Four Seasons (Vivaldi x Wolfgang) - 19 weken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Four Seasons (Vivaldi x Wolfgang) - 19 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:30

Hmmm niet hoe het eruit ziet? Ik weet hoe veulens in de regen eruit zien. Lekker hutje mutje met kont in de wind.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:31

Onderschatten? Pardon? Misschien moet je dan niet zo kinderachtig reageren? De mensen die over de deken beginnen hebben het beste met het veulen voor en proberen je te vertellen dat het gewoon niet slim is! Tuurlijk is nat en vies weer, maar het is idd nog níks vergeleken met straks in december. In plaats van je zo aangevallen te voelen kun je ook gewoon vragen wat ons idee erachter is, en als dat je niet aan staat doe dan vooral wat je niet laten kan. Maar met 'ik wil geen gezeik' stel je je echt niet goed op, en kan je zéker deze reacties verwachten.
Oftewel, de mensen die hier reageren zijn écht niet zo achterlijk als je denkt, probeer naar ze te luisteren en niet zo eigenwijs te doen, ze hebben écht het beste met jou en je veulen voor!

En verder, het is werkelijk een prachtig veulen. Ben erg benieuwd hoe die er over 3 jaar uit ziet :).

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:35

Bellarose schreef:
Onderschatten? Pardon? Misschien moet je dan niet zo kinderachtig reageren? De mensen die over de deken beginnen hebben het beste met het veulen voor en proberen je te vertellen dat het gewoon niet slim is! Tuurlijk is nat en vies weer, maar het is idd nog níks vergeleken met straks in december. In plaats van je zo aangevallen te voelen kun je ook gewoon vragen wat ons idee erachter is, en als dat je niet aan staat doe dan vooral wat je niet laten kan. Maar met 'ik wil geen gezeik' stel je je echt niet goed op, en kan je zéker deze reacties verwachten.
Oftewel, de mensen die hier reageren zijn écht niet zo achterlijk als je denkt, probeer naar ze te luisteren en niet zo eigenwijs te doen, ze hebben écht het beste met jou en je veulen voor!

En verder, het is werkelijk een prachtig veulen. Ben erg benieuwd hoe die er over 3 jaar uit ziet :).

Hoe ze reageren hebben ze gewoon geen respect voor mij omdatt ik 16 ben. Dus, wat ze geven kunnen ze dus terug verwachten.

Ik wil het allerbeste voor mijn veulen, ik bepaal wat er mee gebeurt onder begeleiding van mijn moeder, die zeer ervaren is in de fokkerij. IK vind dat hij een deken op moet. KLAAR.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:38

Gezellig topic dit...

Ik vind het een prachtig veulen . Echt een plaatje.
En ja over die deken, daar hoef ik nu geen woorden meer aan vuil te maken...

Veel plezier met je paardje

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:06

Iedereen heeft hun mening en dat maakt het wereld wat het is.
Wij gebruiken Bokt ook om dingen te leren maar sommige dingen kan je alleen van ervaring weten.
Ik doe niet zo snel een deken op een veulen omdat ik wil dat hij wel tegen de weer kan. Ik snap dat jullie het goed bedoeld maar zoals mijn vorige bericht jullie hebben dit veulen in de wind en regen niet gezien.
Er zijn wel tekens als een paard het koud heeft en dit heb ik wel bij hem gezien. Er gaat geen dikke deken op dit is alleen bescherming tegen de regen en wind en niet tegen het koud. Als het niet zo hard regent maar allen koud en windig is heeft hij geen deken op.
Met 'normaal' regen krijgt hij ook geen deken op dus zijn wintervacht komt wel.
Nou aub mensen, topic gaat over het veulen en niet over het deken. Dus wij willen wel jullie mening over het veulen lezen, er is al genoeg over het deken gezegt en hier komen wij nooit uit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:16

Hoe hier gereageerd wordt vind ik uitermate beleefd en respectvol. Ik heb wel eens topics meegemaakt waarin ik achter mijn oren krabte wbt de reacties, maar hier gaat het er gewoon netjes aan toe.
De enige die (imo) hier onrespectvol reageert ben jij, TS.

Als je hem nu een deken oplegt als hij zichzelf warm probeert te maken (dmv rillen, pilo-erection, het opzetten van de haren en aanmaken van vacht op lange termijn) zal hij zichzelf niet meer warm proberen te houden door die methodes, omdat de deken dit voor hem doet.
Het rillen en de pilo-erection ben je dan kwijt, dus hij ziet er minder zielig uit, maar die vachtaanmaak raak je ook kwijt. De twee grootste stimuli van aanmaak zijn licht (of beter gezegd gebrek aan licht: want hoe langer het donker is op een dag, hoe meer vacht er wordt aangemaakt) en de hoeveelheid "kou" die een paard ervaart.

Doordat je die "koude" hem ontneemt, zal hij geen vacht aanmaken. Het gevolg is dat je in een vicieuze cirkel komt omdat het kouder wordt en hij door de dekens zelf geen wintervacht aanmaakt. En dan kom je er uiteindelijk bij dat hij dus steeds een dikkere deken op moet om hem warm te houden.

Niets voor niets worden dekens voor veulens alleen aangeraden als ze geschoren zijn en de winter in gaan (bijv. bij veulens die op de keuring lopen) of als de veulens doodziek zijn geweest.

Vergelijk het met een konijn dat winterhard moet worden. Als je hem iedere keer met slecht weer een dag binnen zet raakt zijn interne thermostaat helemaal van slag en wordt hij nooit winterhard. Zo zit het ook met het paard.

Ik hoop dat je het nu een beetje snapt en een verstandige keus weet te maken :j
Het feit dat 1 iemand met "40 jaar ervaring" (wat ansich niks zegt, dus probeer niet te veel op basis van autoriteit dingen aan te nemen) dus zegt dat dit wel een goede keus is wil niet meteen zeggen dat dit zo is. Zeker niet als hier al 3 pagina's lang geprobeerd wordt uit te leggen dat een deken op doen bij een gezond veulen geen goede keus is!

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:27

Wat een prachtig veulen is hij! Ik ga er vanuit dat je er heel blij mee bent :+:.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:28

wat een lekker beestje zeg :9

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:29

Waarom, als je geen reacties op het dekentje wil, zet je deze foto erbij? Zonder deze foto had je alleen reacties op je veulen gekregen. Jammer en een beetje onnadenkend.

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:33

Heeft er iemand iets over het veulen te zeggen inplaats van over zijn deken te zeuren?

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:33

Wat een leuk veulen :)
Ben benieuwd hoe die over een paar jaar zal zijn.
En of er nu een deken opligt of niet,
deze mensen zullen vast wel hun veulen kennen en zien of hij dit nodig heeft. Als ze in de openingspost zetten dat ze er geen gezaag en geklaag over willen respecteer dit dan.

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:36

Iedereen dit over het veulen reageerd heel erg bedankt.
Wij vinden hem ook heel erg mooi en ben er heel blij mee.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:37

Houden jullie hem zelf of gaan jullie trainen en hem dan weer verkopen? Ben heel erg benieuwd hoe hij er uit zit als hij een jaar of 4/5 is :j

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:46

Wij houden hem zelf wel. Wij hopen dat hij een dressuur topper wordt.
Zal wel af en toe foto's plaatsen (zonder deken :roll: ).

Ilse1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:22

Wat een chique veulen!
Benieuwd hoe die uit gaat groeien... :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:43

Moderatoropmerking:
Slotjes op verzoek worden niet geplaatst en dat moet hier toch ook niet nodig zijn. De meningen over dekens bij veulens zijn nu voldoende duidelijk gemaakt, het is daarna aan de eigenaar van het veulen of die hier iets mee wil doen of niet. Nog verder door blijven gaan op dit zelfde onderwerp komt de sfeer in het topic niet ten goede, wie na deze modopmerking nog opnieuw in herhaling blijft vallen gaat hier op aangesproken worden.
Dit is geen discussietopic. Het is een fototopic dat is gestart om het veulen te laten zien en er moeten vast ook genoeg dingen te schrijven zijn over het veulen zelf.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:51

Knap ding hoor! :j
Ik wens je veel succes in de toekomst met dit dier... :)
In elk opzicht.

Dit is net als kinderen bij alle bacterien weghouden. Totaal geen weerstand met als gevolg dat elke virusje wat in de lucht hangt opgenomen wordt, waar je ziek van wordt.

Jouw keuze, maar denk alsjeblieft niet dat je dit veulen er een plezier mee doet op de langere termijn. :)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:45

Knap veulen hoor, ik zou er zuinig op zijn.. en ook ik heb een vraag over de deken. Je zegt dat hij met andere veulens op gaat groeien en hoe doe je dat dan met je deken??

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:35

Hij gaat niet in de opfok. De andere komen bij ons op stal.

Tessie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:37

erg chique veulen hoor. :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:41

micramadam schreef:

Dan neem ik aan dat ze bij elkaar komen te staan en dat ze heerlijk aan de deken gaan trekken 8-)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:56

Kajanus schreef:
micramadam schreef:

Dan neem ik aan dat ze bij elkaar komen te staan en dat ze heerlijk aan de deken gaan trekken 8-)

:j Vooral hengstjes vinden dat een wereldse uitdaging :D

TS ik vind het een knap veulen, maar met een deken kan je in de winter niet "opbouwen" zoals jij het stelt.
Het is nu nog lekker weer buiten dus wat ik zou doen in plaats van een deken is hem op stal zetten als hij zo in de regen heeft gestaaan zodat hij droog staat en uit de tocht/wind. Dat is echt voldoende voor een veulen.
Snap dat het heel zielig is als een veulen staat te rillen, maar dat hoort erbij.
Je zou eigenlijk zijn tempratuur eens op moeten meten hoe die normaal is en als hij zo staat te rillen. Ik denk dat het je verrast hoe warm hij dan eigenlijk nog is ;)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 10:02

Tessie95 schreef:
erg chique veulen hoor. :D

Dankje! :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:27

Mooi veulen joh !!!!!!!!!!!!!!

<3 <3

ik ben verliefd <3

Seasons