XshaartjeX schreef:weet je meid. het is toch inmiddels wel overduidelijk dat jij je nogal aangevallen voelt én zelf niet goed leest. Ik heb namelijk zelf al recht gezet dat je niet 10 jaar aan t zoeken was maar 10 paarden had gezien. Niemand vind dat ie teveel voor zn paard betaald heeft omdat ie voor jou onbetaalbaar is. Ik weet een beetje hoe de fokkers en handelaren in spanje zijn. Er wordt niet voor niets aangeraden om ALTIJD iemand mee te nemen die de taal kent en kennis van zaken heeft om te voorkomen dat je opgelicht wordt. Vandaar deze aanname. Natuurlijk ken ik jouw paard niet en weet ik niet hoe of wat maar er zijn nu eenmaal bepaalde standaarden voor. Verder wil ik niet meer op je ingaan loversyl t begint me een beetje een té nutteloze discussie te worden.
Ik las ook dat je het al veranderd had.
En ja ik voel me aangevallen omdat iedereen zich tegen mij keert terwijl ik alleen mijn mening geeft.
Zij vraagt wat doen jullie, ik geef antwoord en krijg een hele discussie erop.
Ik zeg niet dat Nederlandse PRE's slecht zijn, ik zeg dat ik er geen zal nemen uit Nederland omdat ik vind dat je het paard uit land van oorsprong haalt.
Een fries haal je toch ook niet uit Duitsland, dat doe je toch ook uit Friesland, maar dat is een persoonlijke mening.
Ik heb ook altijd iemand mee gehad die zowel Nederlands als Spaans sprak, en zij kent de mensen persoonlijk ook.
Tuurlijk kan je bij Nederlandse PRE's de geschiedenis ophalen en gaat alles makkelijker, maar ik gaf gewoon mijn mening.
En ik zei ook al dat in Duitsland ook goede PRE's te vinden zijn.
Dat er gelijk van word gemaakt dat ik geen verstand heb en alles onzin is, dat doen jullie.
Ik vind dat je ook niet kan zeggen dat je er verstand van heeft want dat heeft niemand, of je nou een stal runt of niet.
Ik net zo goed niet nee, maar ik erken het ook, mij hoor je nooit zeggen dat ik alles weet ervan