Nakomelingen Ultimo v. Phin Phin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: Nakomelingen Ultimo v. Phin Phin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:33

Jawel maar deze ruiter is veel handiger en wil het gewoon goed hebben. Ik ga nu zelf veel oefenparcoursen rijden. Heb zelf al 2 jaar geen cc gereden en moet ook zelf weer kilometers maken.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:36

Hoe gaat het ondertussen met de Ultimo's?

Met die van mij gaat het goed. Ondertussen heeft zij een oefenparcours en 1x BB gesprongen met een andere ruiter en 1x een oefenparcours met mij. Paard wordt aardig fanatiek met springen en is goed voorzichtig in het parcours. Wel met randzaken bezig maar de sprongen gaan goed. Per 1-12 de startpas geactiveerd en gelijk al in de eerste week 4 B proeven gelopen en 3 winstpunten rijker. Voor mijn gevoel is het hard werken maar blijkbaar wel wp waardig. Ik kies bewust voor moeilijke bakken maar tot nu toe blijft zij braaf en loopt zij overal langs. Wel strak en lastig om voorwaarts te houden maar de kop is eraf :D

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:59

Klinkt goed zeg, slim om niet alleen makkelijke lokaties te kiezen, als ze toch braaf is en jij kunt het aan dan kan ze daar maar beter meteen aan wennen. En nog niet helemaal koppie erbij is toch niet zo erg, als de sprongen goed gaan heb je al heel wat. Beter dan braaf rondlopen met slechte sprongen, dat is wat lastiger om aan te werken :P

Met Fandango gaat het gewoon zijn gangetje, drie keer in de week een half uurtje basis-werk rijden. Zolang als het kan, zodra het gaat vriezen ben ik met hem even uitgereden. Maakt niks uit is pas 3,5 dus moet nog helemaal niks. Wel een paar weken terug even meegenomen naar dressuurwedstrijd in de buurt, B hc meegereden. Hekjes en bloemstukken/planten waren wel erg indrukwekkend maar aan het eind van de proef kwamen we best in de buurt van de hoefslag :D. Toch mooi weer even mee op pad geweest.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:42

Mooi dat hij het goed doet. Bij mij in de buurt heb je ook oefendressuur waar je voor €5 kan starten.
Ik laat haar expres moeilijke bakken lopen. Ik vind haar zelf nog niet B klaar en als zij dan tock wp' sloopt is het mooi meegenomen
Houdt fandango ook zijn adem in? Die van mij ademt niet door tijdens de proef

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:47

Nee hij houdt zijn adem niet in, in elk geval nooit gemerkt. Hij gaat bij stress wel erg op zijn bit knagen en met zijn hoofd vervelen, maar dat laatste heeft hij denk ik van zijn moeder want dat doet zijn halfbroer ook. Gaat met de tijd en kilometers ook vast wel over, ook dat adem inhouden bij die van jou. Ik pb je even het filmpje van de proef.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:44

Die van mij oogt niet gespannen dat scheelt weer.
Ik heb je filmpje bekeken. Die van jou vindt het spannender dan die van mij. Mij. Vos loopt 1 rondje sterren te kijken en daarna loopt zij er tot nu toe gewoon langs.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:45

Nog eens even een update hier. Gisteren voor het eerst met Fandango gesprongen. Ging heel fijn, heeft geen poging gedaan om te stoppen of erlangs te lopen. Kort filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=PztBhQ3dsYU

batonahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 06:48

Hallo allemaal

Ik schop dit topic even omhoog
Hoe is het met jullie nakomelingen van ultimo en zijn er inmiddels meerdere die een nakomeling hebben van ultimo.
Ik heb een merrie van 2012 ultimo x quilot z. Ze is een mooie en nieuwsgierige merrie maar als ze schrikt doet ze dat ook goed.
Ze is een heel lenig paard en maakt dan ook de raarste bokken sprongen in het land of in de bak.
We zijn nu rustig bezig met beleren longeren pakt ze heel goed op maar het is wel bij haar alles wat de eerste keer gebeurd is onwijs eng en daarna alsof ze het al jaren doet.

Afbeelding

Jeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:33

Hoi,

Ik heb een Ultimo x Voltaire merrie van 7 jaar. Een schat van een paard. Doodbraaf, heel lief met een groot hart en tegelijkertijd ook een heel klein hartje :)

Ze heeft enorm veel springvermogen, maar is wel bang van de sprong en gaat er daardoor vaak erg ongecontroleerd over. Ze leert nu dat die sprongen niet eng zijn en dat gaat al een pak beter.
Ze is ook erg slim (hoewel ze zo niet overkomt op het eerste zicht :P ).

Voor de dressuur heeft ze een heel ruime galop en een mooie draf.

Ik heb ze pas sinds een dik jaar en voordien was ze niet doorgereden, dus daar zijn we nu mee bezig.

Voor mij mijn braafste en liefste paard ooit <3

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:14

Met Fandango doen we nog steeds rustig aan. Hij is nog veel gegroeid en heeft daar best last van gehad. Sinds twee weken werk ik weer iets serieuzer met hem, pakt het nu ook allemaal wel wat beter op. Echt een paard dat tijd nodig heeft, en die krijgt hij dan ook.

J88kaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:31

Hoi allemaal

Hoe is het nu met jullie ultimo nakomelingen. Met die van mij super goed ze pakt het werkt erg goed op maar doen wel rustig aan gezien ze nog erg groeit.
Verder is ze een echte koele kikker geworden en schrikt nergens meer van. Ze inmiddels ook stermerrie en voorlopig keur.
Ben elke dag nog super blij met deze krachtige merrie

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:53

Hoi
Met de mijne gaat het goed. Is ondertussen 8 jaar maar verder nog steeds niet meer uitgebracht op cc. Heb nog nooit een paard op stal gehad met die leeftijd die niet op m of z niveau liep. Ze is nog steeds braaf maar ik doe gewoon te weinig. Motivatiegebrek en andere dingen aan mijn hoofd.