Francis schreef:'zwart/bont - bruin/bont' is wel erg kort door de bocht geantwoord, ik neem aan dat TS bedoelde wel pattern dit paard heeft.
Aan de foto te zien zou ik zeggen tobiano, maar dat wil niet zeggen dat het paard niet ook andere patterns kan dragen. 100% zekerheid krijg je alleen door te testen.
TS, Als dit een Paint zou zijn, móet er een papier van de APHA bij zitten. Dit staat los van welk boekje ook, dit papier is 1 enkel vel met de afstamming er op en die moet je er, samen met een transferreport om het paard op naam te zetten (tegenwoordig staat dat op de achterkant) bij hebben gekregen. Jouw stalhouder heeft niks aan dit papier, die heeft idd het paspoort/entboekje nodig, dus in principe zou je het papier, als dit paard die heeft, gewoon thuis kunnen (en eigenlijk ook moeten - het is een waardepapier waar je niet slordig mee om moet gaan en niet zomaar in handen van derden moet geven) hebben. Heb je dat niet, dan is het geen echte Paint.
Overigens zou ik naar aanleiding van 1 zo'n klein fototje niet zomaar zeggen 'dit lijkt niet op een paint' want er zijn echt heel veel types en als je soms ziet wat er in Duitsland gefokt wordt of kijkt naar oudere race/werk lijnen, dan ziet dat er idd anders uit dan de 'moderne' Paint zoals men deze gewend is van westernshows. Zomaar uitsluiten dat iets een Paints is zonder meer info is dus ook een beetje kort door de bocht.
Mijn eigen Paintmerrie werd door engelse ruiters héél regelmatig 'uitgescholden' als 'hee, is dat een Samber?' omdat ze veel meer 'volbloed' uiterlijk had dan 'Paint'. Ze was race-gefokt met bekende grote race-Paints nog op het papier en dat ziet er toch echt anders uit dan de 'bonte Quarter' die veel mensen 'gewend' zijn.
hey dat laatste hee race gefokt dat zei de eigenaar ook dat was ik eigelijk al vergeten