Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mitchall schreef:Ik vind fjorden er geweldig uitzien, maar in mijn ogen té ver doorgefokt (net als friezen btw.)
Ik zie liever een stevige fjord voor de kar dan een slanke fjord in de dressuurring.
Mitchall schreef:Waar staat dat ik beweer dat ze alleen voor de kar kunnen? Ik schreef dat ik dit liever zie.
Als je nou naar een dressuurwedstrijd gaat zie je vooral slanke fjordjes met een langere nek.
Dit is mijn ogen verkeerd, waarom moet èlk paard uitblinken in de sport? Er zijn genoeg rassen
die hiervoor dienen. Maar ook een fjord moet eraan geloven.
Er zij natuurlijk altijd uitzonderingen, hier heb ik geen slecht woord over te zeggen
MarvanTom schreef:Mitchall schreef:Waar staat dat ik beweer dat ze alleen voor de kar kunnen? Ik schreef dat ik dit liever zie.
Als je nou naar een dressuurwedstrijd gaat zie je vooral slanke fjordjes met een langere nek.
Dit is mijn ogen verkeerd, waarom moet èlk paard uitblinken in de sport? Er zijn genoeg rassen
Er zij natuurlijk altijd uitzonderingen, hier heb ik geen slecht woord over te zeggen
Tegen wie heb je het?
Mitchall schreef:Waar staat dat ik beweer dat ze alleen voor de kar kunnen? Ik schreef dat ik dit liever zie.
Lamar schreef:Als kind wilde ik altijd graag een fjord omdat ik ze zo leuk vond met hun manen rechtop en hun sterke stoere uiterlijk, ze kunnen altijd buiten lopen en zijn makkelijk in onderhoud, maar ik kon mijn ouders daar maar niet van overtuigen.
Twee jaar geleden kocht ik een kwpn-er, daar liep als weidemaatje een oude fjord bij (19 jaar), helemaal uitgezakt en in zichzelf gekeerd. Ik kon hem er gratis bij krijgen maar wilde hem eigenlijk niet omdat hij al zo oud was. Mijn dochter heeft me toen de oren van het hoofd gezeurd want zij wilde hem toch wel heel erg graag hebben. Uiteindelijk hebben we hem toch maar genomen. de kwpn-er is allang weer weg, maar de fjord is gebleven![]()
Die is van een oud uitgeleefd beestje veranderd in een jeugdig uitziende knappe stoere sterruin (die ster had hij al) met een topconditie. Hij heeft zich helemaal geopend naar ons toe en zoekt nu zelf als eerste steeds contact ipv dat hij achterin de wei blijft staan en wegloopt. Hij is nu 21 jaar maar iedereen schat hem 10, en hij doet alles wat je van hem vraagt. Maar hij heeft wel erg humoristische fjordenstreken. Zijn karakter en die streken vind ik juist erg leuk aan hem.. en de eigenwijze koppen die hij trekt, en zijn grappige staart met streep die hij altijd zo trots draagt, en zijn dikke gespierde billen, zijn spastische manier van lopen als hij draaft, zijn kamelenbek die hij trekt als hij kussend op me af komt... en zo kan ik nog wel een uur doorgaan![]()
Ik wil er eigenlijk nog wel een fjord bij, een merrie
Hier een foto van de kamelenbek