Waarom een haflinger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Re: Waarom een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:18

Omdat ik graag anders wil zijn :+

Rare vraag vind ik het, maar goed. Waarom rijden springpaarden in de dressuurring valt bij mij ook onder die noemer.. Ik rijd dressuur met mijn haf omdat het mij leuk leek ook eens te starten, ik ben er eigenlijk ingerold en heb niet bewust gekozen om met een haflinger dressuur te gaan rijden. Daarom rijd ik ook als amateur in de basissport. Hobbymatig :D

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:39

Ik heb daar geen enkel probleem mee;
Waarom zou een haflinger dat niet mogen/kunnen??

Janneke_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:30

mijn opa heeft jaren haflingers gefokt, toen ik 4 was zat ik al op de merries etc. dus dat zit er gewoon ingebakken én daarnaast heb ik ontdekt dat het op een na laatste fokproduct enorm goed kan springen :D

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:45

Ga met de rest mee, vind ze ontzettend veelzeidig.
wij rijden ook dressuur wedstrijd L1 (en we komen prima mee tussen de "grote"paarden) we springen wel eens een parcoursje, doen ook wel eens een crosstraining, ook heb ik Endurance gereden enz.. enz..
Met een consuquente aanpak zijn het super paardjes, voor mij geen ander ras meer :D

Helaas merk ik soms wel eens op de gewone wedstrijden, dat het niet altijd gewaardeerd word maar ach ja... maak me daar niet zo druk om, het is ook wel eens anders, laatst kreeg ik nog een compliment van een jury dat ze ons zo leuk vond en dat het plezier eraf straalde, dus dat is dan ook weer leuk om te horen ;) en dat onthou ik dan maar, en de negatieve dingen vergeet ik dan maar ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:14

Janneke_95 schreef:
mijn opa heeft jaren haflingers gefokt, toen ik 4 was zat ik al op de merries etc. dus dat zit er gewoon ingebakken én daarnaast heb ik ontdekt dat het op een na laatste fokproduct enorm goed kan springen :D

Ohh wt leuk zeg!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:21

Haflingers zijn enorm veelzijdig, laat je niet voor de gek houden door hun robuuste uiterlijk en flinke rondingen :+ (nieuwe haflingertypes daargelaten, die sporttypes).

Ik heb ook een haflinger, is een kei in dressuur (naast de L-oefeningen heb ik hem nu via vrijheidsdressuur een flinke passage aangeleerd), springt harstikke prima en heeft zat pit :D
Heb vaak genoeg gehoord; goh, moet je die haflinger zien, wat een tanker! :n , waarop hij vervolgens lichtvoetig wegdanst om de mensen met verbaasde blikken achter zich te laten :=
Een KWPN is al met al geschikter voor hoge sport, maar dat wil niet zeggen dat een werkpaard of zwaar paard het niet kan natuurlijk :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:42

Ik denk dat er (onbewust) ook een vorm van jaloezie meespeelt: vaak zijn die KWPN-paarden f*cking duur in aanschaf, heeft het jaren tijd nodig om ze iets aan te leren en dan verschijnt er zo'n eigenwijze Haflinger in de ring. Heeft maar een paar centen gekost (in vergelijking met die KWPN'ers) en pakt alles relatief makkelijk op c.q. doet zonder moeite dezelfde oefeningen. Zelf vind ik het erg leuk om andere rassen in de ring te zien, voornamelijk rassen waar je het niet van verwacht. Die kunnen inderdaad verrassend leuk presteren en het geeft tenminste ook wat variatie voor de kijker! :D

maris_wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:09

Haflingers zijn vaak erg werkwillig en hebben een goed karakter! :D

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:11

achjaa en het perfecte dressuurpaardje de kwpn is ook gefokt als trekpaard zou je daar dan niet meer de sport mee rin mogen? omdat het officiëel een trekpaard is?

Haflinger is misschien een karre paard maar de haflingers van nu zijn gewoon zo gefokt en getraind dat ze het goed doen in de sport.

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:49

héél makkelijk! smaken verschillen en haflingers zijn gewoon geweldig leuke dieren! :) Als ze het niet aan zouden kunnen zouden de eigenaren dit echt wel zien en er mee stoppen

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:56

op mijn manege staan alleen maar haflingers! ;) (op 1 fjord na, en een bonte, maar de bonte is voor 50% haf)
ze zijn ontzettend lief, stoer, leuk en geweldig. je kan er vanalles mee. dus waarom niet?

geef mij maar een leuke haflinger, veel dichter bij de grond dan een grote kwpn. :+ (die hebben we ook gehad, 1 x opgezeten, doe mij toch maar een leuke haf)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:09

Ik heb voor haflinger gekozen omdat het sterke paarden zijn :D