En dat is een echte echte roan! In de zomer zijn ze meestal ook lichter dan in de winter.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alou schreef:de bruinschimmel (roan) waar ik mee rijd. is juist witter in de zomer. heel appart
Quir schreef:Alleen noem je het een schimmel bruin geboren, of bruin geboren schimmel.
En dat is een echte echte roan! In de zomer zijn ze meestal ook lichter dan in de winter.
Quir schreef:Omdat er stamboeken zijn die bruinschimmel voor bruin roan gebruiken. Dus het is niet vereenvoudigd van, dat veel mensen dat wel vinden/denken/zeggen is een heel ander verhaal.
anneliesdj schreef:Quir schreef:Omdat er stamboeken zijn die bruinschimmel voor bruin roan gebruiken. Dus het is niet vereenvoudigd van, dat veel mensen dat wel vinden/denken/zeggen is een heel ander verhaal.
Maar omdat er stamboeken zijn die het gebruiken betekend niet dat het klopt.
Bruinschimmel gebruiken voor een bruin geboren schimmel is technisch correcter dan bruinschimmel gebruiken voor een bruinroan wat helemaal niets met schimmel te maken heeft.

anneliesdj schreef:Ik zeg dat mijn bruin geboren schimmel een bruinschimmel is,
dat jij hem vervolgens roan noemt is niet mijn fout
Maar mij is het allang duidelijk, dus ik stop met discussieren.
anneliesdj schreef:Dan snap ik ook niet waarom zij nog d'r gelijk probeert te halen aangezien 3 pagina's geleden meerdere mensen zich gemeld hebben die het met mij eens zijn en Quir de enige is die anders beweerT.