Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Johanna59 schreef:Het betreft hier een meisje van nog net niet 21 jaar.
Laat haar een beetje in haar waarde. Zij is blij met haar paard. Ook ik zou haar merrie niet laten dekken door een PRE hengst, maar ik begrijp haar gedachte wel.
Fokken blijft ten alle tijden gokken. Pas onder het zadel of in het tuig, kan je zien wat het resultaat is.
sarabande schreef:Johanna59 schreef:Het betreft hier een meisje van nog net niet 21 jaar.
Laat haar een beetje in haar waarde. Zij is blij met haar paard. Ook ik zou haar merrie niet laten dekken door een PRE hengst, maar ik begrijp haar gedachte wel.
Fokken blijft ten alle tijden gokken. Pas onder het zadel of in het tuig, kan je zien wat het resultaat is.
Pardon ik beschrijf geen meisje maar een mogelijk product dat uit zon kruising zou kunnen komen en 21 is tegenwoordig dik volwassen, dan kan je er op aangesproken worden als je bewust met verkeerde informatie komt
Johanna59 schreef:Van vallen en opstaan wordt je groot. Ook bij fokken. Eigenlijk is er niemand, die van af het begin, alleen maar top paarden fokt. Daar moet je ingroeien. Iedereen, u toch ook?
xxLarella schreef:@ Jessix : het maakt mij inderdaad niet uit wat voor geslacht mijn paard word. (naja het lieefsst.. ruin)
sarabande schreef:Johanna59 schreef:Helemaal waar: een mogelijk produkt. Maar, het zou ook een topper kunnen worden:-).
Ik denk dat je haar meer kwaad doet door zoiets te zeggen dan haar de mogelijke werkelijkheid te laten zien.
ElCid schreef:Je mag altijd een keer bij onze zwarte Lusitano komen kijken, misschien wel een leuke match voor je merrie. Dan krijg je waarschijnlijk de kleur, het karakter en ook het type wat je zoekt!
Succes
anneliesdj schreef:ElCid schreef:Je mag altijd een keer bij onze zwarte Lusitano komen kijken, misschien wel een leuke match voor je merrie. Dan krijg je waarschijnlijk de kleur, het karakter en ook het type wat je zoekt!
Succes
Is ook niet realistisch, wat is waarschijnlijk?
Als ze met jouw hengst dekt is de kans op zwart/vos nog steeds 50/50
NatasjavE schreef:Pffff wederom een verbazingwekkend topic![]()
Ik zou eerder een vraagtekens zetten bij het gebrek aan predikaten in de moederlijn...maar ieder z'n ding.
.
anneliesdj schreef:xxLarella schreef:@ Jessix : het maakt mij inderdaad niet uit wat voor geslacht mijn paard word. (naja het lieefsst.. ruin)
WAAROM heeft bokt geen ROFLMAO-smiley??? Soms mis ik die zóóó erg!
TS; ruinen worden gemaakt, niet geboren![]()
Maar je hebt mijn dag wel weer goed gemaakt![]()
ceasario schreef:NatasjavE schreef:Pffff wederom een verbazingwekkend topic![]()
Ik zou eerder een vraagtekens zetten bij het gebrek aan predikaten in de moederlijn...maar ieder z'n ding.
.
De ts wil gewoon een veulen fokken uit een voor haar belangrijk maatje en heeft denk ik geen behoefte aan keuringen/predikaten, een folklorisch onderdeel dat elke 8 jaar verandert en waarschijnlijk over 10 jaar niet meer bestaat.
anneliesdj schreef:ElCid schreef:Je mag altijd een keer bij onze zwarte Lusitano komen kijken, misschien wel een leuke match voor je merrie. Dan krijg je waarschijnlijk de kleur, het karakter en ook het type wat je zoekt!
Succes
Is ook niet realistisch, wat is waarschijnlijk?
Als ze met jouw hengst dekt is de kans op zwart/vos nog steeds 50/50
Citaat:Ja dat bedacht ik me ook al. Daarbij, niets te nadelen van Ultramar, maar het paard heeft tot nu toe maar één nakomeling (verwacht er meer dit jaar) dus laten we nou niet op de zaken vooruit lopen door te gaan voorspellen wat hij vererft.
ceasario schreef:NatasjavE schreef:Pffff wederom een verbazingwekkend topic![]()
.
De ts wil gewoon een veulen fokken uit een voor haar belangrijk maatje en heeft denk ik geen behoefte aan keuringen/predikaten, een folklorisch onderdeel dat elke 8 jaar verandert en waarschijnlijk over 10 jaar niet meer bestaat.
DDDMakkink schreef:nou denk dat ze meer bedoelt dat het voor de TS niet uitmaakt of het veulen ooit een titel krijgt
gewoon een leuk veulen die je doet denken aan je mierrie die je toen had
en daar gewoon veel lol mee hebben
als het voor jezelf is en niet voor verkoop wat maakt het dan uit dat het veulen geen toppie de toppie van de top paard word??
zo loper en nog wel duizenden rond die te lelijk zijn om te zien maar zo een super karakter hebben dat de eigenaar er veel plezier van heeft
DDDMakkink schreef:nou denk dat ze meer bedoelt dat het voor de TS niet uitmaakt of het veulen ooit een titel krijgt
gewoon een leuk veulen die je doet denken aan je mierrie die je toen had
en daar gewoon veel lol mee hebben
als het voor jezelf is en niet voor verkoop wat maakt het dan uit dat het veulen geen toppie de toppie van de top paard word??
zo loper en nog wel duizenden rond die te lelijk zijn om te zien maar zo een super karakter hebben dat de eigenaar er veel plezier van heeft