[TI] Welke hengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:37

Verwar je kinsealy niet met iemand anders Aniek?

Kinsealy snap ik wel grotendeels, maar het valt me al jaren op bij meerdere hengstenhouders/verzorgers/fans hier op bokt ;) Echt niet alleen Aniek.
En die topics voor merriehouders is nog maar weinig daadwerkelijk nuttigs uitgekomen al die jaren volgens mij :)) Maar ik vind het wel leuk om te zien waar (serieuze) mensen mee aan komen :)

Rudolph is inderdaad ook een mooie grote hengst! Wel effen. Heb even niet zo in beeld hoe zijn beenwerk is en hoe hij vererft? Weet je daar meer over te vertellen mandymarrit? Gezien je hem promoot hier :)

Nathalie, de foto's van Tarzan ondertussen al gezien?

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:13

Ik denk inderdaad dat je mij met iemand anders verward, heb er nooit eerder iets over gezegd voor zover ik weet...
Er zijn inderdaad meerderen die hun hengst of favohengst in elk topic promoten niet alleen aniekepiek ;-) Niet elke hengst, hoe fantastisch deze ook zou zijn, past bij elke merrie natuurlijk :-)
Laatst bijgewerkt door kinsealy op 18-08-11 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kuzznathalie

Re: Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:23

Leon ik heb per PB 1 foto van Tarzan gehad, niet zo'n duidelijke maar vanaf die foto leek het me al een gave hengst :j dus wacht eigenlijk met smart op nog betere foto's :D

En over Rudolph, hij lijkt op de foto's van de site niet zo'n heel klein hoofd te hebben, vraag is dus of dat bij mijn Balou past, dus inderdaad mandymarrit, vertel eens wat meer, want misschien zie ik het ook wel verkeerd ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:49

Je hebt PB.

Let je er wel op dat je je niet teveel focust op kleine hoofdjes? Teveel verschil is niet altijd aan te raden, dan raken de verhoudingen waarschijnlijk helemaal zoek.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:01

kuzznathalie schreef:
Had al met je gePBt poosje terug Aniekepiek ;)
Shenco staat ook op het lijstje. Balou wordt op dit moment 'beleerd' tenminste, de knopjes worden erop gezet. Ze is superbraaf en doet geen stap verkeerd :) Hoop deze karakter eigenschap wel te behouden!!

Ik prijs mijn eigen hengst nooit in dit soort topics aan, zal dat ook nu niet doen, ivm vermoedelijk formaat hoofd bij deze combinatie :+
Qua karakter zou je wel 100% goed zitten. Dat wel.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:33

ik prijs Jan's hengst ook niet bij iedereen aan, ik geloof dat het dan je zus was, kan ook misschien, maar vind t nog kleinerend om het zo in het topic te gooien, nu denkt de merrie houder dat we alleen maar alles aannemen, terwijl merrie neit eens bij hengst past. Maarja, via pb was wat netter geweest maar helaas. Ook jammer dat het zo moet, terwijl ik het pas nog in een ander topic het nog voor jullie heb opgenomen..

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:14

Off-topic: Ik ben geen twee-eenheid met mijn zus en hou niet bij wat zij wel of niet post.
Ik bedoel niks kleinerend, ik stel je alleen een vraag niks meer en niks minder, ik vroeg me alleen en voor het eerst in het openbaar iets af en zie ook niet waarom ik dat via pb zou moeten doen, het is toch iets wat relateert aan het topic?

En nu weer on topic.
@TS: Ik zou een flinke stevige vanner zoeken als toekomstige vader van je veulen. Vanners hebben vaak een juist wat forser hoofd wat gewoon bij het type hoort en ze niet misstaat. Je wijkt dan niet teveel af van het type van je merrie en kunt je concenteren op wat jij graag binnen dat type wilt zien. Fokken is gokken, ook omdat in veel gevallen de voorouders niet bekend zijn, maar wanneer je binnen het type van je merrie blijft is de kans groter dat er iets meer een voorspelbaar veulen uitkomt dan wanneer je focust op onderdelen i.p.v. het geheel.
Bij een vanner is juist een groter hoofd vaak prima passend en past binnen het type. Ik zou een forse hengst zoeken van rond de maat die je graag zou willen en dan gaan kijken naar de nakomelingen: hebben die nakomelingen goed passend beenwerk, hoe zijn de verhoudingen en hoe is het behang bij die nakomelingen etc. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormen van wat een hengst doorgeeft en hoe dat bij jouw wensen past en hoe het zich verhoudt in combinatie met je merrie.

mandymarrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:23

Oké!
weet je al voor welke je kiest kuzznathalie

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:10

Nou nee, dat weet ik niet zo 1, 2, 3... Ik heb nog wel een poosje om daar over na te denken ;)
Maar nou weet ik nog niets meer over Rudolph ;)

amarins93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:49

Ik denk dat de eigenaar van Rudolph dat zelf maar ff moet vertellen! ;)
Of ff via pb-tje, ik zal het ff melden :j

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:50

Iemand die niet de eigenaar is, is vaak neutraler ;)
Jij adviseert de hengst, kan je toch ook wel vertellen waarom?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:58

Ik heb al een PB gehad van de eigenaar ;)

amarins93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:03

Oo mooizo kuzznathalie!

snowville, omdat ik het een gaaf beest vind die zijn bewegingen en hoogtes goed doorgeeft, ! ;)
Succes ermee kuzznathalie

mandymarrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:40

Lukt het nog wot kuzznathalie? haha :P

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:58

KootMiraDrum schreef:
kuzznathalie schreef:
Shenco staat ook op het lijstje. Balou wordt op dit moment 'beleerd' tenminste, de knopjes worden erop gezet. Ze is superbraaf en doet geen stap verkeerd :) Hoop deze karakter eigenschap wel te behouden!!

Ik prijs mijn eigen hengst nooit in dit soort topics aan, zal dat ook nu niet doen, ivm vermoedelijk formaat hoofd bij deze combinatie :+

ik ook niet , maja heb dan nog wel een ex die dat af en toe doet , maja heb k m ook gezegd da k da nie fijn vind
( scheelt het hier dat het gelukkig zelfde bloedlijn is )

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:00

- Bart - klein hoofdje, veel sok, en groot 152 cm
- captin - klein hoofdje, veel sok, en groot 150 cm
- Celtic Sir Gwynfor - klein hoofdje, mega veel sok, maar niet zo groot 148,5 cm
- Colling van de Gorterstraat - klein hoofd, veel sok, en groot 155 cm
- Dusty go-go - heel klein hoofdje, veel sok, en groot 153 cm
- Gorgeous Horse Stables Sir Camelot - klein hoofdje, veel sok, en heel groot 166 cm
- Hugo Boss - klein hoofdje, Mega veel sok, niet zo heel groot 145 cm
- Maestro - Klein hoofdje, mega veel sok, en groot 158 cm ( is ook de paps van die van mij, en die van mij wordt rond de 165cm)
- O'Bryan van de Kendelhoeve - heel klein hoofdje, mega veel sok, en groot 151 cm
- Rufus - klein hoofdje, veel sok, grote niet bekent schat rond de 146 cm
- Tosca - heel klein hoofdje, mega veel sok, niet zo groot 145 cm

Ben alle hengsten via de ICS site even bij langs gegaan, en heb er een aantal voor je geselecteerd, die een klein hoofd, veel sok en groot zijn. Er staan een paar bij niet niet zo heel groot zijn, maar die kunnen natuurlijk wel groot door fokken. Ik zou gewoon ook even op de site gaan kijken, en ook dan bij de nakomelingen, dan kan je goed zien wat de hengst doorfokt:D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:17

Rufus staat helaas niet meer in Nederland/grensstreek.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:42

Over Rudolph, wij hebben een 2 jarige zoon van hem op stal staan. Ontzettend goed karakter, super bewegen, mooi klein fijn hoofdje met een prettig oog erin. Staat voor een 2 jarige goed in zijn behang en in body. Beenwerk is mooi stevig maar niet extreem zwaar. Al met al, tot op heden een schitterende nakomeling, ondanks zijn leeftijd :j

mandymarrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:53

EN vorige week in Lunteren is ook een dochter van hem kampioen geworden!! <3

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:56

mandymarrit schreef:
EN vorige week in Lunteren is ook een dochter van hem kampioen geworden!! <3

Die werd idd jeugdkampioen merries :j Reservekampioen was een Baggiokind. Vond het een terechte overwinning en een mooi kampioenschap.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 10:20

Heeft iemand daar misschien foto's van? *D

amarins93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:52

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:32

Ik reageer alleen in dit soort topics als ik de combi ook echt vind passen.

KootMiraDrum schreef:
kuzznathalie schreef:

Drumzoon Nuadhu valt ook binnen je lijstje, heeft niet zo'n fors hoofd als zijn pa maar wel maat en echt een super karakter.
Hij meet nu 1.53, gaat dus sowieso de 1.55 wel halen en denk zelf dat hij daar wel overheen gaat. Mooi grof beenwerk.
Goedgekeurd bij het ICS-NL en ICS Ltd. Gaat volgende week ook naar de hengstenkeuring van het NSvT. Dus als je hem in het echt wilt zien kan je de 29e naar Lunteren gaan :)

Al eens aan Baggio gedacht?
Of..... Even denken, Forrest?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:32

Forrest is de oom van Balou ;) (Thunderbloed....)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:33

Oeps := Ok dan valt die dus af ;')
Zit de hele tijd met 1 hengst in mijn hoofd maar kom er zo niet op. Denk nog even verder na.