http://img820.imageshack.us/img820/6612/ivarbokt13.jpg
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chasey schreef:De foto hierboven vind ik meer op een modern type lijken. Maarja dat kun je natuurlijk niet goed beoordelen van 1 foto. Kan het wel helemaal mis hebben als ik hem in het echt
Sientje schreef:Mag ik even met de domme vraag komen binnenvallen? Wat is precies een 'ouderwets type haflinger'?
Ik meen dat er op de manege waar ik vandaan kom ook ouderwetse types staan. Als in: echt grof gebouwd, met relatief korte benen, lage, zware halsaanzet, rond geribt. Een mini-trekpaard, dat ook in sportconditie, een mini-trekpaard blijft om te zien.
Naar aanleiding van het lezen van dit topic, en het bekijken van de foto's, dringt zich toch een klein vraagje op: worden sommige zeer welvarende mogelijk 'moderne'haflingers niet voor 'ouderwets' aangezien?
Citaat:
Ouderwetse haf op goed gewicht
Moderne haf op goed gewicht.
Ook een ouderwetse haflinger hoort NIET vet te zijn. En dikke haflingers zijn niet ineens ouderwets als ze dik zijn, ouderwets is oa een haflinger zonder schoft, met een kort voorbeen, korte rug, kleine stokmaat en een opwaarts gebouwde hals met lage aanzet.