kwpn hengstenkeuring 2010/2011.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:55

ceasario schreef:
krackertje schreef:
Wij zijn nog aan het dubben over bij welk stamboek we hem zullen laten zien.

Ligt aan de afstamming.

De Jazz x Weltmeyer x Rubinstein.
De meningen zijn bij het KWPN nogal verdeelt over Weltmeyer...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:49

janderegelaa schreef:
ThePast03 schreef:

Mooi dier, enorm jammer van de afvlakking.
Video insluiten kan door de url tussen [video] en [ /video] te plaatsen. Dan zonder de spatie ;)

Echt? Ik ben zóóó blond! Thnx...

In Duitsland zou hij met deze foto's fluitend door de keuring heen gaan hoor dus ook dat is een optie.

NRW:
Körung von Reitpferdehengsten
• Zehe vorne beiderseits (90°) und Oxspring 4
• Zehe hinten beiderseits (90°) 2
• Sprunggelenk beiderseits (45° bis 70° und 90° bis 115°) 4
• Knie beiderseits (90° bis 110°) 2
Rücken- und Dornfortsätze seitlich 2

http://www.westfalenpferde.de/Roentgen-Infos.pdf

Für die Vorauswahl ist noch keine tierärztliche Untersuchung erforderlich. Zu beachten ist jedoch, dass nur Röntgenbilder für die NRW-Hauptkörung anerkannt werden, die nach dem 1. September in einer der drei zugelassenen Tierkliniken angefertigt wurden.

Dan weteen we dat ook weer !! ;)

KWPN: Geen rug..
. NORM

Het paard heeft voldaan aan de norm voor röntgenologisch onderzoek indien voor elk van de kenmerken wordt voldaan aan onderstaande klasse-indeling:

Kogelarthrose klasse 0-1-2-3

Spat klasse 0-1-2

Straalbeen klasse 0-1-2

Sesambeentjes klasse 0-1-2-3-4

Een paard heeft voldaan aan de norm voor röntgenologisch onderzoek in het kader van osteochondrose indien voor elk van de kenmerken wordt voldaan aan onderstaande klasse-indeling:

Spronggewricht klasse A of klasse B

Kniegewricht klasse A of klasse B

Kogels vóór klasse A t/m E

Kogels achter klasse A t/m E

Bron:
http://www.kwpn.nl/site/main/article?gu ... 0c299e1a48

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: kwpn hengstenkeuring 2010/2011.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:38

Wil je het voor me vertalen? M'n Duits is nicht so gut;-(

By the way, het was de dierenarts die het zei. En natuurlijk moeten er nieuwe gemaakt worden maar dat moet voor het KWPN óók.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:46

Google translation..
Maar bij die dierenarts zou ik niet graag een paard kopen...
Trouwens bij het NRW mag je maar op 3 plekken...waarschijnlijk door uitspraken van zulke beter wetende DA's
Trouwens hengsten bij het NRW daar dient de rug ook meegenomen te worden ( niet bij het KWPN.) , bespaart een hoop ellende tijdens het verr. onderzoek. :D

Dus t.a.v. van de Duitsekeuring dient men toch terug te gaan naar de tijden van de Fabelskrant. ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:49

vraag is nog, die cijfers bij je duitse keuring, voor welke gradatie staan die?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:56

Weet ik niet, ben geen DA, maar zal verantwoord zijn, net zoals zij een mening hebben van de rug mee te nemen....

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:56

ceasario schreef:
Google translation..
Maar bij die dierenarts zou ik niet graag een paard kopen...
Trouwens bij het NRW mag je maar op 3 plekken...waarschijnlijk door uitspraken van zulke beter wetende DA's
Trouwens hengsten bij het NRW daar dient de rug ook meegenomen te worden ( niet bij het KWPN.) , bespaart een hoop ellende tijdens het verr. onderzoek. :D

Dus t.a.v. van de Duitsekeuring dient men toch terug te gaan naar de tijden van de Fabelskrant. ;)

Bordeaux is er bij het Oldenburg toch ook mee goedgekeurd. Zelfde afvlakkinkje.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:59

Ik heb het over het NRW..zo zie je maar weer je kunt als wetenschapper niet allemaal op hetzelfde onderdeel promoveren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:04

maar waar zie je hier dat er ene afvakking niet wordt gekeurd, dat kan ik niet uit je stukje halen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:14

Ik zou zeggen meldt daar een hengst aan dan weet je het..
Doen er 10-tallen maar na Telgte (Kliniek) zie je ze niet meer terug.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:16

ceasario schreef:

Bij het KWPN worden ze toch op maar 1 plek beoordeeld! Op de faculteit nl. Dus niks beter wetende dierenartsen maar officiële commissie. Daar komt bij dat geen enkele Duitse foto hier geaccepteerd wordt en dat heeft een reden ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:25

ceasario schreef:
Weet ik niet, ben geen DA, maar zal verantwoord zijn, net zoals zij een mening hebben van de rug mee te nemen....

Als je niet weet waar de cijfers voor staan, hoe kun je mijn dierenarts dan beter wetend noemen!? Dan ben jij eerder onwetend en veronderstel je dat de foto's in Duitsland van een zelfde hoge kwaliteit moeten zijn als in NL. En dat is niet zo. Heeft een uitgebreid artikel over in de paardenkrant gestaan over Joop van Uytert ten tijde van de aankoop van Diarado. Het ging erover dat hij jonge gekeurde hengsten wil kopen op de keuring maar wat niet kon omdat de foto's niet voldoen aan de Nederlandse eisen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:08

janderegelaa schreef:
ceasario schreef:
Dan ben jij eerder onwetend en veronderstel je dat de foto's in Duitsland van een zelfde hoge kwaliteit moeten zijn als in NL. .

Klets..Kom eerst maar eens met de rug..en Joop spreekt voor zijn eigen parochie maar komt ook niet verder daar dan een enkele hengst buiten het Trakehnerverband...Laat eerst maar eens de rug mee nemen en dan kunnen er meer KWPN-ers naar de HK in Duitsland. :(:) Ik dek liever met een langgelijnde uit Duitsland dat een van het KWPN of NRPS.
Het is niet voor niks dat men de rug mee ging nemen... |(

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:14

ceasario schreef:
Klets..Kom eerst maar eens met de rug..en Joop spreekt voor zijn eigen parochie maar komt ook niet verder daar dan een enkele hengst buiten het Trakehnerverband...Laat eerst maar eens de rug mee nemen en dan kunnen er meer KWPN-ers naar de HK in Duitsland. :(:) Ik dek liever met een langgelijnde uit Duitsland dat een van het KWPN of NRPS.
Het is niet voor niks dat men de rug mee ging nemen... |(

Daarom promoot je Bojengel levensgroot op je website zeker? Wat een Duitse hengst zeg. Je kletst een hoop verhalen maar eigenlijk zeg je niets. Als je niet eens de betekenis van de röntgenkwalificaties in Duitsland weet maar er wel mee schermt hoe kunnen we je dan nog voor vol aan zien? Dan kunnen ze de rug wel fotograferen maar je weet niet eens hoe ze hem beoordelen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:22

Kun je niet normaal een "gesprek" voeren. van pro en contra's...i.p.v. het topic af te dwalen...
Trouwens Bojengel heeft er richting 140 in het boek..
Bojengel is niet zo lang gelijnd. en trouwens ik ken de moederlijn zeer goed...fokkersfamilie. ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:28

ceasario schreef:
Kun je niet normaal een "gesprek" voeren. van pro en contra's...i.p.v. het topic af te dwalen...
Trouwens Bojengel heeft er richting 140 in het boek..
Bojengel is niet zo lang gelijnd. en trouwens ik ken de moederlijn zeer goed...fokkersfamilie. ;)

Het topic gaat over KWPN hengstenkeuring. Niet over de Duitse. Maar als ik dan toch een zinnige vraag stel of je jouw post wil vertalen dan moet ik het maar met Google translations doen. En als er dan gevraagd wordt wat de door jouw genoemde kwalificaties betekenen zeg je dat je het niet weet.

Ik weet niet hoor maar wat is dan een "normaal" gesprek!? Wij proberen het wel maar jij kapt het af. Beetje Karel de Lange flashbacks krijg ik hiervan.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:34

Mijn reactie was op de minderwaardige Duitse-reactie...en dan probeer ik dat een beetje recht te zetten...
Nl. De 1 maakt ze druk over een afvlakking en de andere ziet meer problemen in de rug, zeker in een tijd van Kissing-spines en het vroeg optimaal gebruiken..
En het gaat me niet om KWPN of Duits maar de kennis 2010 . Daarbij wil ik het laten.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:24

Moderatoropmerking:
Interessante verschillen in eisen voor de foto's, misschien kan daar nog wel een topic uit groeien, maar laten we het hier verder houden bij het eigenlijke onderwerp, de KWPN hengstenkeuring en de hengsten (van bokkers) die daar heen gaan

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 21:06

ik heb paar simpele foto's van dob :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:19

Poeh Rockey, die is wel stoer zo :j..
Als je die over een maand ziet als ie is bijgekomen en er wat spieren op zitten, weet je niet meer wat je ziet denk ik..

Je kan trots zijn op je Wynton :j maar dat ben je toch al wel ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 21:26

wonderboy schreef:
Poeh Rockey, die is wel stoer zo :j..
Als je die over een maand ziet als ie is bijgekomen en er wat spieren op zitten, weet je niet meer wat je ziet denk ik..

Je kan trots zijn op je Wynton :j maar dat ben je toch al wel ;)

t is echt mijn oogappeltje!

al is iedereen wel trots op zijn eigen beestjes denk ik, maar het is ons eerste eigen fokproduct, en misschien ook wel het laatste, we wilde gewoon een keer een veulen fokken, en misschien is het ook wel een rare combie, wynton x caretino hihi, maar ik vind hem wel goed gelukt! en ik wil uiteindelijk toch de sport in, en dan vind ik wat springbloed erbij toch wel fijn. althans ik merk het gewoon aan mijn merrie, die kan echt heel fijn bewegen en heeft echt die power in de achterhand. de wynton is qua bouw wel een stuk verbeterd tegenover de moeder.

merk wel dat hij echt heel veel hengst is! die van jullie ook?

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:33

Lijkt me inderdaad super gaaf zelf een veulen te fokken waar dan uiteindelijk van blijkt dat het nog goed gelukt is ook :D..

Springbloed schijnt het altijd wel goed te doen indd achter dressuurbloed. Merk ook echt dat de wonderboy's uit een dressuurlijn allemaal een sterke achterhand hebben.

Die van ons zijn eigenlijk niet zo heel erg hengst. Scheelt ook enorm veel dat er geen merries op stal komen..
Tot nu toe zijn ze allemaal wel heel braaf. Mja het uitproberen komt nog wel..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 21:53

ach ik verwacht ook helemaal geen keuringstopper te hebben, het wordt vast een goed sportpaard! wie weet denk ik straks als ie eenmaal in training is, ach we laten hem lekker thuis, ik zie het wel :)

paarden in je profiel zien er ook echt goed uit!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:54

Lijkt me een hele chique Maud!! :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:33

mooi paard rockey! is al best "af" ziet er goed uit :)

vandaag weer met diego aan de slag, ff hoofdstelletje in en aan de longe pakken.