Vanmorgen had ze 38,0, dus het gaat de goede kant op. Zwelling is ook helemaal weg. Maar ja, wel allemaal onder invloed van medicijnen. Ben heel benieuwd wat de foto laat zien. Ze is ook wel fit, vanmorgen rende ze weer lekker door de wei.
Jazzy laad op zich makkelijk, doe dat altijd alleen. Ben straks samen met m'n vriend. Ik denk eerst het veulen erin drukken en dan volgt Jazzy ook wel.
Iemand ervaring met veulen vervoeren. Heb niet het idee om haar vast te zetten. We hoeven maar een klein stukje, klein kwartiertje rijden.
Heb nog een foto gemaakt van de kies, zal hem straks even plaatsen.
Ik heb ze eind van de middag naar de dierenarts gebracht. Laden ging redelijk goed. Kreeg het veulen er niet in (wat zijn ze dan sterk zeg). Mijn vriend heeft het toen overgenomen en toen stond ze er zo in. Jazzy volgde snel. Onderweg heeft ze zich wel gedraaid (hoe kan het met die kleine ruimte?) Lekker in de stal, stonden meer merries met veulens, dus genoeg te zien.
Morgen wordt de foto gemaakt, heel spannend. Hoop dat de schade meevalt. Laat uiteraard hier even weten hoe het is gegaan.
Poteverdikkie Setteli wat rot zeg Een veulen van mij is eens met zijn hoofd op een ingegraven container geslagen tand eruit ook allemaal splinters dat is helemaal goed gekomen alleen is er geen tand meer gegroeit maar hij kon gewoon goed eten dus ik duim voor je succes
Ach wat sneu!! Ik vind het een erg leuk veulen en zeker ook heel apart bloed!! Mijn nicht heeft ook zn merrie, superblij met haar veulen maar als ze iets te fit is, wordt ze ook echt gek!! Ben altijd bang geweest hiervoor!! Sterkte!!
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-11 23:16
Phoebe is weer terug op stal!! Foto's waren goed. Kaak was in ieder geval niet gebroken. Je kon zien waar de kies had gezeten. Er waren nog een paar kleine stukjes achtergebleven, maar die moesten er vanzelf uitgroeien. DA kon ze evt wel verwijderen, maar dan moest ze onder narcose en moest de kaak losgesneden worden. Op de foto was verder geen ontstekingsreactie te zien, dus DA vond het op dit moment niet nodig. Phoebe oogt ook weer fit. Hoop dat als de antibioticakuur is afgelopen ze nog steeds zo fit is.
Hier nog een foto van de kies. Je kan zien dat ie net is doorgekomen (bruine gedeelte bovenop). Echt een joekel. We moeten straks afwachten hoe de nieuwe kies er door gaat komen, maar dat is een kwestie van tijd.
Wat sneu die ellende met zo'n kleintje. Gelukkig gaat het goed. Onze 6 jarige heeft op 1 1/2 jaar haar kaak gebroken/verbrijzeld. 3 operaties verder en 2 kiezen minder, loopt ze Z dressuur en afgezien van erg knoeien met eten is ze verder Topfit. Ik hoop dat die van jou ook zo goed hersteld.
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-11 23:28
dat hoop ik ook. Als ik jou zo hoor, was die van jou er nog veel erger aan toe. Hoop dat alles uit zichzelf goed gaat komen. Maar hou m'n kleine toppertje goed in de gaten. Als mams dat nou ook even gaat doen.....
Psydoxy
Geplaatst: 18-07-11 23:43
Ach, arm klein ding . Mama's kunnen inderdaad zo lomp uit de hoek komen als ze zich even ontspannen... Hopelijk is ze er snel weer bovenop.