Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zannekin schreef:Een paard is waard wat ervoor betaald wordt.
Ik denk dat je hier ook onderscheid in kwaliteit moet maken. Het veulen heeft ook nog een verwachte waarde, dat hij misschien wel een topper kan worden. Als 4 jarige valt die verwachte waarde weg.
Het is ook niet de bedoeling dat paardenfokkerij liefdadigheid is. Bij alles gaat het zo dat de ene dit wel kan betalen, de andere niet.
Zannekin schreef:Voor mijn part mag iedereen alles kunnen betalen, evenveel verdienen etc... Ik kan ook geen Mercedes betalen, dus eis ik ook niet een super veulen te kunnen kopen. Dat is hoe het in deze streken draait.
Frustrerend misschien maar ik erger me ook niet over die dure Mercedes....
ThePast03 schreef:Maar dat neemt niet weg dat ik het wel belachelijk blijf vinden dat voor heel normale paarden, zonder noemenswaardige sportprestaties, enorm hoge bedragen worden gevraagd.
Zannekin schreef:Nee is ook raar. Ik denk dat die ook niet voor die prijzen weggaan? Volgens mij zijn de prijzen gemiddeld wel gedaald.
duivelintje schreef:ik heb zelf in het verleden een pony gehad die zijn been brak met alle voorkomende kosten daaruit en ik was niet verzekerd. weet dus heel goed wat er kan gebeuren allemaal aan kosten.