Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MissPK schreef:Verweer, kritisch allemaal prima vind ik maar als mensen hier worden aangezet om bewust onder verplichte regelgeving uit te komen noem ik dat iets anders
Francis schreef:Klopt, dure dressuur/springpaarden hoeven niet omdat men niet weet wat de gevolgen op lange termijn zijn voor de werking van de spieren e.d. (inmiddels kan men dat dus allang weten en blijkt dus ook dat het veel invloed heeft). Men was bang voor schadeclaims e.d. maar ook dat bekende ruiters hard zouden gaan opspelen tegen het hele chipgebeuren en dat kon men natuurlijk niet hebben. Dus om de boel te sussen hebben ze de kort-door-de-bocht oplossing genomen en hen gewoon ontheffing verleend.
Francis schreef:Ik denk dat je in geval van een of andere uitbraak toch te laat bent als je't op die manier wilt spelen, dan zul je dat direct bij aanschaf aan moeten kaarten zodat je een officiele ontheffing hebt als er stront aan de knikker is want 'het er op aan laten komen' betekent in de meeste situaties dat je pas achteraf verhaal kunt proberen te halen en dan ben je je paard al kwijt...