smurffie schreef:Ik kan met mijn 1.73 net op mijn pony van 1.55, maar kleiner dan 1.50 had ze niet moeten zijn (paint)
Het voordeel van een fjord is dat ze wat grover zijn, en iets ronder en het daarom veel beter past.
Met 1.72 pas je niet op een smallere pony van 1.40, iniedergeval niet goed. Je zal altijd aan de grote kant zijn.
denk dat een pony van 1,40/ 1,45 toch wel gaat? Helemaal als het een welsh x fjord is! Welsh zijn wel rank, maar ook vaak wel wat "steviger"
(niet als in dik, maar ook meer spieren en lang niet zo rank als een arabier, al verschilt dat per soort welsh). Heb zelf een welsh van 1,42m en met
mijn 1,70m en 65kg gaat dat eigenlijk prima!
( http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XZD6NJD.jpg )
Maar ts, een welshje kan ik eigenlijk goed aanraden hoor! Mijn welshje is zoooo fijn, zou willen dat ik hem in paardenversie had. Het mondje is zo zacht en echt op
naaigaren te rijden! Super! Ook wel fijn karakter (wel heel erg afhankelijk per paard natuurlijk) maar verder echt super met rijden. Fijne gangen, leert snel en ook super lopen! In combinatie met een fjord kun je een best leuk beestje krijgen! Ook wel wat met meer behang e.d. misschien. Hoeft niet per direct sterk te zijn. Gewoon een iets sensibeler welshje zoeken..