Gold Digger (Contendro's Bube x De Niro) *update pag 2*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jatoby

Re: Gold Digger (Contendro's Bube x De Niro) *update pag 2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:20

Wat een liefie zeg!

corrine85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:26

Je hebt een mooi veulen!!! <3
Ben er maar zuinig op!!! ;)

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:35

@maai_ke: De plannen zijn om hem eerst heel rustig uit te laten groeien en dan met 3,5/4 jaar rustig op te gaan leiden.. Tot hopelijk een heel fijn sportpaard! Er zijn al wat kenners die adviseren hem zo lang mogelijk hengst te houden (interessant bloed) maar ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet :) We zullen het wel zien in de toekomst! Mag ik vragen in welk 'gat' van Overijssel je woont? ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:37

essie34 schreef:
@maai_ke: De plannen zijn om hem eerst heel rustig uit te laten groeien en dan met 3,5/4 jaar rustig op te gaan leiden.. Tot hopelijk een heel fijn sportpaard! Er zijn al wat kenners die adviseren hem zo lang mogelijk hengst te houden (interessant bloed) maar ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet :) We zullen het wel zien in de toekomst! Mag ik vragen in welk 'gat' van Overijssel je woont? ;)

Oke dat klinkt als een heel goed plan, inderdaad hem hengst laten zal nog een hoop toekomstbeloften geven ook. Maar dan moet hij natuurlijk wel handelbaar blijven. Hij ziet er in ieder geval wel top uit nu! :)
Ik woon in de buurt van Hardenberg, letterlijk in een gat. :+ Jij woont in Zwolle zo te zien?

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:41

Je hebt helemaal gelijk, als hij maar handelbaar blijft dat is het belangrijkst! Maar het is nu gelukkig nog steeds een enorme knuffel. Tenzij je hem een beetje laat showen in de wei, dan is het wel een stoertje hoor haha. Wat leuk, ik heb een hele tijd in Hardenberg gewerkt (politie) en rij er regelmatig concours in de omgeving :) Jij ook toevallig?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:00

Ja inderdaad! Zo'n te stoere hengst heb je ook helemaal niks aan. :P Gelukkig ken ik genoeg opgevoede hengsten die het zo heel leuk deden, hopelijk is de jouwe er ook zo een!
Hahah dan maak je vast een hele hoop mee, er is nogal regelmatig wat in Hardenberg. ;)
Nee, ik rij geen concoursen, was het wel een tijd van plan maar ben helaas door een ongeluk met een paard uit de running. Ga nog wel regelmatig kijken, telt dat ook? :+

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:44

essie34 schreef:
Bedankt Simsco1998 en ponytjuh76 voor het grote compliment!! Echt leuk om te horen!

Ja Andamoon, erg grappig. Gold wordt in maart dit jaar 1 jaar. Dus die is nog een stukje jonger. Moet ook eerlijk zeggen dat hij nu aardig uit proportie is ;) Zal zo even kijken of ik een recente foto kan vinden.. Is Contessa ook aan de maat? Heb het idee dat die van mij aardig groot is voor zijn leeftijd! Alleen maar goed denk ik dat ze nu goed groeien :) Heb je nog meer foto's van haar? (via PB)

Contessa is behoorlijk groot, maar haar moeder (die wij ook in eigendom hebben) is ook geen kleintje !!! We hebben Contessa zelf gefokt en hopen dat ze net als haar moeder EN oma straks in Duitsland op de keuring goed gaat doen !
Ik zal eens gaan kijken of ik nog wat meer foto's van haar kan vinden en stuur je die dan wel per pb op !

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:23

Haha, kijken telt zeker. Supporters zijn ook erg belangrijk!!
Leuk Andamoon, ben erg benieuwd hoe ze het op de keuring gaat doen. De moeder van Gold heeft Staatspremie A behaald op de keuring in Duitsland! Hopelijk worden die van ons ook twee toppertjes :)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:54

essie34 schreef:
Haha, kijken telt zeker. Supporters zijn ook erg belangrijk!!
Leuk Andamoon, ben erg benieuwd hoe ze het op de keuring gaat doen. De moeder van Gold heeft Staatspremie A behaald op de keuring in Duitsland! Hopelijk worden die van ons ook twee toppertjes :)

Onze eigen merrie (moeder van Contessa) en de moeder daarvan, dus de oma van Contessa zijn beide staatspremiestute en onze merrie is zelfs kampioen van de staatspremiestutes van Hannover geweest ! Onze merrie is gefokt door de fokker van Stakkato en is ook een nichtje van hem ! Een mooi lijn hebben we dus !
Contessa gaat volgend jaar naar Duitsland toe en we zullen aafwachten of zij ook zo ver komt en anders maakt het ons niet uit. Ze kan supergoed bewegen en dan heb ik er weer een superfijn rijpaard bij en ook zij zal daarna ingezet worden voor de fokkerij.

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 22:06

Ben benieuwd naar je foto's :)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:46

(zie pb)

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:50

Leuk beestje hoor!

En wat een mooie hals heeftie..

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:56

Gold heeft zeker een mooie hals en dat vind ik van Contessa ook ! Wel mooi om te zien dat twee nakomelingen van Contendro's Bube dat dan hebben. Ik vind de moeder van Gold ook een prachtige merrie !

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 00:23

Als het wat mooier weer wordt zal ik eens wat bewegings foto's proberen te maken!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:22

SUPER !!!! Ik kijk er naar uit.
Ik zal ook zeker bewegingsfoto's maken van Contessa als het wat mooier en warmer weer is en ze een beetje uit haar teddyvacht is !

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 13:21

Haha, kunnen we ze mooi vergelijken :) Super leuk!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:45

essie34 schreef:
Haha, kunnen we ze mooi vergelijken :) Super leuk!

:j +:)+

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:49

Ben ook benieuwd naar wat bewegingsfoto's. Wij hebben zijn moeder gekocht!

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 22:52

Echt? Wat ontzettend leuk dat jullie ook op Bokt zitten! Petra had me verteld dat ze een mooi nieuw huis in Duitsland had gekregen!! Willen jullie ook met haar gaan fokken? Het is een prachtige merrie :)

Bewegingsfoto's zal ik gelijk maken als de bodem buiten weer wat beter is!!

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:48

Ja we hebben haar gekocht om mee te fokken! Ze heeft een enorm mooi papier natuurlijk met drie keer staatspremie merrie op een rij! En ze kan super bewegen. In april zullen we haar laten insemineren. Waarschijnlijk wordt het Sandro Hit.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:58

Estelle wat leuk dat ook degene die de moeder van Gold heeft hier in je topic zit.
Welkom claudnr9 wat leuk dat je ook op Bokt zit. Super leuk dit !! Wat is het verdere pedigree van de moeder van Gold ? De Niro X .... en jullie dekken dit jaar met Sandro Hit ? SUPER mooi hoor.
Ik zit in dit topic vanwege het feit dat ik ook een Contendro's Bube nakomeling heb (een merrie) uit onze staatspremie stute.
Is de moeder van Gold een Hannoveraan ?

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:05

@ Andamoon, dank voor je welkom, ben niet super aktief op Bokt, te druk met ons opfokbedrijf ;-) Maar vond het erg leuk om een nakomeling van onze nieuwe merrie te zien, zeker eentje met zulke goede bewegingen. Dit is haar papier: http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=601540

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:19

Claudnr9 heel begrijpelijk dat jullie het druk hebben met het opfokbedrijf en dus ook niet zo heel actief kunt zijn op Bokt !!!! Wat leuk dat er ook Prince Thatchxx in het pedigree van jullie merrie zit. Bij jullie is het De Niro X Prince Thatchxx en wij hebben een rechtstreekse Prince Thatchxx (Prince Thatchxx X Lysander)
Succes met het dekken dit jaar en ik ben heel benieuwd of het ook inderdaad Sandro Hit gaat worden !

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 15:56

Wat leuk om elkaar te ontmoeten hier :) echt super, de veulens lopen weer buiten dus zal dit weekend een poging wagen met foto's ;) je krijgt de groetjes van Petra Claudnr9!! Die vind het top om te horen dat het zo goed gaat met de merrie. Is Sandro Hit jullie favoriet of hebben jullie nog meer hengsten die jullie geschikt zouden vinden? Wel jammer dat we allemaal zover uit elkaar wonen ;)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:20

Zeker leuk om elkaar te ontmoeten hier !!!!
Super dat ik de groetjes krijg van Petra (Claudnr9) doe haar maar de groetjes terug !!!!
Sandro Hit is natuurlijk een geweldige hengst !!! En er zijn sowieso nog wel meer hengsten die in aanmerking komen, maar dat is een keuze die een fokker zelf maakt !
Het is idd jammer dat we zo ver van elkaar vandaan wonen !!!