Ik geloof dat ze dat al genoeg doet hahahaha en op dit moment echt weghalen van het veulen is vragen om zelfmoord
We hopen dat het nu gewoon goed blijft gaan ondanks het kleine stukje land. Dat verplaatsen we steeds zodat moeders goed op het gras staat. De kleine meid wordt steeds sterker en de veearts zegt dat ze geen blijvende schade houdt. Hartje en longen doen het goed, gewrichten zien er super uit ze groeit nu ook goed. Hij gaat er vanuit dat nu alles goed komt. Gwen is wel een dondersteen hoor, ze bokt, springt en rent alle kanten uit. Dus aankomend weekend ga ik een paar mooie foto's schieten en hier plaatsen.
Helaas kreeg ze donderdag zomaar een terugval. Opeens lag ze met 2 dikke achterbenen op stal en kon ze niet meer zelfstandig opstaan. Na nog een dag vechten met 2 verschillende veeartsen hebben we haar vannacht in laten slapen. Gwen mocht 12 dagen oud worden. Ik ben kapot....
He snotver, wat sneu dat ze het ondanks alle liefde en inspanningen toch niet heeft mogen redden. Heel veel sterkte gewenst! Het verlies is zo enorm als je zo intensief met ze in de weer bent geweest...
BigOne
Geplaatst: 21-05-11 14:41
Heel veel sterkte, zo ontzettend zonde wanneer zo'n jong leven alweer over is. Misschien was het nerveuze gedrag van de moeder achteraf wel te verklaren omdat het veulen niet goed was en zij dit voelde, heb je niets aan maar misschien is het een hele kleine troost.
Het is nu gebleken dat Gwen gestorven is aan de zogenoemde veulenziekte. De reden dat we het niet meteen herkenden is dat de ontsteking elders in het lichaam is ontstaan en haar gewrichten er goed uitzagen. Pas toen ze echt dikke gewrichten had gekregen (de meest herkenbare vorm) was het eigenlijk al te laat, want dit kwam tegelijk met een longontsteking. Ondanks snel handelen hadden we haar niet kunnen redden. Zelfs in de kliniek hadden ze niets meer kunnen doen. Ze heeft het virus waarschijnlijk nog via de navelstreng binnen gekregen. De veearts zei: gewoon brute pech.........
Wat onzettend naar. Heb je topic altijd gevolgd en hoopte op een goede afloop, maar helaas..
Hoe is het inderdaad met de merrie? En misschien een stomme vraag, ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, het is niet onaardig bedoeld! Maar kan het niet zijn dat de merrie al wist dat het veulen niet helemaal goed was, en daarom zo "raar" deed?
Veel sterkte in ieder geval!
Suzanne F.
Geplaatst: 05-06-11 17:19
Och jeetje Meer, ik lees dit net pas. Tjonge jonge wat een pech weer. We zijn samen niet geboren om paarden te houden he? Van pech weten we beiden teveel. Ik ben er ook zoooo klaar mee. Ik snap jij ook.
Veulenziekte.... tja dat is hele linke soep. Is ze meteen ge-ent na de geboorte eigenlijk, zo'n veulenprik?
Heel veel sterkte zeg, weet niks anders te zeggen. Dikke knuf.