Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shetjessweet schreef:Ik kan nergens vinden hoelang die is. De enigste zadeltjes die ik tot nu toe gezien heb in die lengte zijn de Pfiff Beauty in 12 inch en de Norton Benjamin (die laatste heeft geen verstelbare kussens zoals de wintec en heeft volgens de beschrijving een boom die volgens bokt nogal smal is en ik vind hem niet zo mooi). Zal even gaan zoeken naar dat zadeltje van Harry's Horse.
Edit: Gevonden, lijkt er idd sprekend op:
Heet trouwens HH zadel switch kinder.
pmarena schreef:IHP : Nou ja , mooi toch dan
Ik geef alleen door van klanten wat ik hoor , zowel de positieve als de negatieve zaken en zeg het er bij als ik er zelf geen ervaring mee heb , dan kunnen mensen zelf de waarde inschatten van "het verhaal".
shetjessweet schreef:Graag, dat zou heel fijn zijn.
ihp schreef:pmarena schreef:IHP : Nou ja , mooi toch dan
Ik geef alleen door van klanten wat ik hoor , zowel de positieve als de negatieve zaken en zeg het er bij als ik er zelf geen ervaring mee heb , dan kunnen mensen zelf de waarde inschatten van "het verhaal".
Ja geen problemen met de verhalen van je klanten. Alleen verkopen wij echt zoveel verschillende merken pony zadels. Die absoluut niet over één kam geschoren kunnen worden, omdat zij niet met elkaar te vergelijken zijn en voor verschillende doeleinden geschikt zijn. Het kan zijn dat de mensen uit jou berichtje een zadeltje met spuitgegoten kunststof boom hebben gekocht. De kussens vormen één geheel met het zadel. Zoals bijvoorbeeld de benjamin. [ een zadeltje dat in veel ruitersportzaken verkocht wordt overigens] Geen slechte zadeltjes maar wel met een bepaald gebruiksdoel. Goed voor mini en de allerkleinste ruitertjes om mee rond te hobbelen. Maar dan houdt het verder ook op. Bij deze “kussens” klopt het bijvoorbeeld wel dat zij zich niet vormen. Zij vormen één geheel met de spuitgegoten kunststof zadelboom en zijn bedekt met een laag fluweelachtig stof. Het is jammer als mensen een verkeerd beeld krijgen van wat er zoal bij Interhippique verkocht wordt. Omdat er verder geen toelichting is op de verhalen en ook niet bekend is om welk zadel het ging. Wij hebben een van de grootste collecties shet en ponyzadels op voorraad. Veel verschillende merken zoals bijvoorbeeld Harrys Horse, Wintec, Norton, SenK, Loesdau, Daslo, Imperial enzovoort. Al deze zadels hebben ieder hun specifieke kenmerken en pasvormen en zijn voor bepaalde gebruiksdoelen doelen geschikt of ongeschikt. Wij lichten de klant altijd eerlijk voor over gebruiksdoelen, pasvormen en wat de klant van een bepaald zadel kan verwachten. En als een zadel om welke reden dan ook niet bevalt krijgen de klanten het geld gewoon terug of kan er geruild worden. Nou in iedere geval Smoothy is niks houterigs aan Er wordt zelfs geen splintertje hout in de opbouw gebruikt
ihp schreef:shetjessweet schreef:Graag, dat zou heel fijn zijn.
Beide zadeltjes hebben een lengte van 35 cm
Worden beiden bij Interhippique compleet geleverd met beugels, beugelriemen en dressuursingeltje in de gewenste maat
Bij de wintec horen wintec kinder beugelriemen met haakjes maar wij doen er altijd extra nog een paar voordelige webband beugelriemen bij [gratis], omdat de wintec kinderbeugelriemen alleen geschikt zijn voor kortere beentjes.
De zadeltjes hebben een kuipvormig zitje en iets verstelbare kussentjes onder het zadeltje. [klittenband]
Wintec heeft een makkelijke pasvorm Voor de meeste shetlanders geschikt.
Harrys Horse oogt min of meer hetzelfde maar ervaring wijst uit dat deze wat minder geschikt is voor een smallere shetlander.
Persoonlijk heeft de wintec mijn voorkeur Kunststof is ook wat soepeler en nette kwaliteit
Niet geschikt voor shet of pony met een aardig schoftje