Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

(Ja toeval duh, maar toch xD) xLoki schreef:mang schreef:dravers en andere ex-koerspaarden. die hebben o wap de baan alles gezien en gehoord en zijn niet gauw meer onder de indruk
mijn paard is draver x tuiger en is totaal NIET bomproof!
ligt aan je paard en aan hoe je hem opvoedt.
xLoki schreef:mijn paard is draver x tuiger en is totaal NIET bomproof!
ligt aan je paard en aan hoe je hem opvoedt.
). In het begin ging hij dan ook meteen lopen stressen en moeilijk doen, maar inmiddels krap maandje verder trekt hij zich al een stuk minder van me aan. Leek me wel nuttig voor als we over geruime tijd zo ver zijn dat we voor de kar op stap gaan, ik kan soms nogal een zenuwpees zijn nmlk
Ik durf iig te stellen dat mijn pony erg dicht in de buurt begint te komen van bomproof.
Jeanneee_ schreef:Gelderse types staan wel 'vaak' bekend als nuchtere paarden. Maar bij elk ras geld dat je uitzonderingen hebt.
Mijn KWPN'er is ook aardig bomproof

), en die was echt helemaal nergens bang van of kijkerig op. Motoren, aanhangwagens met klapperende zeiltjes, tractoren en megavrachtwagens, niets kijkt hij van op. Ook de merries die wel OHZ zijn zijn in principe van het niveau opstappen en wegwezen. Eentje wil dan wel graag wel wat meekijken, maar ze blijft gewoon heel cool
En op het moment dat je wederzijds vertrouwen hebt opgebouwd kun je ook buiten alles van ze vragen, ze zullen niet schrikken, en als er toch wat gebeurd en je blijft zelf rustig komen ze ook weer zo tot rust! Ze zijn niet voor niets favoriet in de endurance
een paard dat de hele tijd zich loopt op te fokken, daar red je de 160 echt niet mee 
Juist omdat deze dieren zo mensgericht en werkwillig zijn zullen ze er hard voor werken je tevreden te houden, en dat maakt zo'n paard erg makkelijk te rijden. Daar staat wel tegenover dat je als ruiter wel zelf zonder angst erop moet stappen. Arabieren zijn sensibel, en dat is heel fijn om mee te werken, maar je moet dan wel durven te rijden en door te pakken