Haflinger met 1 oog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oh_oh

Re: Haflinger met 1 oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:03

Is er meer bekend?

Ben wel erg benieuwd eigenlijk.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:07

wij hebben een keer een paard gekocht met 1 oog voor de slachtprijs,
Echter moesten wij haar toen nog wel zadelmak maken, En dat valt niet mee met 1 oog en een angstig paard.
Wel voor elkaar gekregen. Maar nou ik dat paard niet meer verzorg staat zij in de wei met elk jaar een veulen aan haar zij.

Je moet niet overal in trappen, En ik zou persoonlijk niet zo snel een paard kopen met 1 oog.
al hoewel ik en super band had met die merrie.
Zag laatst ook een haf, 7 jaar en was oog kwijt geraakt door dat hij was uitgebroken.
Hij had een tak in zijn oog gekregen die er helemaal door heen was gegaan. Paard wat toen een held is, is er nou 1 op sokken.
Erg angstig voor dingen waar hij normaal niet voor op keek, hij wou alles om zich heen bekijken waardoor hij tegen de muur opliep.

De keuze is aan jou,
Ik zou iig geen 1300 euro voor geven.
Dit vragen ze ook voor een 4 jarige merrie haflinger, hier in de buurt.
Die alles al kent. en gezond is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:14

Nooit van mijn leven zou ik 1300 euro geven voor een Haflinger met 1 oog. Je kunt dan nog zo'n goede klik met het beestje hebben, het is gewoon veel geld voor zo'n pony. De eigenaar maakt nu misbruik van de situatie en denkt dat jij wel zo naïef bent. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar meer dan 500 euro zou ik er niet voor willen geven. De eigenaar heeft snel genoeg door dat hij 'm echt niet voor 1300 euro kan verkopen hoor!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:32

Nou dan is ie dus zeker geen 1300 waard als er hier voor een merrie in dezelfde situatie (en een die voor de kar kan) maar 900 wordt gevraagd.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:38

nee voor zo'n paardje zou ik ook geen 1300 uitgeven. Ben benieuwd hoe de eigenaar reageerd als je zegt 500 of die ermee akkoord gaat.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:38

Weet je wat het ook kan zijn? De eigenaar weet dat jij een emotionele band hebt met het paardje, en gaat er daarom van uit dat je hem wel koopt, wat hij ook vraagt. Ik heb hetzelfde gehad, mijn bijrijdpaard werd verkocht (tegen afspraken in, maar oke...), hij zei dat ik em mocht hebben voor 3500 euro, incl. goed springzadel. Ik heb hem gezegd dat ik zoveel geld niet had en dat ik em dan voor 1700 euro wel over kon nemen. Daar is hij mee akkoord gegaan.
Het kan dus ook een vorm van uitspelen zijn van de eigenaar!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:47

Of in jouw geval dacht de eigenaar misschien juist: "Ach, ze heeft er zo goed voor gezorgd, ik zal hem maar voor 1700 verkopen ook al is 'ie 3500 waard".
Ga niet altijd van het negatieve uit!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:51

Nou nee, sorry, maar zo dacht die eigenaar niet. Het dier was ook echt geen 3500 euro waar hoor, zou niet eens door een klinische keuring komen...