Shetlander x welsh ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:31

Dennis"]
[quote="Paulusjuh schreef:
Citaat:
En over de kleur, je hebt altijd 50% kans op een bont veulentje.
Ook al gooi je er een effen hengstje op.

Dit klopt niet helemaal...De merrie is bont, dus het veulen wat eruit komt is dan ook cker weten bont...Want....Bont overheerst alles!! Dus bont wordt jou paarje zoiezo wel.....Misschien is laten dekken door een bruinbonte wel leuk....Krijg je miss een 3kleurige:! Haha!:D

Maar als de merrie niet homosyngoot is kan het zijn dat het veulen het bont gen dus niet mee krijgt en dus effen word. Dan heb je dus 50% kans. Als de merrie wel homosyngoot is krijg je wel altijd een bont veulen.
[/quote]

Euhm ... homozygoot ... Schijnheilig

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:39

Hihi ja. Knipoog
Enne Paulusje...
Zelfs uit 2 bonte ouders kan nog een effen veulen komen.
Alleen als de merrie homozygoot is zou ze altijd bont geven, maar reken daar maar niet op.
Dus gewoon 50/50 kans

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:51

Bij mij op de manege staan 2 pony's. Kruising Shetlander X Welsh!
Heel erg leuk. En lijkt me geen probleem. Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:59

Lindsjah schreef:
Euhm ... homozygoot ... Schijnheilig

Tja, je bent dyslectisch of je bent het niet Tong uitsteken . Ik wist dat er iets fout was, maar zag niet wat. Dus heb het er maar bij gelaten zodat er wel wat duidelijkheid kwam.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:36

bij steffen procee in nijega ( friesland ) staat de welsh A dekhengst Blanche Mercury. hij komt van de welbekende blanche & springbourne stud in wales.
het is een pony met veel bot, hele mooie bewegingen (vooral zweefmomenten), een mooi hoofd en een mooi front. Bloos Tong uitsteken Schijnheilig Lachen Knipoog Haha! Lovers *LOL* Pling Vingers aflikken
als je interesse hebt stuur je maar even een PBtje of
een emailtje kan ook naar :

klaasje51@hotmail.com OK dan!

groetjes klaas

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:50

Spetter is gedekt door een NF hengst van 1.16, ze is hoogdrachtig nu, ben benieuwd wat eruit komt Beide staan in mijn profiel Haha!
Ik zie dat je in Rosmalen woont, als het veulen er is mag je gerust een keertje komen kijken Lachen