Hengst met moeilijke mond, vererft ie dit aan nakomelingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:58

moest pb zijn

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:57

ladydarkness schreef:
Dit is wat ik observeer op de wedstrijden als ik een nakomeling van een franse hengst in de ring zie. Kan Maikel ooit rustig zitten in het zadel van Verdi? Nee, hij wordt continu uit het zadel getrokken. Kijk eens naar het ijzerwerk dat de meeste Nababs in hun mond hebben hangen en dan nog gaan ze niet makkelijk de bocht om. Je kunt wel doen alsof dit allemaal aan de ruiter ligt, maar dat is onzin.

en toch heeft dat heel veel met de ruiter te maken ..ik neem gewoon het eerste wat in me opkomt ..Albert Zoer , die rijdt nooit franzosen en toch kan hij geen enkel paard op een gewone trens rijden
maar het is ook iets wat gewoon een trend is op het hogere werk -maar ook noodzakelijk - omdat het op cm aankomt om de juiste afstand te kunnen rijden ..niks mis mee :Ik heb veel liever een lichte manier van rijden met bvb stang en trens dan geruk en gepluk met een trens
Van Quidam is wel een feit dat ie heel veel mond vererft..maar het is toch vaak meer " echt naar de hindernis willen gaan en dan tegenwringen als ze worden gehinderd ..want op hun "plat " werk zijn deze paarden wel heel bewerkbaar .. :j
van Nabab moet ik je echter tegenspreken .. die zijn best heel makkelijk te rijden ( op Valentina na -maar die heeft een tand en tongprobleem -)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:01

Cassidy schreef:
Misschien moet je paarden van Franse komaf wel heel anders benaderen dan de Nederlandse? :D
Is met de Fransen net zo :+

Maar even zonder gekheid: lees dit artikel maar eens door.
Is van een westernruiter, maar heb goede ervaringen ermee.

http://www.todayshorse.com/Articles/LateralFlexion.htm

Klopt een Duitser wil werken op een paard, een fransman is wat luier aangelegd en wil dus niet werken op zijn paard. De parcoursen staan daar ook anders als in Nederland en Duitsland. Elk groter paardenland fokt de paarden die ze zelf kunnen gebruiken, en de Nederlander fokt voor de wereldmarkt :D

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 13:06

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er nu vanuit dat een hengst het "kan" doorgeven en zal de hengst daarom niet gebruiken. :-)
Ik neem dan toch maar het zekere voor het onzekere.