Meer mensen bewust niet gedekt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:41

sarabande schreef:
Umeo schreef:
Hoe doen jullie het dan met de fokmerries die enkel worden ingezet in de fokkerij? Een jaar leeg laten kost toch ook veel geld...

Je hebt ze toch voor je plezier, je geniet toch van je dieren, daar hoeven ze toch niet echt altijd drachtig voor te zijn. Het is hobby het zijn geen machines die afgeschreven worden als ze stilstaan

Zo denkt niet iedereen :+

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:43

We hebben nu het derde jaar op rij niet gedekt. Eerst een goede nieuwe eigenaar zoeken voor de jonge paarden, dan het sportpredikaat erbij en we zien volgend voorjaar weer verder. We hebben wel een leuk merrietje aangeschaft van Westenwind. Die stond nog op het verlanglijstje van Hubbie. Dus in plaats van zelf te fokken hebben we er eentje gekocht. Het is nu de tijd om te investeren in nieuwe lijnen.

tjady

Re: Meer mensen bewust niet gedekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:15

Ik heb één merrie drachtig, één ongewenst gust en één bewust gust.
Volgend jaar zullen we de nu drachtige merrie waarschijnlijk overslaan, degene die nu niet gelukt is opnieuw proberen en de laaste opnieuw gust laten.
Ik wil wel verkopen, wel voor een normale prijs. Ik heb geen plek meer over als er na volgend jaar niks verkocht wordt. Dan even een pas op zijn plaatst.
Vindt het voor de merries ook niet dat ze een fokmachine zijn.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:08

Voor het voorjaar verwachten wij ook 2 veulens en ook wij slaan waarschijnlijk een jaartje over (wel afhankelijk van een paar factoren ;) ), niet alleen ivm de crisis, maar ook om ze uit te laten brengen in de sport voor het predikaat!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:46

Wij hebben onze merrie ook bewust gust gelaten dit jaar. Moeite zat moeten doen om paarden naar een goed adres te krijgen, veulen van dit jaar nog niet eens meer aangeboden. Ik zie het wel als ze 3-4 jaar zijn of ik er dan nog een verkoop en wellicht nog eens een veulentje fok. Ik heb nu gewoon een limiet gezet op max. 4 paarden, als er geen verkocht wordt, wordt er ook niet gefokt. Ik durf er echt niet meer vanuit te gaan dat ik een veulen voor een goede prijs kan verkopen, en weggeven doe ik niet als ik er zelf wel wat in zie.

elllis

Re: Meer mensen bewust niet gedekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:52

Ik heb net als Bucephalus alleen dan vorig jaar een heel fijn veulen weten te kopen uit een super mooie merriestam .

Ook dit jaar hebben we weer 2 leuke merrie veulens aangekocht .. uit nette merrielijnen als nu iets wilt kun je echt fijne veulens voor net geld aankopen.

Zelf fokken doe ik trouwens niet (meer)