Heeft de crisis invloed op de fokkerij??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:32

NatasjavE schreef:
marketing is heel belangrijk.

Dat zou zich niet moeten beperken tot de eerste fase. Daarmee bedoel ik dat het belang voorlopig vooraan nl. bij de hengsten zit. Die promotie is dik voor mekaar, maar verder?

Een gat in de markt voor degene of die organisatie die dat eens goed oppakt. Ik zorg wel voor de vertalingen :-).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 15:35

Bucephalus schreef:
NatasjavE schreef:
marketing is heel belangrijk.

Dat zou zich niet moeten beperken tot de eerste fase. Daarmee bedoel ik dat het belang voorlopig vooraan nl. bij de hengsten zit. Die promotie is dik voor mekaar, maar verder?

Een gat in de markt voor degene of die organisatie die dat eens goed oppakt.

Nou dat weet ik niet of er naast al die veilingen en verkoopdagen die de HH voor de veulens organiseren nog zoveel plek is voor een andere gerichte actie. Je ziet ook wel aan het verschil in opbrengt tussen de ene en de andere veiling wat goede selectie en promotie doet, dat wel.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:40

sarabande schreef:
Bucephalus schreef:
Nou dat weet ik niet of er naast al die veilingen en verkoopdagen die de HH voor de veulens organiseren nog zoveel plek is voor een andere gerichte actie. Je ziet ook wel aan het verschil in opbrengt tussen de ene en de andere veiling wat goede selectie en promotie doet, dat wel.

Ik heb een andere vorm dan een veiling op het oog. Het internet is nu een vrije marktplaats zonder enige garantie of voorselectie. Als je handig bent met het fototoestel en de pc, kom je al een heel eind. De afzet echter beperkt zich dan toch voor een dikke 90%, schat ik zo in (natte vingerwerk) tot Nederland. Als je daar nu eens goed over na denkt en de commercie op een goede manier vorm geeft, waardoor buitenlandse markten goed bereikbaar worden, dan zou dat veel kansen bieden.

Een goed geolied 'afzetapparaat' is de beste manier om de kwaliteit te verhogen. Dan zou je wel heel transparant moeten zijn als het gaat om gezondheid en prestatie.
Laatst bijgewerkt door Bucephalus op 03-09-10 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Moeni11

Re: Heeft de crisis invloed op de fokkerij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:53

Er zijn een heleboel fokkers die nog niet weten hoe het internet werkt. Hun kinderen of kleinkinderen zetten bij hoge nood een keer een advertentie op het internet, maar vaak zijn die geen commerciele hoogstandjes ( understatement :D). Daar komen veel mensen niet op, terwijl je vaak daar erg fijne leuke sportpaarden kunt kopen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:00

Moeni11 schreef:
Er zijn een heleboel fokkers die nog niet weten hoe het internet werkt. Hun kinderen of kleinkinderen zetten bij hoge nood een keer een advertentie op het internet, maar vaak zijn die geen commerciele hoogstandjes ( understatement :D). Daar komen veel mensen niet op, terwijl je vaak daar erg fijne leuke sportpaarden kunt kopen.

Digibeten in de paardenhouderij, gaan het echt niet redden, tenzij ze een groot persoonlijk netwerk hebben. Ook om die groep een handreiking te bieden, zou er een andere en nieuwe commerciële impuls moeten komen in 3D :-). Over 5 jaar zit sowieso iedereen naar 3D-beeld te kijken. Dan komt het paard gewoon je kamer in galopperen of draven, hahaha!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:09

3d :oo
Heb laatst zo'n tv bekeken, maar naast het feit dat ik kotsmisselijk wordt van het beeld.

Je gaat toch niet werkelijk met een brilletje op tv kijken of achter de pc zitten :o

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:12

Moeni11 schreef:
3d :oo
Heb laatst zo'n tv bekeken, maar naast het feit dat ik kotsmisselijk wordt van het beeld.

Je gaat toch niet werkelijk met een brilletje op tv kijken of achter de pc zitten :o

Ik vind 3D wel grappig! Avatar vond ik een belevenis en ik verheug me al op Harry Potter in het najaar.

Tegen die tijd hebben ze voor het brilletje of voor de inrichting van 3D al weer een andere oplossing gevonden. Denk je eens in wat voor mogelijkheden dat biedt!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:13

[quote="Bucephalus

Tegen die tijd hebben ze voor het brilletje of voor de inrichting van 3D al weer een andere oplossing gevonden. Denk je eens in wat voor mogelijkheden dat biedt![/quote]

Hmm op dit moment denk ik meer aan hoe misselijk ik toen werd.........

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:50

1. Zie geen bezwaar in het fokken met gemiddeld materiaal, als mensen dat per se willen. Er is een mega grote groep recreatieruiters die dat soort paarden zoeken en willen.

2. De handel heeft het nu zwaar maar ook als de goede tijden weer aanbreken, want die komen er. Dan is er nauwelijks aanbod van goede paarden, aangezien er minder wordt gefokt. Het KWPN mag dan wel zeggen een lichte teruggang, de HH hebben het over 25% dit jaar t.o.v. vorig jaar.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:04

Excuseme schreef:
De handel heeft het nu zwaar maar ook als de goede tijden weer aanbreken, want die komen er. Dan is er nauwelijks aanbod van goede paarden, aangezien er minder wordt gefokt. Het KWPN mag dan wel zeggen een lichte teruggang, de HH hebben het over 25% dit jaar t.o.v. vorig jaar.

Ik vraag me af of de markt zo snel herstelt. Ik denk het niet. Het zijn andere tijden: de globalisering en schaalvergroting zorgen voor grote economische schommelingen die moeilijk of nauwelijks beheersbaar zijn en waarop het moeilijk anticiperen is. Het houden van een paard is toch pure luxe.

De nationale markt is zo goed als verzadigd en het gaat nog jaren duren voordat daar verandering in komt. Als fokker kun je nu beter kopen en bloedverversing en een andere merriestam aan je paardenstapel toevoegen dan zelf fokken. Het is nu tijd om te selecteren en de kwaliteit in je basismateriaal te verhogen.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:26

Bucephalus schreef:
Ik vraag me af of de markt zo snel herstelt. Ik denk het niet. Het zijn andere tijden: de globalisering en schaalvergroting zorgen voor grote economische schommelingen die moeilijk of nauwelijks beheersbaar zijn en waarop het moeilijk anticiperen is. Het houden van een paard is toch pure luxe.

.

Ik denk met een jaar of twee dat de handel weer bij de B en L ring (springen) staat te kijken en wil inkopen om door te verkopen. Mensen die eerder bijvoorbeeld in Amerika geld hadden om een paard van 50000 te kopen, die hebben dat geld nog steeds wel, ze houden het alleen wat langer bij zich.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:42

Excuseme schreef:
Bucephalus schreef:

.

Ik denk met een jaar of twee dat de handel weer bij de B en L ring (springen) staat te kijken en wil inkopen om door te verkopen. Mensen die eerder bijvoorbeeld in Amerika geld hadden om een paard van 50000 te kopen, die hebben dat geld nog steeds wel, ze houden het alleen wat langer bij zich.

Dat zou kunnen. Ik denk echter dat er veel goed materiaal naar Amerika is verkocht en dat men inmiddels zeer goed in staat is om in de eigen behoefte te voorzien. Sowieso omdat elke hengst binnen bereik ligt.
Het zal toch echt gaan om de nieuwe markten zoals China. Daar is zoveel potentie en het fenomeen snelle rijken neemt daar enorm toe. Status is de trigger en daar zul je toch echt moeten zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:46

Bucephalus schreef:
Dat zou kunnen. Ik denk echter dat er veel goed materiaal naar Amerika is verkocht en dat men inmiddels zeer goed in staat is om in de eigen behoefte te voorzien. Sowieso omdat elke hengst binnen bereik ligt.
Het zal toch echt gaan om de nieuwe markten zoals China. Daar is zoveel potentie en het fenomeen snelle rijken neemt daar enorm toe. Status is de trigger en daar zul je toch echt moeten zijn.

Dat weet ik niet Buc, een paard in de sport gaat daar lang niet zo lang mee en eigenlijk hebben we nog weinig gehoord in de internationale sport van grote fokkerijen zoals Iron Spring Farm bijvoorbeeld. Fokken moet ook in je bloed zitten en ik zie de Amerikanen nog niet van hun Nederlandse materiaal beter producten maken zoals met de koeien wel gebeurde.

Show is een veel groter onderdeel van de fokkerijen daar dan dat hier is, dat is een ander uitgangspunt

Met China heeft het KWPN al een paar jaar een flinke band en daar gebeurt veel handel mee

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:34

dat de amerikanen in hun eigen behoefte gaan voorzien geloof ik zo nog maar niet in. Je kan wel goede paarden importeren maar de know how die kan je niet kopen.
@bestida, terechte opmerking hoor dat een jonge merrie ook heel interessant kan zijn voor de fokkerij, denk dat een goede merrie voor iedereen wat anders is, maar dat het belangrijkste uitgangspunt moet zijn: vind ik het zelf de moeite. Wat volgens mij een garantie op ellende is is een merrie dekken waar je zelf niet in gelooft. Zo van, ze is niet goed genoeg dus dek ik ze maar. Denk wel dat als je een jonge merrie dekt, doe dat ook graag- geeft ze wat meer tijd en heb de indruk dat ze dan veel volwassener zijn nadien- dat je de veulens best houd en aanrijd (op dit moment, want het kan snel keren).

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:08

merelhof schreef:
dat de amerikanen in hun eigen behoefte gaan voorzien geloof ik zo nog maar niet in. Je kan wel goede paarden importeren maar de know how die kan je niet kopen.

Net als de africhting :)

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:51

@sjuimpje: idd, als je kijkt naar hoe die paarden daar gereden worden, dan denk ik dat ze nog lang naar europa zullen komen :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:40

je gaat me toch niet zeggen dat ze niet kunnen rijden ...sorry maar daar kunnen er heel veel nog van een puntje zuigen !!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 15:14

besita schreef:
je gaat me toch niet zeggen dat ze niet kunnen rijden ...sorry maar daar kunnen er heel veel nog van een puntje zuigen !!

IK denk dat je de topsport niet moet verwarren met de laag eronder en er is ook verschil in dressuur en springen.

Er zitten soms dames met een hele merkwaardige rijstijl op duur gekochte dressuurpaarden daar.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:44

besita schreef:

Wat Saar zegt inderdaad :j Ik heb het niet over de topsport maar over de amateurs.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:05

Sjuimpje schreef:
besita schreef:

Wat Saar zegt inderdaad :j Ik heb het niet over de topsport maar over de amateurs.

ja dressuur mischien wel in de springsport wel :))

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:16

sarabande schreef:
besita schreef:

IK denk dat je de topsport niet moet verwarren met de laag eronder en er is ook verschil in dressuur en springen.

Er zitten soms dames met een hele merkwaardige rijstijl op duur gekochte dressuurpaarden daar.

Wat is het verschil met hier? :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:18

Umeo schreef:

Dat ze vaker vreselijk veel geld voor zon paard betaald hebben

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:24

Dat heb je hier ook. En dat zul je altijd overal hebben...
Pappie die centjes heeft...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:25

Umeo schreef:

Die hier kunnen iig op het goede been lichtrijden, die van daar kunnen soms niet eens lichtrijden laat staan op het goede been.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:09

Even vanuit de meeste moderne 'kopers' van paarden beredeneren: tegenwoordig kijkt men nauwelijks verder dan sporthorses of marktplaats. Hetgeen wat daar wordt aangeboden is voor een groot deel zo slecht van kwaliteit (beweging en exterieur). Het moet maar eens duidelijk worden dat een fijn paard vinden ook wel eens een kwestie van goed zoeken is! En dan niet alleen op het internet, maar gewoon eens een rondje fokkers.