kwpn tuigpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:10

Ik heb een gelder, nou ja morgen halen we haar op. Een LortonxBravourXIndiaanXEuftraat. Ik ga met haar ook dressuur rijden en niet aangespannen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:09

VeraM schreef:
Ik heb een gelder, nou ja morgen halen we haar op. Een LortonxBravourXIndiaanXEuftraat. Ik ga met haar ook dressuur rijden en niet aangespannen.

Er zit een scheut hackney in via Lorton en via Bravour, maar dat mag de pret niet drukken!
niet aangespannen? jammer. In ieder geval veel succes en ik hoop haar een keer irl te mogen zien.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:22

MirandaB schreef:
Veel mensen vinden het alleen geen tuiger meer qua uiterlijk.. Todat hij los is in de bak en zijn knieaktie laat zien... Hij is echter wel erg veelzijdig. Hij is beleerd voor de kar, ik rij hem voornamelijk dresuurmatig en een sprongetje is hij ook niet vies van..

Dat heeft die van mij dus ook,Ook al is hij niet vol tuiger..
Maar als hij los loopt zien mensen pas dat hij tuigerbloed in zich heeft ,onder het zadel toont hij als 'gewone'kwpn-er.

Ook van springen is die van mij niet vies Springt graag en zo hoog mogelijk...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:30

Yootha schreef:
Alvert dat heb je goed gedacht. Leuk om te zien dat er nog meer echte klassiekers rondlopen. Lovers

Nog een opmerking over de opmerking van Prisca over dat op het klassieke tuigpaard niet te rijden was. Dan hebben een heleboel mensen het dus vroeger verkeerd gedaan.

Ik zeg niet dat ze niet te rijden zijn. Ik zeg dat doorzitten niet echt fijn is omdat ze zo hoog opgooien. Ze hebben een lange rechte rug wat ook al niet echt mee werkt.

talouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:26

mijn tuiger zit prima tijdens het doorzitten en als er iemand anders op rijd zijn zij verbaasd dat het zit als een huis. Zo ontspannen, zij gooit dan ook niet hoog op.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:48

Ik ben een korte tijd eigenaar geweest van een tuiger Farao x Renovo, het is helaas mijn type paard niet, maar mensen die ik ken die er van houden vonden hem wel leuk om te zien, hier een foto van hem:
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/natan[1].jpg[/img]

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:58

Ja maar ja het is wel een rasfokkerij hoor met de tuigers en de geldersen.ls je de rasstandaard doorleest dan is dat het paard wat je moet aanstaan.Ga je het mengen met een ander ras dan is het geen rasfokkerij maar een hybriedenfokkerij.Tevens ben ik het met Ilindra eesn dat een tuiger ook wel getraind kan worden zodat ze niet zo hoog opgeven.Denk gewoon dat je een keer een klassieker hebt gereden en verder ooit een paar keer een modernere en daar het mee vergelijkt. Je bent dus niet echt een voorstander van het ras. Je wilt een tuiger/gelderse als paard en niet om hem te vergelijken met een Kwpn-er

wazzup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:06

ik heb dr ook 1 !! ** trots **
ruin , van 4 jaar oud
Zoon van majesteit. merrie weet ik zo niet zou ik moeten opzoeken.
schat van een paard ( in omgang , onder het zadel is het een heel ander verhaal ) , sterk karakter en super goed met springen !!!!
staat nog niet voor de kar , te druk !! heb inmiddels al 3x in het ziekenhuis gezeten door deze * lieve * knol !! haha
hij is nou wel veel beter als in het begin
maar sinds we een WINDHOOS gehad hebben gaat het weer slecht.

kuszzisz

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:40

wazzup schreef:
ik heb dr ook 1 !! ** trots **
ruin , van 4 jaar oud
Zoon van majesteit

Leuk hoor we houden contact OK dan!