[H]ST, elite stute v. lauries crusadorxx X calypso I

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:35

Romanov was zelf toch ook niet goed op de foto? Hij is toch geopereerd of zit ik mis? :)
Fiorano ben ik ook erg weg van maar inderdaad op deze merrie vind ik het ook niet passen. Wat denk je eventueel van Pentagon's Peron (Placido Sun x volle zus Don Schufro)? Heb je wel een merrie met lengte nodig,...

http://www.ralf-kornprobst.de/peron.html

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:59

fientje5 schreef:
Hoi, ook ik ben zeeeer grote fan van Romanov!
In Belgie dit jaar bij de merriekeuring 2x Romanov als Nationale kampioen!
De 4jarige is naar mijn gevoel een machtige merrie met heeel veeel kwaliteit, ze won ook de aanlegtest bij de 4 jarige dressuurpaarden met 85%! ik ben grote fan van deze hengst!

Klopt, allowel België nog wel een ietsie pietsie achter staat qua dressuur :D (ik wil maar zeggen niet echt te vergelijken met een KWPN prijskamp)

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 08:01

Citaat:

Klopt, allowel België nog wel een ietsie pietsie achter staat qua dressuur :D (ik wil maar zeggen niet echt te vergelijken met een KWPN prijskamp)[/quote]

Nou onderschat de Belgen niet hoor. Exterieur is misschien niet altijd het belangrijkste bij het BWP maar ze wel eens hele goede presterende paarden fokken.

Umeo

Re: [H]ST, elite stute v. lauries crusadorxx X calypso I

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:58

Ja dat weet ik, ik ben zelf aangesloten bij het BWP en vind er ook helemaal niets mis mee! Ik vind persoonlijk zelf dat ze een goed fokdoel hebben. We fokken toch sportpaarden geen exterieurtoppers? Maar je moet ook toegeven dat we qua dressuur nog een beetje achter staan...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:28

De merrie in kwestie (Roma Krack Van het Klaverhof, Romanov x Krack C x Feinschnitt) was in Old 1f Brilliantringstute, dat wil zeggen de 6de beste merrie van dat jaar in heel Oldenburg.

Dus ook in Nederland had die héél ver vanvoor gestaan...

Maar da's allemaal naast de kwestie, uiteraard.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:05

Don Schufro is natuurlijk wel enorm kwijlbloed bij zo'n merrie en hij komt uit een zeer goede stam. Dat weet je zelf ook wel :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:21

Umeo schreef:
Romanov was zelf toch ook niet goed op de foto? Hij is toch geopereerd of zit ik mis? :)
Fiorano ben ik ook erg weg van maar inderdaad op deze merrie vind ik het ook niet passen. Wat denk je eventueel van Pentagon's Peron (Placido Sun x volle zus Don Schufro)? Heb je wel een merrie met lengte nodig,...

http://www.ralf-kornprobst.de/peron.html

heel fijn paard! (heb wat filmpjes bekeken) maar kun je me wat vertellen over de nakomelingen, ken daar niet zo veel van..

adrina: vind ik ook, daarom koos ik ook voor don romantic en dat resultaat ben ik heeel blij mee :D

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:37

Ik weet dat het een hengst met een droomkarakter is en dat hij merries met lengte en formaat nodig heeft. Verder geeft hij zijn nakomelingen heel lichtvoetig. Je kan altijd contact opnemen met http://www.bagoniebos.com, daar hebben ze dit jaar sperma van hem. Heel vriendelijke mensen! :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:42

licht voetig klinkt goed ;) ik vind hem ook heel fijn buigen in de gewrichten, heeft voor EN achterbeen en een fijn karakter is helemaal super! highlight geeft lengte en maat (de rousseau van 1.5 is al groter dan haar, nu zo n 1.67 :o )
ik ga eens contact opnemen, dank je wel!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:22

Ik heb Romanov 2 jaar geleden zien lopen in Vechta, wel, als onze merrie geen rechtstreekse Rubinstein was hadden we er lang mee gefokt!

Presence, front, kracht en een superkarakter.
Zonde dat Helgstrand hem niet meer rijdt, want Sune Hansen rijdt er echt niet alles uit wat er in zit...

Zoals al gezegd ken ik een hele goeie Romanov x Krack C x Feinschnitt. De Krack C is een hele goeie fokmerrie maar zelf alles behalve hoogbenig en met een beperkt bewegingsmechanisme.
De Romanov was 1f Brilliantringstute in Oldenburg, is groot (1m74 dacht ik), vrij bloed gemaakt, heel lichtvoetig. Wel een iets lang achterbeen en wat schraal bespierd, maar ik denk dat praktisch elke dressuurruiter zo'n paard doodgraag zou hebben.

Ze heeft trouwens met ET een hele goeie Don Romantic gegeven.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:24

Maar nu besef ik dat je het over Peron's Pentagon had? Oeps ;)

Ietwat te onbekende hengst voor deze merrie vind ik dan persoonlijk.

Blue Hors Leredo kan volgens mij ook hoogbenigheid, kracht en bewegingen meegeven, maar is in België en Nederland zo onbekend dat het voor de verkoop geen goeie zaak zou zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:58

Tsja en toch het Esther, ik zou op deze merrie nog een keer een springhengst durven gebruiken :o
Nu zul jij dat wel een minder idee vinden, maar uit zo´n stammetje met zoveel bloed, zou toch nog een patent springpaard uit moeten komen. *D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:21

ik denk idd niet dat dat m word :o maar misschien dat ik daar volgend jaar heel anders over denk? ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:54

Kan het volledig begrijpen hoor :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 09:27

hihi ja t is zo lastig, er is zoooveel keus! haha :D maar mis dat de rousseau straks wel heel goed kan springen? ;) ze kunnen iedergeval beide (de rousseau en de don romantic) eeerg goed galloperen :D

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:00

ik heb gewoon een vraagje. Uw paard is nu drachtig van Totilas. Vanwaar die keuze? Hoe kan Totilas uw paard verbeteren? Als het veulen dat eruit komt de moeder echt goed verbetert dan je die opnieuw laten dekken door Totilas of om budget te beperken te laten dekken door zijn vader Gribaldi?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:00

haha :D nou buiten dat totilas natuurlijk gewoon weg geweldig is, vind ik zijn karakter/instelling geweldig, de freiminka lijn is een hele mooie stam, genoeg springbloed gecombineerd met het mooie trakehner bloed wat ook weer de hardheid en instelling verankerd. het is een echte sportstam (bijv totilas en okidoki) mijn merrie komt uit een holstein springstam, waar veel sportpaarden uit komen en o.a de ggk hengsten castro (vader van solos carex = vader van scandic) en landco. m n merrie heeft genoeg bloed (70 %volbloed) en sluit mooi bij deze stam aan. daarnaast geeft de moederlijn van totilas sterk achterbeen, iets wat ik ook weer veranker bij mijn merrie.
mijn merrie geeft genoeg lengte wat totilas wel wat nodig heeft, hij kan voorbeen techniek en het atletisch vermogen toevoegen
dus al met al zal hij de dingen die mijn merrie mist kunnen verbeteren en mijn merrie de dingen die hij mist kunnen verbeteren, hopen dat dit ook gebeurd ;)

en nee ik ga niet opnieuw dekken met totilas, dit vind ik een eenmalige kans en op dit moment heb ik nog zoveel andere keus dat ik niet direct voor gribaldi zal kiezen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:04

LDRD schreef:
En wat zou je van Don Schufro denken?
Geeft in pricipe alles van je verlanglijstje m.i.
Lijkt me zeer interessante combi met jouw merrie.

Precies mijn gedachte, was meteen de eerste hengst die in me op kwam! :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:08

don schufro zou ik idd ook nog wel eens willen proberen, maar tot nu toe heb ik andere hengsten ook nog erg hoog op het lijstje staan :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:10

Hoe ziet je lijstje er nu uit :)?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:20

;)
ravel en united 8-) ( en nog wel veel anderen maar deze staan wel bovenaan)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:47

Waar is Ravel te krijgen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 22:47

tim coomans, maar morgen bel ik wat de mogelijkheden zijn :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:50

En waarom Ravel?
Ik weet dat je weg bent van Contango-bloed, maar zal Ravel wel voldoende souplesse meebrengen?

Voor de rest wel veel kracht, maat, massa en bot.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 23:00

ja dat denk ik wel, degene die ik ken hebben genoeg souplesse en ik ken verder de moederlijn van ravel heel goed (heb daar veel paarden uit zadelmak gemaakt/gereden) daarnaast ben ik ook wel erg een karakter fokker en dat zit gewoon altijd goed bij ravel :)