[EH]merrie geschikt voor fokkerij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:07

juliomariner schreef:
De merrie komt uiteindelijk uit een groninger stam. Misschien moet je als je perse wilt fokken het in die richting zoeken.
Als modern riijpaard fokken is zinloos en zal je alleen maar geld kosten.
Alleen is het percentage volbloed in deze merrie misschien te hoog en zal het veulen niet in het Groninger stamboek opgenomen kunnen worden. Hier weet ik echter te weinig van af.

Als je deze merrie kruist met een Groninger hengst met weinig of geen volbloed gaat het percentage volbloed al heel snel omlaag. Ze heeft nog behoorlijk wat goed Groninger bloed en ze staat ook nog behoorlijk in het Groninger type maar het is maar net wat je zelf wilt fokken.

Cassidy

Re: [EH]merrie geschikt voor fokkerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:09

Nimber heeft een leuke groninger hengst staan, misschien zou je eens contact met haar op kunnen nemen?
En gezien de resultaten die Nimber met haar hengst heeft gereden, kun je nou echt niet zeggen dat Groningers niet kunnen dressuren...
Of je moet Grand Prix voor je zelfgefokte veulen in gedachten hebben?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 20:04

Cassidy schreef:
Nimber heeft een leuke groninger hengst staan, misschien zou je eens contact met haar op kunnen nemen?
En gezien de resultaten die Nimber met haar hengst heeft gereden, kun je nou echt niet zeggen dat Groningers niet kunnen dressuren...
Of je moet Grand Prix voor je zelfgefokte veulen in gedachten hebben?

nee grand prix had ik niet in gedachte.
ik ga eens kijken bij nimber