contributie bedrag niet normaal meer!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:26

Ftizroy, foute aanname, ik heb daar een keer een discussie met de KNHS over gehad. Je moet dan alsnog bij de KNHS je paard over laten schrijven, en ook dat tegen betaling...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:26

O, dat is dan wel vreemd. Hoe zit dat dan?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:27

Edit: ik moet me dus tot de KNHS wenden? Die gaven bij mij juist aan dat de paspoortuitgevende instantie dit moest doen. Nu snap ik er niets meer van.

kleinvosje

Re: contributie bedrag niet normaal meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:29

Ik had mijn vorige paard op mijn naam laten zetten, en die kwam daardoor automatisch bij mijnKNHS goed te staan, omdat het een KNHS paspoort had. Mijn nieuwe paard had ik over laten schrijven bij het KWPN maar die kwam niet op mijn naam bij de KNHS. Ik heb daarover gemaild, en toen kwamen ze met dat het niet aan elkaar verbonden is, en als je bij mijnKNHS jouw paard ook als jouw paard geregistreerd wilt hebben, je dit apart moet aanvragen.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:29

Hier nog iemand die zich rot schrok van de contributie.
Vind het ook wel erg veel omhoog gegaan .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:32

Bij de KNHS kan ik Winston wel op mijn naam zetten via Mijn KNHS, maar dan moet ik akkoord gaan met de 'algemene voorwaarden'. Als ik die aanklik krijg ik dit: http://www.knhs.nl/overview1.asp?pCatID ... le=11&men= Dat snap ik ook niet helemaal. Als ik akkoord aanklik, dan kost dat geld zeker?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:34

Ik denk het wel ja!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:34

gewoon op de naam laten staan waar dat die op staat :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:35

Dat is mij namelijk niet duidelijk via de link.
Maar aangezien tegenwoordig niets voor niks gaat... :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:39

Hmm ik ben eind vorig jaar net lid geworden van het KWPN om mijn paard te kunnen laten overschrijven op naam... maar volgens mij is dit dan ook het 1e en tevens laatste jaar dat ik lid ben.... :=
volgens mij heb ik nog wel iets van 89 euro betaald meen ik mij te herinneren.

edit: lees dus net dat dat niet meer gratis is?? sjonge jonge... ze moeten ook overal aan verdienen tegenwoordig :?
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 03-02-11 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:40

Moest ook even slikken nadat ik de rekening gezien had, ook hier gaat de lidmaatschap opgezegd worden wat een geld zeg, de IDS lees ik dan wel maar veel dingen herhalen naar 10jaar ook wel en lees het anders op internet wel :)

Moet alleen is kijken of mijn paard uberhaubt op mijn naam staat, waar kan ik dat zien of moet ik bellen? Ze heeft namelijk een paspoort van KNHS en die staat wel op mijn naam.

Anders schrijf ik haar na 10 jaar nog maar over en dan hup die lidmaatschap er uit..
Laatst bijgewerkt door ifever op 03-02-11 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:40

Bij ons (NMPRS) is de contributie ook verhoogd, van 45 naar 50 per jaar. Dit was keurig terug te lezen in de notulen van de laatste vergadering die in het blaadje gepubliceerd stonden.
Ze zijn namelijk verplicht om prijswijzigingen etc door te geven. Dat iemand ze dan niet leest tja.. daar kan het stamboek weer niks aan doen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 18:41

oke gelukkig ben ik dus niet de enigste die het belachelijk vind.
dit jaar het laatste jaar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:43

kleinvosje schreef:
@apple, als je lid bent kun je gratis een paard op jouw naam laten zetten ja, maar as je geen lid bent en dat toch ook wilt, betaal je daarvoor. Maar dat bedrag is bijlange na niet het bedrag van een jaar lidmaatschap.

Ik kan me herinneren dat dit jaren geleden niet kon (begin jaren 2000).
Ik wilde toen mijn paard na een echtscheiding op mijn naam laten zetten, maar mooi dat ik lid van het KWPN moest worden voordat dat geregeld kon worden. Dat lidmaatschap vond ik toen al te duur. Dus het paard is nooit (bij het stamboek) op mijn naam gezet.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 19:02

ik heb toen wel mijn paard op me naam laten zetten gratis, dat was in 2009
er staat ook bij het kwpn dat je hengstkeuze krijgt nou ook nooit gehad. en stuk of 6x een mail gestuurt en gebeld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:59

Boras schreef:
Ik kan me herinneren dat dit jaren geleden niet kon (begin jaren 2000).
Ik wilde toen mijn paard na een echtscheiding op mijn naam laten zetten, maar mooi dat ik lid van het KWPN moest worden voordat dat geregeld kon worden. Dat lidmaatschap vond ik toen al te duur. Dus het paard is nooit (bij het stamboek) op mijn naam gezet.

Dat klopt zoals ik hierboven al meldde. Je kunt alleen het paspoort over laten zetten via het KWPN maar het papier alleen als je lid bent. Wsch wilde je toen het papier over laten zetten?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:37

Het heeft toch echt duidelijk in De Strengen gestaan vorig jaar voor eind november.
Zelf heb ik na het lezen over deze verhoging gelijk mijn lidmaatschap opgezegd en was dus nog ruim op tijd. 35 jaar kwpn lid geweest, maar dit was voor mij echt de druppel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 01:35

WD-V => F-AM

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 07:47

Het zou wel grappig zijn als nu iedereen deze maand opzegt met als reden contributie verhoging ;) Misschien geeft dat een boodschap af? :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:32

KarinvdM schreef:
Winston staat op mijn naam bij het KWPN, maar bij MijnKNHS niet.

Citaat:
Bleker eist sluitende I&R regeling

Staatssecretaris Henk Bleker van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie wil een sluitend I&R systeem opleggen. Dit zei hij deze week in een vragenuurtje met de Tweede Kamer.Bleker is van mening dat de paardensector over genoeg financiële draagkracht beschikt om dit systeem zelf te regelen en te betalen, , dit in tegenstelling tot andere sectoren waar dit door het rijk gefinancierd wordt.

“Staatssecretaris Bleker vindt het raar dat we in een land als Nederland, waar zoveel paarden zijn en besmettelijke paardenziektes snel om zich heen kunnen grijpen, niet in een handomdraai weten waar die paarden zich bevinden en van wie ze zijn”, aldus een woordvoerder van het ministerie van ELI. “Hij gebruikte zijn eigen paarden als voorbeeld: toen hij ze aan het inventariseren was bij het stamboek, bleek dat er nog de nodige paarden op zijn naam stonden die niet meer van hem waren. Sommige waren verkocht, andere waren al dood. Dat vond hij een rare zaak. Met oog op de handelspositie van Nederland en de manier waarop paardenziektes soms snel om zich heen grijpen, vindt hij het onverantwoord om dit zo te laten.”

Voor 1 april schrijft de staatssecretaris een brief aan de kamer waarin staat op welke manier dit geregeld wordt en hoe hij dit systeem aan de sector wil opleggen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:23

Schiet inderdaad lekker op zo met die registratie... Geen wonder dat niemand zijn paard meer op zijn naam laat zetten.

Ik heb het zelf eerder dit jaar opgezegd nadat ik mijn merrie verkocht heb... Je moet het trouwens ook wel ruim van te voren opzeggen.

Maar dat van die contributieverhoging heeft er zeker weten wel ingestaan, want ik dacht nog dat ik blij was dat er nu van af was. Scheelt een hoop op de jaarlijkse rekeningen die allemaal in januari/februari binnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:35

Het op naam zetten van paarden, de hele I & R regeling zou niet via stamboeken maar door een aparte organisatie moeten worden gedaan. Dan hoef je niet ergens lid van te worden waar je geen lid van wilt zijn.

De contributieverhoging is aangekondigd in verschillende media.

Er komt een nieuw KWPN centrum in Ermelo en dat zal betaald moeten worden en op deze manier door ook het overschrijven e.d. te laten betalen doen veel mensen daar aan mee. Anders zou het alleen op de fokkers komen en zo fantastisch zijn de paardenprijzen al niet, fokken kan al niet uit. Een gebruiker van een KWPNer mag ook best een paar tientjes inbrengen, tenslotte krijgt iedereen voordeel bij een landelijk centrum.
Tenminste, ik neem aan dat dit één van de redenen is van de contributieverhoging en het verhogen van de tarieven als het op naam zetten en veulenregistratie.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:40

Ook ik schrok me dood van die contributie... Hier nog iemand die haar lidmaatschap op zegt.... :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:49

stef schreef:
Bij ons (NMPRS) is de contributie ook verhoogd, van 45 naar 50 per jaar. Dit was keurig terug te lezen in de notulen van de laatste vergadering die in het blaadje gepubliceerd stonden.
Ze zijn namelijk verplicht om prijswijzigingen etc door te geven. Dat iemand ze dan niet leest tja.. daar kan het stamboek weer niks aan doen.

De verhoging van het contributie bedrag is ook gewoon via diverse kanalen gecommuniceerd.(vergaderingen, notulen en inderdaad een aantal x in het stamboekblad) Op tijd opdat als je het er niet mee eens bent kunt opzeggen.

De verhoging is noodzakelijk om de kosten van het nieuwe KWPN/KNHS centrum te bekostigen.
En als je kijkt wat je kwijt bent aam contributie voor de Duitse stamboeken...valt dit nog wel mee.

Ik hoor wel vaker dat mensen IDS niet lezen...zonde want er staan vaak interessante fokkerij artikelen in waardoor bepaalde keuzes begrijpelijker worden(en dan niet speciaal de contributie verhoging)
Er staan zaken in zoals voortbereiden op de IBOP en of stamboekkeuringen...
Leuk dat je die zaken op internet kan vinden...maar de stamboekkant van het verhaal is ook erg handig.

Maar goed opzegging kan ik me wel voorstellen als je je niet met fokkerij bezighoud.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:01

Pfieuw.... blij dat ik vorig jaar op tijd heb opgezegd.
De strengen las ik maar half en een fokker ben ik ook niet dus dat was de reden dat ik heb opgezegd. Kwpn site lees ik altijd wel dus op die manier blijf ik wel op de hoogte.