homozygote champagne hengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: homozygote champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:34

1700 euro plus nog iets van 2500 euro transport zit je al snel op 4000 euro. Denk dat je voor dat geld in europa een heel leuk hengstje kan kopen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:42

Letsdunit schreef:
1700 euro plus nog iets van 2500 euro transport zit je al snel op 4000 euro. Denk dat je voor dat geld in europa een heel leuk hengstje kan kopen.

Ik kom als miniatuurpaard leek even dit topic binnenvallen, zit zelf bij het NSPS maar....
Vind je het niet een gigantische gok om zo'n dier te laten transporteren etc als hij nog nooit gedekt heeft en dus heeft bewezen goed te bevruchten.
Ik neem aan dat er binnen jullie stamboeken ook wel fokindexen etc bestaan om te kijken hoe de hengst bevrucht en fokt, dan zou mij dit toch een te hoog risico zijn.

Verstandig dat je besluit het niet te doen, er zwemmen meer vissen in de zee!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:33

cremellogek schreef:
Tja, ik vind kleur ook belangerijk, want als ik een bruine labrador wil hebben, dan koop ik geen zwarte. Dat hoeft niet ten koste te gaan van de kwaliteit.

Deze vergelijking klopt natuurlijk van geen kanten. Kijk eens naar de aantallen bruine labradors en champagne minipaarden.
Denk dat je bij de laatste toch iets moeilijker op kwaliteit kan selecteren.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 09:49

Letsdunit schreef:

Voor 4000 euro moet dat wel iets heel bijzonders zijn, en tot nu toe heb ik hier nog geen hengstjes gezien die zoveel waard zijn. En dat zou ik dus ook niet zomaar uitgeven, terwijl je steil achterover slaat van de vraagprijzen (zeker als je dat met de vraagprijzen in Amerika vergelijkt)..

TosadogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:27

Maar bedoel je dat je dit hengstje zo bijzonder vindt dat je die 4000 euro er voor over hebt, of heb je in Europa geen hengstje gezien dat je 4000 euro waard vindt?
Je kunt wel vraagprijzen in Amerika vergelijken met hier maar tel het transport er standaard maar bij op, dan wordt het lood om oud ijzer denk ik.
Want wat als iedereen hier heel enthousiast was geweest over dit hengstje, had je hem dan wel gekocht? (zomaar even een vraag uit nieuwsgierigheid hoor, niet vervelend bedoeld ;) )

cremellogek

Re: homozygote champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 10:59

Ik bedoel het tweede, dat ik hier nog geen hengstje heb gezien die ik zoveel waard vind. Ik heb wel leuke hengstjes gezien, maar dan vind ik de vraagprijs veel te hoog voor dat paardje. Ik zag er vorige week nog een die ik qua vraagprijs zo'n 4000 euro te duur vond..

Maar opzich heb ik geen haast ofzo, dus ik zoek nu gewoon lekker verder. Misschien vind ik er dit jaar nog een, anders volgens jaar ofzo :)

De reden dat ik heb besloten om met dit champagne hengstje niet verder te gaan was de verkoper die mij te oneerlijk/onbetrouwbaar leek.

TosadogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:16

Goed rondkijken in Europa en Engeland, misschien vind je hier dan toch een kwaliteitsvol champagnehengstje!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:49

Letsdunit schreef:

ik dacht dat de transportkosten uit Amerika naar hier nog veel hoger lagen????

TS maar als jezelf ooit helemaal verliefd wordt op een hengstje,onthoud wel dat jij degene bent die er iedere dag naar moet kijken,wat een ander er dan ook van vindt ;)
Een nadeel vind ik uit Amerika importeren,dat je zo geen inzicht heeft op karakter van een dier,dat hebben wij ook heel hoog op ons lijstje staan.
Ik persoonlijk wil altijd een klik hebben met een paardje....

TosadogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:51

Transportkosten varieren continu, ivm. de brandstofprijzen en die wisselen nogal eens, dus het kan ook nog duurder worden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:11

sandra3235 schreef:
Een nadeel vind ik uit Amerika importeren,dat je zo geen inzicht heeft op karakter van een dier,dat hebben wij ook heel hoog op ons lijstje staan.
Ik persoonlijk wil altijd een klik hebben met een paardje....

Gewoon het paardje persoonlijk gaan bekijken.
Ja dat kost wel wat geld maar het is niet een stel schoenen die je via Ebay koopt...
Voor 500 euro dekgeld gaan mensen wel een hengstje bekijken maar dan gaat het over het aanschaffen van een dekhengst en dan zijn foto's en een youtube filmpje voldoende :?
Dat is echt zuinigheid die ik niet begrijp...

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:16

Daarom had ik wel graag met je meegegaan Marije :D

Foto's en filmpjes zeggen mij niets....
Wij hadden ook interesse in een paardje in Amerika,maar idd Rene zou dan iig eerst zelf gaan kijken,maar door alle bijkomende kosten hebben we er maar vanaf gezien......

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:24

Die bijkomende kosten vallen op zich best mee hoor. Mijn duurste ticket ooit naar Amerika was 700 euro.
Verkopers zijn over het algemeen wel bereid om je op te pikken bij het vliegveld, paar dagen daar blijven logeren en met wat mazzel ook nog wat rondtoeren.
Ik zie het als leergeld, wat je met zo'n reis ziet en contacten op doet, dat lukt je niet via internet of een boekje...
Plus dat je daar vaak nog wat meer van de prijs af kan krijgen als je laat zien dat je er moeite voor doet om helemaal die kant op te komen.
Met een dekhengstje kom je dan uiteindelijk op misschien de extra kosten van 1 dekking van een gastmerrie. Nou dat valt dan toch wel mee?
Plus je wordt wat minder makkelijk belazerd dan via de email :+

Ik ben nu al een paar keer wezen kijken en 2 keer met een ander paardje thuisgekomen dan waar ik voor ging kijken. En dan had ik zat foto's en filmpjes gezien van te voren...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:39

Zelf gaan kijken zou ik ook zeker doen als ik in Amerika ging shoppen voor een paardje, het aankoop bedrag plus de transportkosten is toch dusdanig dat de kosten van de reis toch nog wel meevallen. En het lijkt me heel erg leuk om wat van die grote stallen eens te bezoeken.

In Europa is best wel kwaliteit te koop, ga eens op shows kijken b.v. bij de AMHA European Regional Championship Show 2011 op 20 en 21 augustus in de Mortel, daar komen fokkers uit heel Europa.

En ook in Amerika wordt voor goede kwaliteit paardjes die een goede afstamming hebben en zich bewezen hebben op shows een hogere prijs gevraagd, ik denk dat het verschil is dat in Europa vaak alleen omdat een paardje AMHA is er een hoge prijs gevraagd wordt en dat is natuurlijk niet terecht.