VWF Veulenveuling, wie gaat er heen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

uletje

Re: VWF Veulenveuling, wie gaat er heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:50

Eine Staatsprämie können nur 3- und 4-jährige Stuten erhalten. heb dit ff gekopieert uit een mail die ik naar het stamboek had gestuurd. Ik moet haar ook eerst op een keuring laten zien. Dan zal (als ze goed genoeg is) ze worden ingeschreven in het stutbuch, volgens mij is het zo dat het keurschap vergelijkbaar is met staatspremie (is dus stutenschau en feldprufung of een andere prufung ala ibob) en het sterschap is vergelijkbaar met het hauptstutbuch. Zo is het mij ooit eens uitgelegd.
In Duitsland is het wel zo dat wanneer je je veulens wilt inschrijven in het stamboek de moeder op de keuring MOET zijn geweest anders nemen ze haar niet aan. Ze wordt dan zuchtstute zeg maar. Zoiets is het.. Raadsel hoor dat Duitse stamboek......

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:59

ok, ja klopt dat staatspremie hetzelfde is als keur (idd met merrie test onder het zadel) en hauptstutbuch ster. maar ik wist niet dat de merrie naar de keuring geweest moest zijn voor je een veulen kon in schrijven (mijn merrie had die predikaten nl al)
maar heeft jouwe old papier?

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:08

Mijn merrie heeft Hannoveraans papier. Ik weet niet of daar nog verschil in zit? Maar bij het hannoveraner stamboek mag je je merrie wel dekken bij een duitse hengst, maar voordat je veulen geboren is, moet de merrie zijn aangeboden op een stamboekopname. Doe je dit niet dan kun je het niet in het 'hoofdstamboek' inschrijven maar kom je in het vorbuch een soort register a zeg maar..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:53

ja volgens mij zit zelfs daar nog verschil in haha

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:03

raar hoor dat duitse gedoe.. daarom moet ik me er nog maar eens in verdiepen. Vind het trouwens wel een goede zaak dat alleen de merries die toegelaten worden in het stamboek hun veulens mogen aandragen bij het stamboek.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:24

ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel echt graag wil weten hoelaat ik moet... 4 dagen van te voren... moet nl nog veel plannen ;)

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:36

Ik wil het ook wel graag weten ja!

De jaren hiervoor was het volgens mij op leeftijd... toch? Dat zou betekenen dat ik als 1 van de laatsten moet...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:36

Nog even geduld. Het zal echt niet lang niet meer duren! Achter de schermen wordt er ook druk aan gewerkt :)
Foto's worden trouwens verzorgd door NPhotographics van nathalieeee_ op Bokt. Ze kan echt hele mooie foto's maken! Je kunt je foto's daar ook gelijk kopen en meenemen, want ze neemt een goede printer mee!

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:37

Dat is wel heel leuk! Moet ze maar goede foto's maken!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:39

o das wel heel erg leuk ja!!
we wachten nog "rustig" af op de startlijst hihi

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:40

In mijn profiel staan ook een aantal foto's die zij van mijn paard gemaakt heeft vorig jaar. Daar kan ik nog steeds van kwijlen :~

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:14

De startlijst staat online hoor :D

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:43

ZOOOOO de uphilletjes zijn goed vertegenwoordigt!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:36

joepiee :)
wel veel merries dit jaar :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:37

er doet er 1 mee van 24 8 :| wooww das wel heel erg jong, zou ik persoonlijk niet doen maar goed

ps uletje wat heeft jou veulen een geweldige naam :D

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:49

ja dat is echt laat he? Niet normaal laat.. Ik laat de merrie daarom dit jaar ook gust, wordt anders weer zo laat!

Goed bedacht he? het is wel een tongbreker voor sommigen hoor! haha

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:54

ja idd echt heel laat, maar klopt dat wel want dan zou die pas 4 dagen zijn... en de inschrijving sloot afgelopen week al..

je leuk bedacht :D

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:07

Ik twijfel of dat goed is hoor. Zou wel 24 juli kunnen zijn maar augustus vind ik echt heeel laat! Dus denk dat het een verscrhrijving is..

Heb er wel zin in! Verwacht er niet te veel van hoor, maar vind het wel leuk eens te kijken waar mijn veulen nou staat. Kwa model moet er nog veel verbeterd worden, maar lopen kan ze wel. Alleen is ze op het moment een beetje overbouwd en dat komt haar gangwerk niet ten goede.. Ach we zien wel!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:16

ja joh maakt t uit, vind het altijd gezellig en leuk om met andere mensen ook te praten :D doen wel ff meeten he :D
mijne ziet er qua model wel heel goed uit, z n bewegingen laat ie eigenlijk ook nogsteeds goed zien maar hij moet zich daar net maar laten zien he.
heb hem net getoiletteerd, gewoon vastgezet en oren uitgeknipt, snorharen geknipt en voetjes een vijl langs gehaald dat net het puntje mooi rond is. echt ongelooflijk hoe braaf dat dier is

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:33

Dat heb ik dus met mijn andere uphill.. Die is zooo doodsbraaf.. Staat gewoon braaf stil met oren scheren, snorharen scheren, alles. echt een super makkelijk paard is dat. Vlechten? Oke ga ik wel ff een tukkie doen. Zo makkelijk is dat!

Maar deze uphill is iets koppiger hoor. Ik ging der halstermak maken. Zoooo die kon wel spartelen. Sinds ze halstermak is gaat het wel allemaal wat makkelijker. Maar ik moet dus nog toiletteren en zo.. Ben benieuwd...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 11:23

Dat veulen van 24-08 klopt de datum waarschijnlijk niet idd.
Ik heb er al zin in :D

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:25

Nou ik heb er ook zin in hoor!

Enne we gaan zeker ff meeten! ben wel benieuwd wat voor gezichten er achter de computer zitteN!

Het wordt voor mij wel een wereldreis maar ik ga er wel een gezellige dag van maken!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:39

ik heb er ook zin in :D :D voor mij is het dichtbij
en zie ik m n vriendinnetje ook weer eens (het spul is van hun vader)

zet jij m niet een dag van tevoren ergens op stal uletje?

o trouwens ik heet esther, anders klint t ook zo raar :+

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:26

Nee dat wordt niets.. Ik zou ze bij mijn vriendin in Pijnacker op stal kunnen zetten. Zij heeft een klein stalletje vlakbij het Blauw gele vendel. Maar ik moet vrijdag mijn Briljant veulen wegbrengen naar de hengstenhouder, en ik moet lesgeven vrijdag. Dus dat wordt hem niet. Het wordt voor die dieren een lange (hopelijk leerzame) dag. Ga ook niet al te vroeg van huis weg, het is iets van 2 uur rijden voor mij. Ga niet naar de springveulens kijken, wil wel ongeveer aan het begin van de dressuurveulens kijken. Dat vind ik wel leuk! En ik wil die van jou natuurlijk zien esther!

Had je al op de lijst zien staan, ik heet dus Melanie, maar dat had je vast ook al gezien!

Ben wel een beetje jaloers op je vriendinnetje! Mocht willen dat mijn ouders zo'n spulletje hadden liggen.....

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:31

Hoe zit dat eigenlijk met de 'finale'? Worden de beste veulens dan nog eens uitgenodigd in de ring?