Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GJ9 schreef:Raiza: wat een prachtige merries in je profiel! Wauw. En heel leuk dat je met Elegant wilt dekken. Dat moet je inderdaad zo snel mogelijk doen, je weet nooit met zo'n oude hengst.
Komt de merrie daar op locatie? Dan zal ik haar nog wel zien. Ga je natuurlijk dekken?
Edit: ik heb die Upperville ergens te koop zien staan, kan dat? Wat een dijk van een peerd zeg. Flinke stokmaat ook?
Coloured schreef:Welke hengsten zijn vanaf 1925 dan voor de gelderse richting ingezet en welke voor de groninger richting?
En natuurlijk gaan exterieur en beweging hand in hand maar ook al heb je een groninger die eigenlijk best goed in elkaar zit qua bouw dan nog bewegen ze met erg weinig veer, eigenlijk heel vlak. En vaak achter meer stuwend dan dragend, is mijn indruk.
Dan kunnen we natuurlijk de "discussie" gaan voeren wat een correct gebouwd paard is, maar dan moet ik denk ik op fokt zijn.....![]()
Raiza schreef:GJ9 schreef:Raiza: wat een prachtige merries in je profiel! Wauw. En heel leuk dat je met Elegant wilt dekken. Dat moet je inderdaad zo snel mogelijk doen, je weet nooit met zo'n oude hengst.
Komt de merrie daar op locatie? Dan zal ik haar nog wel zien. Ga je natuurlijk dekken?
Edit: ik heb die Upperville ergens te koop zien staan, kan dat? Wat een dijk van een peerd zeg. Flinke stokmaat ook?
Ik heb geen idee of het KI wordt of natuurlijk. Moet dat nog even overleggen, wist niet dat Elegant ook natuurlijk dekte, maar denk eerder KI omdat ze ook een veulen aan de voet heeft dan.
De upperville heeft niet te koop gestaan. Mijn instructeur vroeg wat ik er mee ging doen omdat ze 3,5 was en ze nog niet zadelmak was. Ik had haar gefokt voor mezelf, maar was nogal een pittige tante en ik ben niet zo'n held, dus over gehad om haar toch maar te koop te zetten. Een andere lesklant van hem zocht een paard met superbewegingen die ook kon springen en ze kan beide erg goed. Die zijn 1x komen kijken, waren er helemaal weg van (zoals eigenlijk iedereen die haar zag bewegen) en is ovb van keuring verkocht. Dat was allemaal perfect, dus is ze verhuisd.
Ben daar erg blij mee zo, want als je al die perikelen rond het verkopen van een paard leest en hoort, vind ik het wel best zo.
Coloured schreef:Die Elixier komt zo op de foto voor de wagen ook wel mooi van de grond! Heb de site inmiddels ook gevonden waar hij ter dekking staat.
Yootha: Hoe zit het met de papieren bij het evt. veulen?
Door welke stamboeken wordt dit stamboek erkend?
En weet jij misschien filmpjes te vinden van deze hengsten?
Coloured schreef:.
NatasjavE schreef:Coloured schreef:Die Elixier komt zo op de foto voor de wagen ook wel mooi van de grond! Heb de site inmiddels ook gevonden waar hij ter dekking staat.
Door welke stamboeken wordt dit stamboek erkend?
En weet jij misschien filmpjes te vinden van deze hengsten?
Nou die vind ik echt helemaal niks dat dier.Korte hals, beknopt. Vindt het net een ruin.
Ik zou eerst maar eens naar Alexandro voor de wagen kijken. Die heeft meer massa dan deze en komt meer van de grond.