Waar komt jullie Tinker vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:51

djuno schreef:
Ik heb Hayley nu 2 maanden en gekocht bij Henk Jansen. Ze is van mei 2002 dus nu zo'n 17 maanden. Ze groeit gestaag en gaat volgens ons wel richting de 1.58 a 1.60. Gisteren keken we echter even naar haar gebit en het leek net ff of ze een voortand gaat wisselen (????) dus misschien toch een jaartje ouder. Maakt ook verder geen snars uit ........1 1/2 of 2 1/2 .........ze is ontzettend lief.

Wat leuk dat jij die gekocht hebt!! Leuk en lief paardje is het! Maar die is zeker weten nog jaarling hoor.. Wij komen vaak bij Henk Janssen, en ik ken me Hayley vanaf afgelopen winter. Ze wordt zeker weten een grote meid.. Helemaal omdat ze pas 1,5 is.. Knipoog

offspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:29

ik heb offspring gekocht 2 augustus 1999 bij jan de koning in ede voor 4800 gulden maar hij was 6000 gulden ik had een pony ingerolen..oja hij was als 6 jarig verkocht heleaas hij was net 4

Cayuse hebben we gekocht in mei 2002 toen was hij 2 dagen oud voor 1200 euro maar wel een super mooi veulen ( ugh ugh ) nee hoor een snoepie

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:31

Yorghos komt van Walter Kloostra uit Hoenderloo en ik heb hem daar gekocht in januari 1999. Kloostra is trouwens nog wel actief, volgens mij. Ik zag onlangs nog advertenties van hem op marktplaats.
Kaylo komt van Theo Tielemans uit Boekel. Ik heb hem gekocht op 3 juni 2000 voor 2400 gulden, geloof ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:14

Ik heb Connor gekocht bij Mollema januari 2000 als 2,5 jarige voor 5500 gulden. Hij komt uit Hynth in Kent (Engeland)

DianaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:29

Gijs komt van een particulier uit Maasdam. En was 2500 euro.
Hij heette Challenge, maar dat was niet uit te spreken. Bovendien is hij zo'n knoert dat ik een " mannennaam" beter vond passen.
Vagebont heb ik gekregen in ruil voor een heel goed onderkomen i.v.m. artrose. Hij stond op een manege en dat ging niet meer. Dus zocht men een nieuw baasje voor hem.En hij heeft hier ook een top lokatie al zeg ik het zelf. Omdat hij zo bekend is in het Tinkerwereldje heb ik zijn naam niet verandert. Inmiddels, met dit vochtige weer, is hij niet meer wit!!
Het zijn beide toppers, mijn dikbillen. OK dan!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:57

Kiara heb ik via internet...
www.paardenaanbod.nl
Had esme_27 zien staan.
Ik heb haar eind aug 2002 gekocht, en ze was toen al twee jaar in NL.
Ik heb via via vernomen dat ze ooit bij Kloostra vandaan is gekomen.
Maar of dat waar is weet ik niet zeker.
En waarschijnlijk heeft ze nu weer een ander baasje.....
Heb haar wegens omstandigheden moeten verkopen, en ze is nu op proef bij mensen die ik haar toevertrouw.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:07

Vagebond is inmiddels een VIB-er! Lachen
En verder succes op een goede afloop Kiara. Ach gut

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:16

Pellie schreef:
En verder succes op een goede afloop Kiara. Ach gut

Dank je...
Zoiets gaat je wel aan je hart hoor.
Het is toch mijn liefste vriendinnetje dat nu weg is... Verdrietig
Maar waar ze staat is ze heeeel goed af.
Ik hoor vanavond van die mensen hoe het gegaan is, en.....of ze daar gaat blijven.....
Spannend....

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:39

Ik heb mijn tinker bij een manege bij mij in de buurt gekocht. Ik zat een keer op hem in de les en ik was verkocht..... Lachen Hij stond net een paar maandjes bij die manege en hij was geinporteerd uit Ierland. Ik heb 3000 euro voor hem betaald. En hij was toen ongeveer 6 á 7 jaar oud.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:04

Ik heb Spetter van particulier gekocht in Capelle a/d Ijssel. Zij had hem bij Hank Janssen uit Ees weg. Mijn vorige tinker Guinnes heb ik ook bij Henk Janssen gekocht.
Spetter werd verkocht omdat hij eigenlijk te groot was en omdat de stal dichtging waardoor Spetter geen weidegang meer kon krijgen, wat erg belangrijk voor hem is. Na veel gemaild en gebeld te hebben mocht ik hem kopen omdat ze er absoluut een goed tehuis voor zochten. Ben erg blij met hem en het is een gouden koop geweest!
groets Cindy

CloudJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:29

hallo

ik heb mijn tinker ook gekocht bij tinkerfram Uden en was nog maar 4 weken in Nederland!
en was nog maar net in gereden zeiden ze, maar in engeland heeft hij wel voor de kar gestaan wat we hadden hem in een dag aangespannen gekregen!

groetjes Beau

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:00

leuk Cloud, vertel eens iets meer over hem?

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:24

hoi
ik heb sinds 4 weken mijn EIGEN tinker.
het is een ruin van ruim 2 jaar. volgend voorjaar word ie ingereden!
sogno(zeg sonjo) komt van rudy asbroek uit beckum. van de tukkertinkers.
het gaat erg goed met sogno.
ik hoop dat ie volgend jaar net zo braaf is met inrijden!
zijn er nog meer mensen die hun tinker van rudy hebben????
groetjes!
Bianca

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:30

nou dan zal ik ook maar eens vertellen waar ik Pepper vandaan heb.
ik heb altijd gedacht dat ik eigenlijk wel een beetje veel voor hem betaald heb maar als ik zo alle verhalen hier lees valt het best wel mee!!
Pepper kocht ik in februari 2002 als 4,5 jarige ruin van iemand in Limburg hij stond in De Vondst,hij was de eerste tinker waar ik naar ging kijken ik was op zoek naar een grote maat en dat is ie......hij was eigenlijk nog maar net zadelmak en was nog maar een keer of 3 in de bak gereden.
ik heb hem gekocht als ruin van 1,59 cm hij is op de keuring in juni gemeten op 165,5 cm,dus de grote dat zit wel goed!! Lachen zijn leeftijd bleek precies te kloppen,aangezien hij toen ik hem kocht nog twee veulentanden had en er een poosje later haaktanden doorkwamen kon ik zijn leeftijd aardig bepalen,ik laat pepper op de dag dat we hem hebben opgehaald verjaren,hij is nu dus 6.
de vrouw waar ik hem van kocht heeft Pepper gekocht op een paardenmarkt in Duitsland (daar kwam ie rechtstreeks uit Ierland) puur omdat ie flink aan de maat was,ze vertelde me min of meer in tinkers te handelen,ze kocht er elk jaar een stuk of drie,beleerde deze en verkocht ze dan door.
omdat ze aan haar rug geopereerd moest worden deed ze Pepper eigenlijk voor zijn tijd weg,hij zag er niet echt oogverblindend uit,dik in zijn wintervacht en niet erg in conditie.
de prijs was 2300 euro en omdat Pepper me ontzettend vriendelijk benaderde ben ik maar voor hem gegaan,ook al sprak hij me qua uiterlijk niet zo aan.
inmiddels is mijn mening wel gewijzigd trouwens, ik vind hem nu PRACHTIG ook al heeft ie ringel ogen. (witte ooghoeken)
groeten lien

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:47

heb je ook een foto Desillies?? Die van mij heeft ook 2 ringelogen maar vind haar evenzogoed een kanjer!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:50

djuno schreef:
heb je ook een foto Desillies?? Die van mij heeft ook 2 ringelogen maar vind haar evenzogoed een kanjer!

ik zet er net een op in the picture......
onder het kopje Mager??
helaas zie je hier zijn hoofd niet goed op,geef me via pb even je mail adres dan stuur ik je er een paar.
groetjes lien

Gwynnath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:05

Ik heb Shanna bij Mollema van daan. Ze zeiden dat ze drie was, maar ze bleek later twee te zijn, toen de paardentandarts langs was geweest.
Ik heb haar gekocht in jullie 2000 voor 5000 gulden. Groen uiteraard.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:52

Ringelogen ... was dat nu weer Verward hihihihihi

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:27

sonjabelgium schreef:

ringel ogen. (witte ooghoeken)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:08

Djiez, nog meer nieuwen!! We willen foto's zien, Bianca, Djuno en Unicorn!!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:32

Quint komt oorspronkelijk van Mollema,gekocht als 3 jarige door zijn vorige eigenaar.Quint stond als 5 jarige te koop op internet(tinkervereniging)voor 5000 gulden.
Hij heeft een tijd te koop gestaan maar omdat hij gestoord gedrag vertoonde en niet te rijden was werd hij niet verkocht.

Ik ben naar hem gaan kijken en heb hem gratis gekregen Haha! .....

Heel veel meegemaakt en nu 2 jaar later(afgelopen zondag precies 2 jaar)is Quintje nog steeds een tinkie met gebruiksaanwijzing maar we rijden bijna elke dag en het belangrijkste hij heeft rust in zijn lijf....... Ach gut

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:08

DianaH schreef:
Gijs komt van een particulier uit Maasdam. En was 2500 euro.
Hij heette Challenge, maar dat was niet uit te spreken. Bovendien is hij zo'n knoert dat ik een " mannennaam" beter vond passen.
Vagebont heb ik gekregen in ruil voor een heel goed onderkomen i.v.m. artrose. Hij stond op een manege en dat ging niet meer. Dus zocht men een nieuw baasje voor hem.En hij heeft hier ook een top lokatie al zeg ik het zelf. Omdat hij zo bekend is in het Tinkerwereldje heb ik zijn naam niet verandert. Inmiddels, met dit vochtige weer, is hij niet meer wit!!
Het zijn beide toppers, mijn dikbillen. OK dan!

He wat leuk, Challenge ken ik wel. Moet zeggen dat ik Gijs ook beter bij hem vind passen Haha!
Hoe is het met hem?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:33

He Pellie,

Helaas heb ik nog niet zo'n "digi-ding" dus kan ik geen foto's plaatsen

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:36

desillies"]
[quote="sonjabelgium schreef:

ringel ogen. (witte ooghoeken)
[/quote]

Mmmmm ... Spix had het toen hij hier aankwam (veulen), maar nu niet meer (tenzij hij nerveus loopt, dan zie je het nog ietse-pietsje Haha! .... Kan dat wel??? Tong uitsteken .... Tja, t'is een speciale hoor, de mijne Clown

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 09:14

He, leuk. Wat veel mensen met Tinkies die we nog niet kennen van Tinkerpraat (slowchat). Komen jullie ook meekletsen? Je moet dan wel meer dan 150 berichtjes hebben aangemaakt.