Maar wild en onhandelbaar? Tuurlijk, je kan niet op iedere arab een kindje van 6jaar zetten en zo het bos insturen, maar met hoeveel KWPN'ers kan dit wel?
Zeker wat kinderen betreft ken ik meer betrouwbare arabieren dan KWPN'ers.
En niet geschikt voor de sport?
Zoals al vaker is gezegd zijn ze zeker voor de endurance zeer geschikt, maar er zijn er genoeg die het goed doen in de dressuur- en springsport. Zo heb je bij het AVS enkele bekenden (onder andere AR Sivmayall en Pajkovski) maar bijvoorbeeld mijn eigen kleintje doet het ook goed. Momenteel zijn we M2 met winst, tussen de paarden. Ondanks haar 1.465 strekt ze die 'grote bruinen' gewoon mooi voorbij

Je moet gewoon inderdaad goed gaan kijken naar het paard, en niet zomaar op het ras afgaan. Laat je goed informeren door verschillende fokkers en bezoek bijvoorbeeld eens een keuring of een wedstrijd. Zo kan je je ouders ook laten zien dat het echt geen levensgevaarlijke, opgeblazen brulkikkers zijn.
Als je je ouders wilt laten zien hoe veelzijdig arabieren zijn onder het zadel, zou ik ze zeker meenemen naar de Arabissimo als ik jou was, en wat wedstrijden van de DAWRA bezoeken