Geplaatst: 24-10-11 14:52
Zoek het woord 'eigenwijs' op in het woordenboek en je komt mijn haflinger tegen
Ik had gehoopt dat het puberteit was maar ze is er ondertussen 9.5 en het is nog steeds even erg
Maris89
Geplaatst: 24-10-11 14:55
Ja!
Die van mij is nu 6 en zoekt elke dag nog even hoe ver ze kan gaan.
we hebben er 4 karrakter hebben ze wel maar eigenwijs nee wel kunnen ze ruzie maken over een wilge tak in de bak en dan loopt de welsh van 1.10 er mee weg heerlijk dat is toch super maar echt eigenwijs nee ze doen juist supper hun best je moet wel gevarieerd aanlevveren dan is het alleen maar dik genieten
speedy is super eigenwijs als ze iets wil zal ze dat hoe dan ook proberen te krijgen, en ook zo als al vaker is genoemd afspraken moeten iedere dag uitgetest worden :p
Nee, mijn haf is heel eerlijk. Tuurlijk haalt hij streken uit (standaard dezelfde namelijk) Zoals even de handdoek van de rand aftrekken of iets omgooien. Hij zit overal aan met zn dikke neus. Maar eigenwijs kan ik hem niet noemen. Hij is heel werkwillig en is echt niet eigenwijzer als een ander paard. Wel ben ik van mening dat je duidelijk de baas moet zijn over je haf, anders gaan ze (zoals elk ander paard) een loopje met je nemen. Opvoeding is bij elk paard belangrijk. Merk wel dat bijv. Fjorden (no offence) heel tegendraads kunnen zijn, zo van jij wil linksaf ik ga heeeel hard rechtsaf. (dit zie ik bij 4 verschillende fjorden op onze vereniging) en dit heeft een haflinger minder denk ik. Zeg er wel eerlijk bij dat ik weinig verstand heb van fjorden en dit dus ook toeval kan zijn
Es_ther
Geplaatst: 10-11-11 19:46
De mijne is standvastig. Ik wil links dan gaan we ook. Maar esther wil rechts en dan wil ik ook rechts Dus soms een beetje ruzie, maar ze zijn wel dotjes !
Essterretje
Geplaatst: 13-11-11 20:43
Tja wat is eigenwijs. Onze Haflinger is een heel zelfstandige denker. En houdt er vaak haar eigen ideeen op na. Volgens mij zijn ze ook gewoon superslim.
Elinee14
Geplaatst: 13-11-11 21:11
ja zeker eigenwijs, maar ook heel lief leuk, gewoon helemaal geweldig!
Sinds kort ben ik met een haflinger bezig op mijn werk. Ik wist wel dat het dieren zijn met een flinka eigen wil, maar deze is echt eigenwijs. Maar dat houd het leuk en zorgt vaak voor grappige situaties! Maar buiten dat is het een ontzettende knuffelkont en een super betrouwbaar dier.
Piet86
Geplaatst: 17-12-11 19:30
Haha gelukkig.. dacht al dat het aan mij lag. Onze Haflingers zijn allemaal super eigenwijs.. maar met mennen super braaf
_IWAN_
Geplaatst: 18-12-11 12:53
Die van mij is super eigenwijs maar ook een echte schat. er zijn dagen dan doet hij alles voor mij. maar ook zijn er dagen dat hij denkt: ja doe het allemaal maar ff zelf. dan hebben we echt srijd met elkaar maar we sluiten het wel altijd goed af.
ik vind die van mij wel eigenwijs maar ook heel lief.
Annepanne92
Geplaatst: 18-12-11 23:54
Ja.
Rosanna1990
Geplaatst: 19-12-11 22:23
Mijne is lekker eigenwijs, en dat maakt haar zo leuk. Moet wel een beetje karakter in zitten hea . Maar ondanks dat ze eigenwijs is, is ze super eerlijk. Maakt wel eens een bokje omdat het haar niet zint, maar zal nooit gemeen doen. Haflingers hebben daarmee wel een beetje mijn hart veroverd
Sunnda
Geplaatst: 19-12-11 22:31
Zeker weten... Die van mij zet bovendien overal zijn voorbeen op..je wilt niet weten wat er allemaal al kapot is door die geintjes...soms kan ik hem echt achter het behang plakken.
bij mij op de manege staat een haflinger,soms een beetje te sterk met rijden...maar verder echt super braaf en lief met rijden&stal en een pony om te knuffelen & poetsen enzo.