Sir Sinclair naar de USA

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:49

Amerikanen zijn over alles wat ze zelf hebben zo....................typisch amerikaans!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 12:53

CGJ12 schreef:
Deze verkoop aan ISF heeft toch niks met Scot te maken. Verward

Mocht ie willen. Hij is trouwens wel gecharmeerd over de aankoop, net als die "ranke dame" van Hickerson. Maar dat is Amerikanen eigen. Als ze het over paarden hebben is alles "beautiful, so nice, gorgeous" etc etc.

Inderdaad, Scot Tolman staat hier helemaal los van. Het is alleen geplaatst op het forum van zijn fokkersproject DBNA.
Ik denk wel dat Sir Sinclair veel merries (althans...voor Amerikaanse begrippen) krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:00

MissHIS schreef:
Haha, die man (betrokkene) wordt gek!! Die doet zn uiterste best zulke berichten zsm de wereld uit te helpen, totdat alles zeker is.

Hij weet in ieder geval wel de aandacht te trekken Lachen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:00

Oeps...ik ben nog nie twakker, waar haal ik dit nou weer vandaan? Geen idee.
Maar ik blijf t n mooie hengst vinden die zijn kans gewoon moet krijgen zonder afgekraakt te worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:08

Gail schreef:
Maar ik blijf t n mooie hengst vinden die zijn kans gewoon moet krijgen zonder afgekraakt te worden.

De hengst wordt niet afgekraakt, alleen de heisa en show er om heen.

Trouwens op een Contango x Roemer Tong uitsteken zie ik het wel zitten.
Wat hebben die mensen tot nu toe eigenlijk met al dat topboed gecreeerd Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:09

Gail schreef:
Oeps...ik ben nog nie twakker, waar haal ik dit nou weer vandaan? Geen idee.

Ach, sommige mensen kijken nu eenmaal door een ROZE bril.
Vandaar wellicht ook die Avatar...........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:11

sarabande schreef:
Wat hebben die mensen tot nu toe eigenlijk met al dat topboed gecreeerd Verward

Vegeet niet dat de merriestapel in de VS zeeeeer klein is. Wellicht maar 1 promille van dat van hier.
Dat is hun zwakte en dat weten ze. Het duurt nog jaren voordat ze een brede merriestapel hebben en dat maken WIJ hier niet meer mee.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:13

Ja maar toch Roemer stond er al een tijdje en Contango nu ook al een paar jaar, daar zou toch iets uitgekomen moeten zijn???
Laatst bijgewerkt door sarabande op 05-09-03 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:26

Sorry hoor jongens maar Roemer is in 1996 overleden. foutje aan mijn kant. Ik dacht dat Scott Tollman eigenaar was van ISF. Bloos!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 13:43

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 13:48

CGJ12 schreef:
Vergeet niet dat de merriestapel in de VS zeeeeer klein is. Wellicht maar 1 promille van dat van hier.
Dat is hun zwakte en dat weten ze. Het duurt nog jaren voordat ze een brede merriestapel hebben en dat maken WIJ hier niet meer mee.

Ja precies, in vergelijking met Nederland/Europa stelt het daar, zeker qua aantallen, allemaal weinig voor. De hengst Freestyle dekte de afgelopen twee jaar daar de meeste merries geloof ik, eerste seizoen dekte hij iets van 75 merries. Dat schijnt daar echt ongekend veel te zijn. Ze stonden daar dan ook met hun oren te flapperen bij het horen van aantallen zoals hier gebruikelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:48

Sir Sinclair word toch niet echt afgekraakt? Maar hij valt met Scandic en Special D in het niet...........

Als SPORT paard viel hij mij positief op tijdens de Pavo...........

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:02

75 merries? Hoe geraken die hengstenhouders daar dan uit hun kosten? Die hengsten brengen dat toch nooit meer op?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:04

petraaken schreef:
75 merries? Hoe geraken die hengstenhouders daar dan uit hun kosten? Die hengsten brengen dat toch nooit meer op?

Ik denk dat je de portefeuille van een Amerikaan niet te licht mag inschatten, zeker als het gaat over de eigenaren van IRON SPRINGFARM...

Zoals ik reeds ervaring heb gehad met Amerikanen gaat het bij hen vaak gewoon over het HEBBEN VAN...

Opbrengen, daar liggen ze volgens mij niet snel wakker van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:07

Dat zijn toch meestal mensen waarvoor het meer hobby is. Geld opbrengen hoeft helemaal niet................

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:11

Wel dan zou ik wel erg graag hun portefeuille krijgen. Soms snap ik die Amerikanen echt niet. Voor hen is alles big business maar dit zou zelfs niet eens geld moeten opbrengen? Verward

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:19

Missen we niks aan, ik vind het een dweil. Maar dat is mijn menig andere mensen lopen met hem weg.... Cool

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:24

petraaken schreef:
Wel dan zou ik wel erg graag hun portefeuille krijgen. Soms snap ik die Amerikanen echt niet. Voor hen is alles big business maar dit zou zelfs niet eens geld moeten opbrengen? Verward

Tja, dollars verdienen doen ze in Amerika wel op een andere manier, vanuit hun appartement Downtown in New York ofzo.

Maar ze moeten toch iets hebben om op de weides te zetten die ze hebben aan hun 'buitenverblijfjes'????

Ik zeg het voor vele is het gewoon HEBBEN. Het gebeurt toch vaak dat goede sportpaarden, dekhengsten, sporthengsten,... naar daar verkocht worden, en zo vaak hoor je er niets van terug. Vele hebben volgens mij de ambitie niet.

Net zo als aziaten! Toen Lord Sinclair voor een recordbedrag werd verkocht aan een aziaat, dan denk je toch, "tja als je zoveel neertelt voor een paard" dan wil je er toch tenminste Olympische Spelen mee rijden. Vraag me af of die eigenaar er weleens zelf heeft opgezeten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:41

Ja, Dat vraag ik mij eigenlijk ook wel af. Dat vind ik wel een minpunt van hen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:16

petraaken schreef:
Ja, Dat vraag ik mij eigenlijk ook wel af. Dat vind ik wel een minpunt van hen.

Nou dat zullen de eigenaren van die duur verkochte hengsten absoluut niet met je eens zijn Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:42

We zullen maar denken dat er volgend jaar nieuwe hengsten zijn en misschien betere want tegen die recordbedragen kunnen de europeanen toch niet op.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:07

Pipo schreef:
Sir Sinclair word toch niet echt afgekraakt? Maar hij valt met Scandic en Special D in het niet...........

Als SPORT paard viel hij mij positief op tijdens de Pavo...........

Tot pasen is Sir sinclair niet gereden door een proffesionele ruiter, merieke zit er op sinds Zwolle, In het kleine half jaar dat ze hem nu rijdt is hij een stuk verbeterd, maar hij is nog niet zover als Scandic en Special D die meteen bij de goede ruiters terecht zijn gekomen. De veulens die ik van Sir heb gezien hebben allemaal veel van hun vader weg en spraken mij erg aan en waren ook erg makkelijk in de omgang.

Ik vind het jammer dat sir weggaat het was een schat van een hengst met een eigen karakter. Hij had zn eigen dingetjes en ik heb ontzettend om hem gelachen. zal het missen zo'n makkelijke hengst op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:01

Dat ben ik met je eens Marjolein. Ik weet dat Merieke hem net pas rijd, en dat hij daarvoor door een familielid zelf gereden werd. Beetje genant voor dat beestje natuurlijk.

Daarnaast vind ik Remy wel een hele goede piloot, maar dat meisje op Scandic kan ik nou niet warm van lopen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:22

.........en dan hier een reactie van EURODRESSAGE zoals gepost op het DBNA-forum:

Citaat:
Hello,
Sir Sinclair has definitely been sold to Iron Spring Farm and this has been CONFIRMED by both ISF and the Dutch owners.

http://www.eurodressage.com/news/breedi ... clair.html

Astrid Appels
Eurodressage

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:04

als t goed is vliegt hij morgen.