Vogelenzangs... ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Vogelenzangs... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:30

Dus ze heeft twee veulens gehad?? Wow!! Deze fotos zijn echt onbetaalbaar!!

Ze heeft vandaag weer even laten zien dat ze nog lang geen oma is!! Ben er af gekieperd haha!!!
Is ze gaan luchtzuigen na haar eerste veulen?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:52

Leuk dat je er blij mee bent! Dat was ook de reden dat ik dit topic startte, ik heb zoveel veulenfoto's van toen, en die moeten toch nog ergens rondlopen... Het lijkt mij leuk om een veulenfoto van je trouwe viervoeter te krijgen. :D
En natuurlijk om te horen hoe het nu met ze gaat. Ik ben blij te horen dat je zo gek op haar bent en dat ze al 13 jaar dezelfde eigenaar heeft, dan moet ze wel goed terecht zijn gekomen! Was jij dan 14 toen je haar kreeg? Hoe groot is ze nu? Het was een D-pony van ong. 1.42 dacht ik.

Ze zoog lucht, ik geloof niet dat dat na haar veulen begonnen is. Doet ze dat nog? Ze heeft zelfs een keer luchtzuigkoliek gehad (ik geloof dat dat tegenwoordig discutabel is, maar toen bestond dat nog ;) ) en is toen in Utrecht geopereerd. Toen was er iets verkeerd gegaan met een prik en had ze een verharding in haar hals, ik geloof aan de linkerkant. Zou dat nog merkbaar zijn?

Ben je eraf gekieperd ja, haha! Sorry... Ben er ook wel eens afgekieperd trouwens. :=
Is ze nog goed fit? Doe je alles nog met haar, of doe je rustig aan? Heeft ze wel eens gezondheidsproblemen gehad? Heb je wedstrijden met haar gereden?
Ik heb nog een startkaart met haar gehad, maar door omstandigheden nooit gestart helaas... Ik wilde toen graag gaan springen.

Ik heb nog veel meer foto's, ook van allerlei familie en zo. Ik zal m'n albums wel meenemen als ik een keer langskom. :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 06:57

Zo, geopereerd?? Wist ik ook niet... Ze is nog steeds 1.42/1.43, ik ben zelf 1.58 dus we zijn een perfecte match. Ja we hebben het fijn samen. Ik was 15 toen ze kwam, in 1999. Heb een startkaart gehad, maar ook door omstandigheden niet veel gestart. Wel altijd eerste en winst gereden, in de dressuur overigens.

Ze heeft onlangs een tijd stil gestaan (wel dagelijks paar uur naar buiten), want ik heb twee kindjes gekregen, maar ik pak haar nu weer op. Rustig aan doen is er voor haar niet bij, ze wilt werken!!! Gisteren fijn schouderbinnenwrs etc gereden en dat op een buitenrit... Ik wil haar wel weer gaan uitbrengen, maar ze krijgt eerst ruim de tijd om klaar gestoomd te worden. Bovendien. is de kans groot dat ik haar dit jaar laat dekken, in dat geval ga ik niet op concours. Eens kijken wat de tijd gaat brengen..

Ze ging ieder jaar me op vakantie naar Zuid-Limburg, dat vond ze zalig!! Lekker een maand of twee door de Limburgse heuvels en bossen geleden!!! In 2003 heb ik in Valkenburg mijn vriend leren kennen en in 2004 zijn we van Maassluis naar Maastricht verhuisd. Ze is nog goed fit, nooit problemen gehad, een paar keer een klein koliekje, maar dat was gelukkig zo opgelost.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:02

Motje11 schreef:
Ik sprak de fokkers een paar dagen geleden nog, we hebben even lekker over "vroeger" gesproken.
Vogelenzangs Merel is nog niet zo lang geleden gekocht door een mevrouw in Hattem die er nog een veulentje mee wil fokken. Ze is nooit ingereden geweest.
Ready Token Honeysuckle is destijds ingeslapen.
Polka is verkocht als rijpony.
Vogelenzangs Tango (het veulentje op de foto boven) staat in Zweden en is kampioen dressuur pony's van Zweden geworden in 2009.
Ze vonden het leuk dat je Ready Token Honeysuckle nog kent en Talisman, en ze kenden jou ook nog Joost! :D

Merel hebben wij voor die mevr. uit Hattem meegenomen naar huis, na de aankoop 2 jaar geleden. Toevallig heb ik haar gisteravond aan de telefoon gehad, en vertelde ze dat Merel de eerste is die bij haar een veulen krijgt dit jaar en al eind van deze maand.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 12:38

Wat toevallig regtur! Merel is het één jaar jongere zusje van Lucky.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:42

Leuk!! Zijn er recente foto's van Merel?

Een vraagje betreffende Dushi haar voorgaande veulentjes, in hoeverre is ze toen medisch begeleid?
Hoeveel echo's etc en hoe verliep het veulenen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:43

Mijn ouders hebben ooit nog eens naar de fokker gebeld om te vertellen hoe blij we met 'Vogelenzangs Lucky' waren :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:55

Ik heb nog wat meer foto's gevonden! Ik heb nu even niet zoveel tijd, dus die komen nog.
Maar ik geloof dat ik nog twee (!) veulens van Lucky tegengekomen ben!
In 1997 Vogelenzangs Panache. Op mijn foto's zijn ze al van de moeder af, maar ik zie een valkje en een vosje van dezelfde leeftijd dus dat moet er één van Bellefleur en één van Lucky zijn. Ben er vrij zeker van dat Panache van Lucky is. (lijkt er ook nog op)
En in 1998 Vogelenzangs Posh. (zelfde jaar als mijn Otto, ik kwam zijn babyfoto's ook nog tegen... <3 )

Wat betreft die bevallingen, volgens mij was daar niet zoveel begeleiding bij. Pony was hengstig, pony werd natuurlijk gedekt. Na een tijdje ging de dierenarts voelen of het eitje weg was. En na zoveel maanden kwam het veulen. Het kan natuurlijk zijn dat ik niet alles heb meegekregen, dat de dierenarts vaker is geweest, maar volgens mij ging het zo.

Ik zag je topic over advies voor een hengst. Je zou ook Lucky's fokker eens kunnen bellen/mailen voor advies. Die kennen die hele stam (hebben tenslotte Lucky zelf gefokt) en hebben ook veel verstand van fokken. Ik heb hun nummer/mailadres wel voor je. Ik heb jouw foto's van Lucky al doorgestuurd. :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:43

Nog een paar van Lucky in 1994:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze hing bij mij op de slaapkamer aan de muur:
Afbeelding
(Bij haar favoriete luchtzuigpaaltje, haha. _O- )

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:14

Hahaha, bij ons door ze nooit op het land!!! Zo dus nu heeft ze al VIER veulentjes gehad? Ze was er maar druk mee... Wat leuk dat je alles al doorgestuurd hebt! Ik denk toch echt dat ik richting Good Looking ga.. Binnenkort eens kijken..

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:36

LCharlotte schreef:
Leuk!! Zijn er recente foto's van Merel?

Een vraagje betreffende Dushi haar voorgaande veulentjes, in hoeverre is ze toen medisch begeleid?
Hoeveel echo's etc en hoe verliep het veulenen?

Hoi, mijn bedoeling is binnenkort er even heen te gaan en als het veulen er is, kan ik gelijk wel even een foto maken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:37

Ja leuk!! Ik ben heel benieuwd naar haar!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:44

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:40

Hebben jullie FB?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 23:20

Ja ikke wel! (Marieke van Velzen)

Ik zal binnenkort die foto's van de andere veulentjes ook even scannen. :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:51

Tijd om een belofte na te komen. :) Hier zijn de foto's van de andere twee veulens van Lucky.

Het linkerveulen is Vogelenzangs Sassy, van Bellefleur, de moeder van Lucky. En rechts Vogelenzangs Panache, van Lucky. Hier (in 1998) zijn het jaarlingen.
Afbeelding
Wat lijkt dat vosje weer op Lucky hè?
Afbeelding

En Vogelenzangs Posh, in 1998 geboren uit Lucky:
Afbeelding

Die donkerbruine rechts is de moeder van mijn paard Otto. Die is ook uit 1998 dus die moet er hier bij gelopen hebben. Helaas niet op de foto...
Afbeelding
En de laatste:
Afbeelding

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:03

Lijkt behoorlijk op Dushi ja!! Ohhh die met die bruine stip op de bles is ook schattig!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:29

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:32

Wat blijven t toch prachtige paarden zeg! Jammer dat je geebaby fotos van shirengo hebt haha

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 21:42

Leuk om Vere te zien! Die is geboren toen ik net een jaar in het buitenland was. Maar ik heb er wel veel over gehoord van de fokkers. Ik zal die site ook even naar ze doorsturen, dat zullen ze wel leuk vinden.

Helaas, Shirengo heb ik niet gekend. Alleen moeder Merel. :)

Ik zie trouwens dat ik de namen van Sassy en Panache door elkaar gehaald heb. Het valkje links is Panache en het vosje rechts is Sassy, die is wel van Lucky, ik had alleen de namen verwisseld.

Blijf maar leuk nieuwtjes en foto's van de Vogelenzangs pony's plaatsen, dat vind ik altijd leuk om te zien! :))

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:51

Merel en veulen:
Afbeelding

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:37

Wat leuk om Merel weer eens te zien! +:)+

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:23

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:50

lisannemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:28

Hoi! En paar jaren te laat dus ik weet niet hoe interessant dit is, maar ik ken toevallig Vogelenzangs Tango. En vriendin van mij heeft hem net 2 jaar gehad, maar hij is net verkocht. Hij is nu in norwegen en heeft het heel goed gehad bij mijn vriendin. (Ik woon in norwegen daardoor is me nederlands niet echt goed meer, dus misschien en paar schrijfvouten). Tango stond 2 jaaren samen met mijn paard in de paddock en ze kregen en heel speciale band. Echt verdrietig dat hij nu verkocht is :( Ik heb en paar fotos als dat interessant is :) Navajo staat op de boerderij naast ons, dat is ook echt en mooi pard! Maar hier noemen ze hem Navaho, maar hij ziet net uit als Tango en lijk op de fotos die hier liggen dus ik denk wel dat dat het zelfde paard is. Het is in ieder gevall de broer van Tango :)