Meest spectaculair bewegende hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:34

nee tuurlijk loopt ie daar niet net als in de proef, hij loopt in de proef zo slecht dat ie voor een 10 kan piafferen. 8)7
hoe kan je (sorry echt niet vervelend bedoeld) als 17 jarige nou zeggen dat een hengst als totilas die alles heeft gewonnen wat je kan bedenken, die kan piafferen passageren voor een 10 niks van achter doet... zulke oefeningen komen nl alleen maar! vanuit de kracht van de achterhand.
nogmaals wil niet lu llig doen maar wil je wat leren, zeg dus niet meteen stug dat je niet van mening veranderd maar kijk verder dan je neus lang is ;)
maar ik vind het heel krom als mensen zeggen dat zo n hengst niks van achter doet.. dat kan gewoon niet waar zijn anders kan hij al die oefeningen nooit maar dan ook nooit doen.
is dat omdat mensen een verkeerd beeld hebben van een goed achterbeen? ik weet het niet...

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:37

*\o/* _/-\o_ Quarterback.
Verheft bewegen tot een kunst

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:39

essiesilly schreef:
nee tuurlijk loopt ie daar niet net als in de proef, hij loopt in de proef zo slecht dat ie voor een 10 kan piafferen. 8)7
hoe kan je (sorry echt niet vervelend bedoeld) als 17 jarige nou zeggen dat een hengst als totilas die alles heeft gewonnen wat je kan bedenken, die kan piafferen passageren voor een 10 niks van achter doet... zulke oefeningen komen nl alleen maar! vanuit de kracht van de achterhand.
nogmaals wil niet lu llig doen maar wil je wat leren, zeg dus niet meteen stug dat je niet van mening veranderd maar kijk verder dan je neus lang is ;)
maar ik vind het heel krom als mensen zeggen dat zo n hengst niks van achter doet.. dat kan gewoon niet waar zijn anders kan hij al die oefeningen nooit maar dan ook nooit doen.
is dat omdat mensen een verkeerd beeld hebben van een goed achterbeen? ik weet het niet...

Met je eens! Dit dier heeft zo'n sterk achterbeen. Dat die niet vliegt zoals zijn voorbeen doet, is misschien omdat dat nu niet bepaald functioneel is. Daarnaast lijkt het of zijn achterbeen minder doet, omdat hij zo'n enorm voorbeen heeft.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:14

Quir schreef:
essiesilly schreef:

Met je eens! Dit dier heeft zo'n sterk achterbeen. Dat die niet vliegt zoals zijn voorbeen doet, is misschien omdat dat nu niet bepaald functioneel is. Daarnaast lijkt het of zijn achterbeen minder doet, omdat hij zo'n enorm voorbeen heeft.

En dat is nou net wat ik bedoel.
Ik snap zelf ook wel dat Totilas onwijs veel kracht heeft en dat hij zonder die kracht die oefeningen niet uit kan voeren maar het is niet in balans.
En daarom vind ik het niet mooi.(mening)
Ik vind hem trouwens beter lopen op dat filmpje dan in de proef
Laatst bijgewerkt door D_Desteny op 25-02-11 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Re: Meest spectaculair bewegende hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:18

Hij is juist wél in balans, anders kan hij nooit die oefeningen uitvoeren. Dat heeft niet alleen met kracht, maar ook met balans te maken.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:19

Hij is wel in balans maar het verschil tussen voor en achterbeen gebruik is naar mijn mening te groot.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:47

Whahaha, supergrappig. Laat Totilas nou een van de beste achterbenen hebben en ongelooflijk veel kracht en drive van achteruit. Nee, tuurlijk kan hij achter niet zo klauwen als dat hij voor doet in de uitgestrekte draf, dat is niet mogelijk. Sorry, maar vind het echt bijna komisch dat er hier gesproken wordt over geen balans, geen goed achterbeen.... Mijn hemel.

Maargoed. Ik vind Totilas een van de meest fenomenale en legendarisch goed bewegende paarden.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:24

smeetjoew schreef:
Whahaha, supergrappig. Laat Totilas nou een van de beste achterbenen hebben en ongelooflijk veel kracht en drive van achteruit. Nee, tuurlijk kan hij achter niet zo klauwen als dat hij voor doet in de uitgestrekte draf, dat is niet mogelijk. Sorry, maar vind het echt bijna komisch dat er hier gesproken wordt over geen balans, geen goed achterbeen.... Mijn hemel.

Maargoed. Ik vind Totilas een van de meest fenomenale en legendarisch goed bewegende paarden.

Wel balans en wel een goed achterbeen maar zo een overdreven voorbeen dat het achterbeen erbij in het niet valt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:15

je spreekt jezelf zooo tegen 8)7

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:55

Nee ik spreek mezelf niet tegen jullie begrijpen me niet en willen me ook niet begrijpen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:01

Totilas :j . Krijg kippenvel als ik naar hem kijk :D .

En Rubin Royal kan ook fantastisch lopen zeg!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:09

essiesilly schreef:

Een klein beetje maar, haha.
Maar als je dat géén goed achterbeen vind van Totilas. Geef dan eens een filmpje van een paard dat jij wel vind dat het een goed achterbeen heeft????

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:21

Zoo die Rubin Royal kan lopen! Maar ik blijf toch bij Totilas..

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:29

Quir schreef:
essiesilly schreef:

Een klein beetje maar, haha.
Maar als je dat géén goed achterbeen vind van Totilas. Geef dan eens een filmpje van een paard dat jij wel vind dat het een goed achterbeen heeft????

Hij heeft wel een goed achterbeen.
Had het geloof ik even anders moeten schrijven.
Eigenlijk is naar mijn mening dan het voorbeen het probleem omdat die zo overdreven is dat het achterbeen erbij in het niet valt.
Snappen jullie het nu.
En nee ik zeg niet dat Totilas slecht loopt of wat dan ook maar ik vind het gewoon TE.
En zoals ik overal schrijf met IK is het altijd nog een mening en ieder mag zijn mening hebben en mijn mening is dat Totilas niet zo spectaculair loopt.
Einde discussie.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:26

Tuurlijk mag je je mening geven, maar doe dit dan wel op een juiste manier en begin niet over balans, activiteit en kracht, want schijnbaar heb je daar totaal geen kijk op. Dat is niets verkeerds, maar veroordeel een ander er dan niet op.

Naar mijn mening worden de woorden Totilas en spektakel in een adem genoemd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:31

smeetjoew schreef:
Tuurlijk mag je je mening geven, maar doe dit dan wel op een juiste manier en begin niet over balans, activiteit en kracht, want schijnbaar heb je daar totaal geen kijk op. Dat is niets verkeerds, maar veroordeel een ander er dan niet op.

Naar mijn mening worden de woorden Totilas en spektakel in een adem genoemd.

Die mening deel ik ook. :j

aandreaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:33

Ik vind Wynton ook wel apart mooi bewegen :o .
Tsja, en Rubin Royal is natuurlijk super. Laat ik nu zelf een 2 jarige Wynton x Rubin Royal merrie hebben lopen....
Need i say more :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:33

Totilas vind ik erg gaaf, maar Bretton Woods vind ik ook een erg toffe hengst, die nu in me opkomt!
verder heb je heel veel goed bewegende hengsten!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:37

totilas blijft mijn favo.
hoop dat we nog veel van hem gaan zien.
helaas dan niet voor nl maar gun het hun ook van harte.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:41

1.Rubin Royal!
2.Totilas (ik zou graag op Totilas de uitgestrekte draf van Rubin willen zien (achterbeengebruik) dan staat hij op 1 :D)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:42

Gunnen is een groot woord (edit: niet serieus bedoeld natuurlijk), maar ik zal altijd kippenvel krijgen van dit paard. Voor wie dit paard ook loopt of wie er dan ook op zit. :D

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:44

Totials is echt een goed bewegend paard

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:09

Royal Rubin <3

En Flemmingh O:)
Laatst bijgewerkt door arizonagreen op 26-02-11 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:10

love_shyboy schreef:
Royal Rubin <3

En Flemmingh O:)
Afbeelding

Dat is Flemmingh niet. ;)
Krack C.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:12

Oops verkeerde foto erbij geplakt :')