. Ik wilde enkel nog één ding toevoegen. Ik ben geen fan van de opfok. Ik vind als je thuis een gemengde kudde hebt, dat er dan helemaal geen toegevoegde waarde is om een veulen weg te brengen. In tegendeel. Heb slechte ervaringen met die opfok. De meesten krijgen er een goede worminfectie kado, droes is ook een geregeld terugkomend probleem en qua karakter worden onderdanige paarden meestal compleet gekoeioneerd, terwijl dominante paarden net nog dominanter worden en een leidersrol gaan vertolken. Moest dit mijn veulen zijn, dan zou ik haar thuis houden, op de manier waarop je het nu aanpakt. Bijkomend voordeel is dat ik vind dat zo een veulen dagelijks contact met mensen moet blijven houden, in de zin van voetjes geven, aanrakingen tolereren en geregeld eens langsgaan bij de hoefsmid. Als de veearts langskomt, ook al af en toe laten bekijken. Deze paarden hebben de neiging om heel snel de leiding te nemen, zowel bij mensen als bij soortgenoten en het beste dat ze kunnen meemaken is elke dag in handen genomen worden. Ook elke dag eens vastzetten en goed corrigeren. Met ouder worden, worden ze alleen sterker en zelfzekerder en ik ken eigenlijk geen enkel paard dat je op een weide kan laten lopen tot hij vier is en dan plots eruit plukken en mee beginnen werken. Zeker niet met dominante paarden. Verder meen ik uit je posts af te lezen dat je er vele ervaring mee hebt en ben (behalve het opfok gedeelte) volledig akkoord met je aanpak!
. Ben heel benieuwd wat dat gaat worden als ze wat groter is.
. ' 

(Alexandro x Elegant)