[TI] Tinker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:45

sanso schreef:
Appaloosa? Barock pinto? Huh? Die heb ik nooit gewild Haha

Dan waren die van iemand anders, maar alsnog heb jij echt heel veel topics geopend.. en in ieder topic stond: ik krijg over een half jaar een paard welke moet ik kopen, past een shire bij mij? past een tinker bij mij? Daar heb je een centraal topic voor.

sanso

Re: Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 21:48

Sorry hoor...

dolfijn889

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 01:28

Ik heb sinds een paar maandjes een tinker veulen en ze kan vrij pittig zijn,maar ook zeker heeeel braaf. Maar als ik mijn man niet naast me had te staan had ik zeker voor een oudere paard gekozen. Ik ben echt een stadse en hij niet dus hij heeft veel meer ervaring. Ikzelf heb bewust voor een veulen gekozen zodat ik er echt een band mee op kan bouwen en met een paar jaar lekker op kan rijden. Maar ik denk dat elke tinker anders is net zoals elk mens anders is. Ga idd op je gevoel af of er een klik is met het paard. En denk niet owwww die is mooi die wil ik hebben,maar kijkr ustig verder en ga eventueel nog een paar x kijken of rijden voor je een paardje koopt.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 12:54

Ja dat doe ik zeker ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:49

Meid, je bent nog zo jong, koop lekker een wat ouder rijpaard of pony. Vanaf een jaar of 10 zou ik zeggen. Pin je ook niet vast op één ras, maar ga eens bij wat handelstallen en fokkers in de buurt kijken om zo in aanraking te komen met verschillende rassen. Je zal zien dat ze allemaal zo hun eigen charme hebben.
Op een 2-jarige kun je nog lang niet rijden. Die moet eerst nog een tijdje groeien. Het beste is te wachten totdat ze minimaal 4 zijn, eventueel zelfs nog wat langer. Daarnaast is het opleiden van een jong paard een vak apart. Zoek gewoon een braaf paard die al de nodige kilometers heeft gelopen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 09:57

Oké dankjewel maar ik was ook van plan om naar een wat oudere pony te kijken

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:43

Ik heb ook een tinker van 1.62m. Wel voorwaarts, maar braaf met het rijden. Mijn dochter van 11 jaar (1.54 m en 38 kg) rijdt er ook op, springt er zelfs mee. Maar ze is er nog niet mee naar buiten geweest, want ik vind hem wel erg sterk. maar aan de andere kant, áls hij een keertje schrikt en even een stukje rent, staat hij ook snel weer stil. Ik weet dus niet hoe lang je bent, maar een beetje overwicht heb je bij elk paard wel nodig denk ik. Probeer een paardje een maand op proef te rijden.

anneprincesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:55

Ik ken best veel tinkers.
en allemaal wel eens eigenwijs haha.
Tinkers zijn leuke dieren, ook wel betrouwbaar de meeste dacht ik
maar ook zo onvespelbaar hahaha.

En lomp haha, maar leuke beestjes.

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:05

Mijn pony is zeker niet lui. Het is echt een veelzijdig dier. We dressuren, springen, rijden endurance en hebben ook wel meegedaan met trec-wedstrijden. Verder zijn we haar aan het beleren voor de kar. Ik kocht haar toen ze 5 was en nog niet zo veel ervaring had. Nu is ze 13 en is het een wereldpaard en vindt ze alles leuk zolang het maar vaak iets anders is.