nou mar sinds gister heb je al weer heel wat meer bereikt , je mocht het veulen aaien, ze begon al voorzichtig wat brokjes uit he hand te eten,wie weet,over een paar dagen..... misschien willen ze dan wel met je mee naar buiten. voorlopig lekker in de uitloop.en met de aangeboden hulp, gaat dat vast wel lukken, ik zie het sinds gisteravond wel positief in hoor, met rust bereik je een hoop.
hey bij mij gaat het ook echt heel stilletjes hoor, geef niet op! gisteren is het veulentje heel stilletjes dichterbij gekomen tot op een meter afstand. Ik denk rustig aan, niet ongeduldig zijn (dat zeg ik tegen mezelf de hele tijd) ik ben gewoon op mijn hukken gaan zitten in de wei en geprobeerd zo rustig mogelijk te zijn en ik had ook mijn koekjes in zo'n doosje bij me (dat mijn merrie heel goed kent ) en die kwam natuurlijk kijken en dan had hij ook iets minder bang... misschien komt hij straks wel tot bij mij, dan is mijn dag goed! aan een halster aandoen denk ik nog niet eens... volgende week mag ik hem ook uit te hand wat brokjes bijgeven, ik ben benieuwd...
ik post je mijn berichtjes omdat ik je wil laten weten dat er nog mensen aan het sukkelen zijn met hun merries en veulens en dat ik ook op de wei vaak met mijn handen in mijn haar sta... het is misschien fijn om te weten dat je niet alleen bent
dank je wel arabs, morgen gaan die van mij naar buiten, ik ben echt op van de zenuwen. hoe mijn merrie zich zal gedragen. veulen is wel lekker bijdehand en komt naar me toe enn dat mag ook gewoon van mams. ik zal morgen even posten hoe het is gegaan.
Succes al vast, en kijk goed uit. Volgens mij heeft je merrie nu een paar dagen weinig gelegenheid gehad om de benen te strekken, dus kijk ook goed uit dat ze jou of haar kind geen lel verkoopt. Het zou niet de eerste keer zijn...
hey marjolein, als het veulen naar je toe komt en het mag van mama... dan komt dat zeker goed!
ik denk dat je altijd voorzichtig moet zijn, zeker nu ze met z'n tweeën zijn. ze zijn toch net iets onvoorspelbaarder Daarvoor was het jij en zij en nu loopt daar zo'n hummeltje bij dat alle kanten opgaat...
gewoon zien dat je met een paar man bent dan komt dat allemaal goed!
bij mij is er met het veulen niet veel vooruitgang maar met mijn merrie begin ik terug dingen te kunnen doen, ze zetten het alvast niet direct op een lopen (da's al een begin hè) de koekjes doen wonderen
alles is vandaag goed gegaan. merrie liep zo mee naar buiten. alleen het veulen moest geholpen worden. merrie heeft geen een poging gedaan om te schoppen en staan nu lekker buiten. ze staan in de uitloopstal en kunnen dus binnen en buiten staan wanneer ze willen.
hey marjolein: fantastisch nieuws! ik dacht wel dat het goed zou gaan! bij mij is het nog hetzelfde... ze durven nog wel te gaan lopen, maar met de koekjes kan ik haar wel tot stilstand krijgen en voetjes vragen... ik probeer het contact met haar terug wat op te bouwen, maar het gaat héél stilletjes... het veulen weet al wel dat ik besta dus da's al iets hè
ja dat is idd al iets. bij jou komt het ook wel goed. ik ben iig blij dat ik niet de enigste ben met een moeilijke merrie, en dat we lekker informatie kunnen uitwisselen.
ja ik ook kan jij makkelijk bij het veulen komen? het lijkt me of mijn merrie het veulen wegstuurt... soms laat ze hem dichter komen maar dan is hij zelf heel voorzichtig, maar soms mag hij gewoon niet bij me komen... ik begrijp niet goed waarom ze het soms wel toelaat en soms niet, ik vraag me ook af of ze niet continue signalen stuurt van: niet te dicht, oppassen... ik begrijp wel dat ze voorzichtig is, want wat gaat er door zo'n dier heen wanneer haar kindje sterft... en met haar verleden is ze sowieso al een moeilijk paard ook vraag ik me af of ze schrik heeft dat ik haar links zou laten liggen...
in de stal kon ik super makkelijk bij hem en kwam hij ook af en dat liet ze toe, maar nu ze op de wei staan...
hoe gaat het bij jullie nu? hoe oud is je veulen nu?
marjoleinft
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-11 21:30
met die van mij gaat het als beter. ik mocht er van mijn merrie vandaag lekker mee knuffelen. het veulen komt zelf naar me toe en als me merrie het te veel vind worden stuurt ze het veulen weg. ze is nu 9 dagen oud.
wow dat klinkt heel goed! Super! nee bij mij gaat dat nog niet zo goed hoor Amal wilde vandaag wel naar me toe komen, maar Shamala stuurde hem onmiddellijk weg... maar ik heb me voorgenomen om hun de tijd te geven om het op een relaxte manier te kunnen doen. Ik merkte wel dat ze hem al ietsje losser laat dan daarvoor, maar ze is super waakzaam. Ze ziet er ook doodmoe uit, ik denk dat ze weinig rust heeft... Vanaf morgen ga ik ook eens wat brokjes geven aan Amal, hij is vandaag 17 dagen oud. Hij was uit haar bakje de kruimeltjes aan het uitlekken vandaag dus ik denk wel dat hij er aan toe is Ik vind het echt fijn voor je, dat is echt een mooie ommekeer hè ik weet dat mijn merrie gewoon iets meer tijd nodig heeft, dus dan geven we dat maar hè
ja zeker. we slaan er ons gewoon doorheen. alles komt goed. misschien kun je bij jou het landje kleiner maken zodat je meer contact hebt met je merrie.?
hey marjolein, ja ze staat nu eigenlijk niet op een mega groot stuk op ongeveer 1/6 van 1Ha maar ze kunnen natuurlijk makkelijk weg van me als ik ze nog kleiner zet dan schiet Amal zeker onder de draad door als die weer zo fel begint te rennen...(da's nu al eens gebeurt , in het begin dat ze daar stonden, maar nu staat de elektriciteit ook aan dus...) maar vandaag zag ik dat mijn merrie al veel rustiger was, meer onstpannen en minder uitgeput. Dus da's een heel goed teken het veulen is nog wel wat bang, maar ik laat hem gewoon doen tot hij stoer genoeg is wilde hem een handje brokjes geven maar hij kwam het toch niet halen, had het neergezet maar dan nog niet... maar Shamala liet hem al wel heel wat losser, ze liepen niet meer zo constant bij elkaar... er zijn vorderingen ik ben zelf ook veel relaxter ondertussen omdat ik weet hoe ik het wil aanpakken, daarvoor wist ik het niet goed... heb je geen foto's marjolein? ik ben wel benieuwd om ze eens te zien, jouw merrie en veulen... groetjes!
AlexandraM
Geplaatst: 09-05-11 23:52
als je nu lint koopt en veel mensen bij elkaar trommelt... dan kan iedereen een stuk vasthouden en ergens gaan staan, zo maar je met mensen een pad..en hoef je niet om de meter van elkaar te staan (wel zo handig als je een groot erf hebt) sommige merrie's (vooral als t de eerste x is) zijn erg beschermend naar hun kleine wonder, meestal word dat idd minder na een tijdje
hey alexandra ja dat is de manier, maar die doe ik enkel als het echt niet anders kan, ik hoef nu niet echt per se fysiek / nabij contact te hebben. hij weet dat ik er ben en besta hij houdt me heel goed in de gaten als ik de mest opruim in de wei toen ik hem moest ontwormen heb ik mijn merrie vast laten houden door mijn zus en heb ik hem gewoon gepakt, maar da's natuurlijk niet zo leuk als dat hij zelf op je af komt wanneer hij er klaar voor is
ik weet niet of marjolein dit probleem ook heeft? ik heb de indruk dat het bij haar heel goed gaat nu...
hey ben ik weer, ik had het echt heel druk de afgelopen dagen. de merrie is weer heel lief tegen mij, alleen weer heel jaloers op het veulen. zodra het veulen naar me toe wil komen word de merrie boos op het veulen en duwt ze het weg. maar het gaat vast goed komen. we hebben dit ook al overwonnen.
hoe gaat het nu bij jou arabs?
fargo
Geplaatst: 16-05-11 14:08
Marjolein: Dat is waarschijnlijk niet jaloers, dat ze haar bij jou wegjaagt, dat is heel erg beschermend. Ze wil dat niets of niemand aan haar zit of haar iets zou kunnen aandoen.
Wel fijn dat de merrie nu weer lief en aanhankelijk naar jou toe is
ja daar ben ik ook heel erg blij om. als dat niet het geval zou zijn dan had mijn merrie na het afspenen naar de groene weides gegaan. dus ik zie alweer een heel mooi jaar tegemoed.