Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
smaos schreef:Daarvoor dat ik dat ook zei, als je hier al keus hebt uit alleen maar veulens of hooguit 1/2 Rockies (zeg niet datdat dan 2 slechte rockies zijn), dan heb je in Amerika dus meer keus, wil niet zeggen dat je daar altijd je droompaard zal vinden, maar inelkgeval veel meer keus dan hier.
Toen ik bij die stal Abby gekocht had, hadden ze ook alleen maar veulens en jonge merries, geen oudere goed bereden merries te koop, ja, dan had je een fokmerrie, hoe ik die zwarte Rocky gekocht had, was een 8 jarige fokmerrie, waar dus amper op gereden is, misschien ooit alleen gecertificeerd en daarna nooit meer op gereden, alleen maar veulens gehad, denk dat het lastig is om bij een trainingsstal een goede doorgereden merrie te vinden, die worden of als jong dier snel verkocht of als fokmerrie gebruikt.
Je kan ook een stal laten zoeken, vaak hebben particulieren wel zo'n merrie staan, maarja, dat moet je dan maar net weten. Blijft dus lastig. Zeker als buitenlander om te weten te komen waar een particulier net dat ene paard heeft staan. Daarbij zie je bij een stal vaak meerdere paarden te koop staan en een particulier maar eentje, dan moet je al veel bezoekjes gaan afleggen in Amerika.
Ben ikelkgeval blij dat mijn 2 jarige is uitgegroeid naar iets waar ik heel blij mee ben! Paard, tolt, karakter, alles is (voor mij dan) top!!!!
Citaat:De keuze is groter in Amerika maar ze hebben daar ook hele andere manieren dan hier. Zoals bv: inrijden op 2 jarige leeftijd, shows, gericht alleen op het fokken etc.
jodi schreef:Binnenkort is de algemene leden vergadering van de Europese Rocky Mountain Horse Club.
Zijn er nog mensen geinterreseerd in deze club en/of kan ik een boodschap overbrengen?(ik ga er heen...)
smaos schreef:@Snoezie: Waar ga je kijken naar Rockies?
balance schreef:smaos, ik zit ook niet zo heel ver van een singelfooter farm vandaan. Ook hier zijn net als in amerika, paarden voor een appel en een ei te koop zo ongeveer. Heel de paardenmarkt is ingestort, in alle rassen en op elk gebied. Paarden uit Europa, die hier dan weer 'vreemd' zijn zoals de gangenpaarden dat in Europa zijn, daar wordt nog wel redelijk mee gehandeld.
smaos schreef:@Snoezie: Ik ga hier op bokt even niet verder op in, vind het vervelend om over iemand te praten wat zich hier niet kan verdedigen, ik ken het hele verhaal en wat er met de paarden gebeurd.
smaos schreef:Verschil tussen goede show paarden en recreatiepaarden bij Rockies merk je echt wel aan de prijs, als je een Rocky koopt wat classic loopt of ene wat trail loopt is een groot verschil.
Ook bij de Kentucky als je ene koopt wat Park loopt.
Maar ze zitten zo geweldig, hihi, je hebt er nu ook op een aantal gereden, Leonie, wat vond je het grootste verschil? En vind je die wat classic en park lopen lekkerder tolten?