Edit: Bij een Trekker gebruik je ook geen speciaal pad met inlages eronder. De kussens zorgen al voor genoeg ruggengraatvrijheid en voor een fijne verdeling van je gewicht.......
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Twiggy2008 schreef:Daar kan geen boomzadel tegenop.![]()
De druk wordt wel degelijk goed verdeeld over zijn rug. Ik word soms erg moe van al die fabeltjes hier op bokt. Ook in het boomloos rijden worden verbeteringen aangebracht. Verdiep je maar eens in de Trekker, zou ik zo zeggen.![]()
j
unamie schreef:Ninx schreef:Je zegt het hier zelf al...... 'budget'....
De Ts heeft geen geld voor een goed passend op maat gemaakt zadel
Dan zou het dus in dit geval een budget boomzadel worden
Daar gaat haar Brede/ korte haflinger niet blij van worden..
Benfan schreef:Er word nergens door de TS geopperd dat ze een budget zadel wil, ze wil tips over betaalbare zadels die gaan passen op haar Haflinger. Het probleem alleen voor haar is dat de wat betaalbaardere zadels voor gangbare paardenruggen zijn gemaakt, denk maar aan 'one size fits all' wat alleen maar 'normaal' gebouwde mensen past. Daar heb je als mooi breed gebouwde met wat kortere rugjes haflinger echt helemaal niks aan.
Ik persoonlijk zou of het geluk hebben dat je tegen een goed 2e hands loopt via een zadelmaker/passer (dus niet via marktplaats, das gewoon weg gegooid geld) of doorsparen voor een goed passend zadel die .. helaas..vaak wat duurder uitvallen.
Twiggy2008 schreef:Nogmaals, niet elk boomloos zadel is met elkaar te vergelijken. Ik vind mijn Trekker een totaal ander zadel dan mijn vorige, de Barefoot.![]()
En verder denk ik dat jouw paard nogal scheef is, eerlijk gezegd. Het zou zo maar kunnen dat jij je paard eens moet gaan recht richten. Daar wel eens aan gedacht? Kan ook een zeer goede reden zijn dat al jouw geprobeerde zadels gaan schuiven......
Twiggy2008 schreef:Een paard verandert altijd, volgens mij, maar goed..... Dat is ook het nadeel van een boomzadel. Die moet je ook om de zoveel tijd aan laten passen.![]()
Juist in jouw geval zou een (tweedehands) Trekker juist fijn zijn, maar goed, ik weet niet wat jij weegt? Want ik zou als je aan de zware kant ben idd niet zomaar op een boomloosje, zelfs niet op een Trekker, gaan zitten. Maar hij vormt zich verder wel naar jouw jonge paard zijn rug. Maar je wilt er niet aan of je althans niet daarvoor open stellen, omdat je ooit eens een boomloos zadel gehad hebt (zoveel soorten, zoveel ervaringen).... en dat weet ik het ook niet.
Ik zou persoonlijk geen 'goedkope' gaan zoeken, want die passen ook echt niet op een wat lastigere rug. Is mijn persoonlijke ervaring.
En heb je niets aan het feit dat jouw paard nog hartstikke scheef is? Hij is nog jong, 5x bereden. Dus nog hartstikke scheef zeer, zeer waarschijnlijk. Jammer dat je je daar niet in wilt verdiepen. Is nogal een belangrijke zaak bij jonge dieren, die hun balans nog moeten vinden. Ik kan slecht tegen zo'n reactie waar de onwetendheid van afdruipt met hoofdletters.![]()
Sterkte met je zoektocht!