[KG]"Aparte kleur"(bij shets en minipaarden)-zijn er meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [KG]"Aparte kleur"(bij shets en minipaarden)-zijn er meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:10

Wat zonde dat een hengst als Ollie overleden is, hij was natuurlijk ook de jongste niet meer.

Een zwart-roan moet (net als een zwarte) vos dragen om vos(-roan) te kunnen geven. De vader van mijn Roos doet dat. Van Alco en Ollie weet ik het niet, even nakijken of ze al eerder vos-veulens gegeven hebben. Als die er tussen zitten weet je dat het mogelijk is.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:25

Dennis schreef:
Wat zonde dat een hengst als Ollie overleden is, hij was natuurlijk ook de jongste niet meer.

Een zwart-roan moet (net als een zwarte) vos dragen om vos(-roan) te kunnen geven. De vader van mijn Roos doet dat. Van Alco en Ollie weet ik het niet, even nakijken of ze al eerder vos-veulens gegeven hebben. Als die er tussen zitten weet je dat het mogelijk is.

Ach wat jammer dat Ollie overleden is. Maar hij was van 1976 dus heeft hij een respectabele leeftijd bereikt.

Nog even weer mijn vraag: Het gaat even niet om Alco zelf. Ik heb een zwartroan(of blueroan) merrietje, dochter van Alco en een zwartbonte moeder. Zij is gedekt door Firo van de Halve maan en die is vos.

Ik ben dus benieuwd wat er uit die combinatie kan komen.Geen vos dan , denk ik.

Dennis

Re: [KG]"Aparte kleur"(bij shets en minipaarden)-zijn er meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:26

DNA testen op vos ;), dan weet je het.
Maar als ouders zwart(roan) x zwart(bont) zijn is de kans wel een stuk kleiner dan waneer er een vosouder is.

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 14:35

plientjedres schreef:
Ik Ken ollie de hengst ook.
En helaas is hij van de week overleden aan een luchtweg infectie.
Het was wel echt een super cool hengstje, hij stond ook gewoon lekker met een ander hengstje in 1 box en landje.
Zo'n stoere haarbal die pony.

zonde voor de pony, dat dit op zo'n manier moet gebeuren
maar toch wel op een respectabele leeftijd gekomen !