Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kleinvosje schreef:@apple, als je lid bent kun je gratis een paard op jouw naam laten zetten ja, maar as je geen lid bent en dat toch ook wilt, betaal je daarvoor. Maar dat bedrag is bijlange na niet het bedrag van een jaar lidmaatschap.
Boras schreef:Ik kan me herinneren dat dit jaren geleden niet kon (begin jaren 2000).
Ik wilde toen mijn paard na een echtscheiding op mijn naam laten zetten, maar mooi dat ik lid van het KWPN moest worden voordat dat geregeld kon worden. Dat lidmaatschap vond ik toen al te duur. Dus het paard is nooit (bij het stamboek) op mijn naam gezet.
KarinvdM schreef:Winston staat op mijn naam bij het KWPN, maar bij MijnKNHS niet.
Citaat:Bleker eist sluitende I&R regeling
Staatssecretaris Henk Bleker van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie wil een sluitend I&R systeem opleggen. Dit zei hij deze week in een vragenuurtje met de Tweede Kamer.Bleker is van mening dat de paardensector over genoeg financiële draagkracht beschikt om dit systeem zelf te regelen en te betalen, , dit in tegenstelling tot andere sectoren waar dit door het rijk gefinancierd wordt.
“Staatssecretaris Bleker vindt het raar dat we in een land als Nederland, waar zoveel paarden zijn en besmettelijke paardenziektes snel om zich heen kunnen grijpen, niet in een handomdraai weten waar die paarden zich bevinden en van wie ze zijn”, aldus een woordvoerder van het ministerie van ELI. “Hij gebruikte zijn eigen paarden als voorbeeld: toen hij ze aan het inventariseren was bij het stamboek, bleek dat er nog de nodige paarden op zijn naam stonden die niet meer van hem waren. Sommige waren verkocht, andere waren al dood. Dat vond hij een rare zaak. Met oog op de handelspositie van Nederland en de manier waarop paardenziektes soms snel om zich heen grijpen, vindt hij het onverantwoord om dit zo te laten.”
Voor 1 april schrijft de staatssecretaris een brief aan de kamer waarin staat op welke manier dit geregeld wordt en hoe hij dit systeem aan de sector wil opleggen.
stef schreef:Bij ons (NMPRS) is de contributie ook verhoogd, van 45 naar 50 per jaar. Dit was keurig terug te lezen in de notulen van de laatste vergadering die in het blaadje gepubliceerd stonden.
Ze zijn namelijk verplicht om prijswijzigingen etc door te geven. Dat iemand ze dan niet leest tja.. daar kan het stamboek weer niks aan doen.