Wat is een eerlijke prijs voor deze Draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 07:24

ElineS schreef:
Kan een paard gewoon 24 uur buiten staan? En in de winter, als er een schuilstal aanwezig is, kan dat dan ook prima? Weilanden met schuilstal zijn heerlijk goedkoop en er is twee straten verderop een wei, waar ze in kan, maar in de winter hmm. Dit beestje is dat niet gewend, die gaat elke avond naar binnen, ook in de zomer omdat de eigenaren op een afgelegen plek wonen en het niet veilig vinden om ze buiten te laten staan.

Een paard kan best 24/7 naar buiten hoor,schuilstal vind ik persoonlijk wel een voorwaarde.Je zegt dat ze gewend is om 's avonds naar binnen te gaan,we zitten aan het begin van het seizoen.Je kunt haar dit jaar dus aan het buitenleven laten wennen,houd evt. een deken bij de hand voor aankomende winter,weet je zeker dat je een noodoplossing heb mocht het nodig zijn.
In princiepe zal ze in de herfst al meer vacht aan gaan maken dus de kans dat je een deken van de winter nodig hebt is klein.Zorg voor voldoende ruwvoer om haar "kacheltje" te laten branden ;)

Onderhandelen over de prijs zou ik ook niet doen hoor,het is echt een heel nette prijs voor het hele "pakket",keuring kan geen kwaad en die kosten zijn het ook niet.Kan door elke gewenste DA gedaan worden...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:54

Tinky12 schreef:
Dravers zijn wel degelijk gangenpaarden,velen beheersen de pace/telgang en sommigen ook de tölt. In duitsland kom je de töltende draver tegen.

Ik weet dat er dravers zijn die kunnen tolten en telgangen, maar aangezien lang niet alle dravers dat kunnen, het is zelfs eerder uitzondering dan regel, vind ik het geen gangenpaarden. Het is een ras waar zo af en toe een gangenpaard in zit, dat je ze in Duitsland tegen komt, komt omdat ze daar zijn gaan fokken met de dravers die tolt lieten zien, maar dat zijn dus niet meer de dravers die gefokt worden voor de wedstrijden.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:14

ElineS schreef:
Nee... Eigenlijk niet. Al zou ze helemaal niets meer kunnen en de rest van haar leven in een wei moeten doorbrengen, nietsdoen, dan zou ik haar toch nog kopen. Idioot misschien, maar ach.

Het is maar net wat je idioot vindt..
Heb mijn ouwe in een vergelijkbare situatie ook laten keuren, volslagen nutteloos. Hij werd afgekeurd, maar kwam toch :D
Ondertussen loopt hij hier alweer 4 jaar en heb ik geen moment spijt gehad dat ik hem gekocht heb, 't keuren had ik in eenzelfde situatie niet weer gedaan.

Natuurlijk wel bij een 'vreemd' paard, maar dat is een compleet ander verhaal, met iets meer rationeel denken..

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:16