Opfok aansprakellijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:19

Victory2000 schreef:
Echwel,jij bent Echnie aardig!!!!

Omdat ik niet meehuil met de wolven in het bos, maar iemand erop wijs dat ze zelf aansprakelijk is voor wat er met haar paard gebeurt.
Zeker nadat ze al een paar keer een incident had meegemaakt, ieder mens zorgt dan toch dat het dier daar weg komt.

Marleen74

Re: Opfok aansprakellijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:27

Je huilt het hardst...je bent de aanvoerder van de roedel en ze ruiken bloed.....!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:39

het is echt wel erg wat er is gebeurd met uw paard. zonder contract kan je idd niets aan doen. maar wat je wel kan doen is anderen waarschuwen over die opfokbedrijf. dat die niet te vertrouwen zijn. maar als je meerdere slachtoffers kan vinden kunnen jullie mss wel rechtszaak aandoen. ik zou eerst voldoende inlichtingen halen bij je advocaat of andere rechtbankbediende.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:43

Victory2000 schreef:
Je huilt het hardst...je bent de aanvoerder van de roedel en ze ruiken bloed.....!

Wat zeg je dat mooi! :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:56

Het spijt mij zeer, maar ik ben het echwel eens met Echwel. Wat er ook aan de hand is met je priveleven, als je de tijd hebt om naar je veulen te gaan terwijl ie in de opfok staat, heb je ook de tijd om em in een trailer te zetten.
Los daarvan, je hebt het dier als ik het goed begrijp al een jaar thuis staan, en wilt er nu pas wat mee doen richting de opfokker? Dat is wel erg mosterd na de maaltijd. Hier kun je nooit iets uithalen, behalve een heleboel ergernis en verdriet. Je zult moeten accepteren dat je je paard mogelijk kwijt bent doordat je zelf verkeerde keuzes hebt gemaakt...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:56

ja helemaal als de situatie een jaar of 4 duurt,dan heb je wel een keer tijd toch.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:57

Ik heb zelf een bijna 2 jarige tinkerhengst in de opfok lopen vlakbij mn huis, en daar ben ik heel tevreden over. Het is erg kleinschalig en ze kijken erg goed naar de paarden om. Mocht er wat mis zijn of ze hebben advies dan laten ze dat ook direct weten. Als er dan wel wat gebeurt dan zijn zij inderdaad niet aansprakelijk, maar ze moeten (naar mijn idee) wel laten weten hoe of wat er gebeurd is met je paardje die je hun toevertrouwd.

In ieder geval enorm veel sterkte als je je paard moet in laten slapen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:58

Paar puntjes...
SabienR schreef:
[***]:

Het gaat mij niet om het geld.Ik krijg mij paard er niet mee terug immers.
Het gaat erom dat ik vindt dat hun geen opfok verdienen.
En ik weet zeker dat er meer ongelukken gaan gebeuren.
De dierenbescherming is ook al een paar geweest.
En dat zou ik erg vinden voor die paarden en mensen.
Er zijn meerdere weg gegaan met zieke veulens etc.
En daar gaat het om.Snap je?

Maargoed ik weet voldoende.
Ik weet niet of ik deze vraag moet verwijderen?

Ik begrijp trouwens je vraag niet, nu, na zoveel tijd.... maar als e dit allemaal al wist en nog haalde je hem niet weg... waarvoor wil je hun dan ter verantwoording roepen????

Het gaat je niet om geld? Nou lekker zo laten dan.

Het enige wat je ook maar kan terugvragen is nl. geld..... verder niks!
Dus als je dat niet wil dan snap ik dit topic niet!

SabienR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 16:03

kleinvosje schreef:
Het spijt mij zeer, maar ik ben het echwel eens met Echwel. Wat er ook aan de hand is met je priveleven, als je de tijd hebt om naar je veulen te gaan terwijl ie in de opfok staat, heb je ook de tijd om em in een trailer te zetten.
Los daarvan, je hebt het dier als ik het goed begrijp al een jaar thuis staan, en wilt er nu pas wat mee doen richting de opfokker? Dat is wel erg mosterd na de maaltijd. Hier kun je nooit iets uithalen, behalve een heleboel ergernis en verdriet. Je zult moeten accepteren dat je je paard mogelijk kwijt bent doordat je zelf verkeerde keuzes hebt gemaakt...

Hij staat sinds 2 maanden thuis.
Daarom kunnen er wel allemaal dingen worden geroepen..Maar jullie weten de helft niet.
En dat erbij ik had alleen een vraag of een opfok ook aansprakelijk was.

Maargoed bedankt voor jullie berichten allemaal.
Ik weet hierbij voldoende :evaw:

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:22

Als jij je openingspost niet voldoende vult met informatie, krijg je dit soort dingen. Als je een topic opent, kun je reacties verwachten, ook als ze je niet aanstaan. Kun je daar niet tegen, open dan geen topic...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:25

kleinvosje schreef:

Lekker makkelijk oordelen hoor...
Misschien heeft TS geen rijbewijs, geen trailer, ziekte noem maar op... Waarom nu zo drammen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:32

Dat is geen drammen, vind ik. In vier jaar tijd kan veel gebeuren, en als je iets echt wilt, krijg je het ook wel voor elkaar. Het is gewoon de waarheid.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:36

Dus niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:39

Ben jij TS? Dus niet. Als TS haar informatie duidelijk neerzet, krijg je geen discussies. Zoals zij het heeft geschreven, komt het op mij over als dat ze niet genoeg moeite heeft gedaan/verkeerde keuzes heeft gemaakt.
Maar goed, deze discussie gaat off-topic, ik heb als antwoord ook nog gegeven dat ik van mening ben dat ze de opfok niet aansprakelijk kan stellen, het is te lang geleden allemaal gebeurd en er stond niets op papier. En dat is zeker weten de waarheid.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:42

MamboBeach schreef:
Dus niet.

lekker simpel antwoord....

Maar, ze schrijft zelf dat ze wist van de DB en andere klanten, en niet gemelde ongelukjes( bij bijna iedere post wordt het erger)

Komt dan ook niet geloofwaardig over dat ze er nooit aan gedacht heeft hem daar weg te halen. Je betaald iedere maand je opfokpremie dan herinner je toch ook meteen wat er daar allemaal niet lekker gaat?

Geen hand vol, maar een land vol opfokkers hoor, waar een wil is is een weg.

TS is geen onschuldig bloempje dat achteraf te horen heeft gekregen dat dit paard geen probleemloze opfok heeft gehad. Ze wist het! Al jaren! Dus dan moet je niet achteraf gaan piepen, dan moet je inderdaad eerder ingrijpen.

Keuze maak je allemaal en ze zijn er altijd!

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:06

Zo te zien is het altijd weer makkelijker om commentaar te geven wat wel of niet goed gedaan is van de zijlijn.

Maar goed, antwoorden op de vraag: de opfokker aansprakelijk stellen voor het ongeluk is bijna onmogelijk, of je moet kunnen aantonen dat door hun nalatigheid jouw paard dat ongeluk heeft gekregen en dat heb je door horen en zeggen en je "denkt" dat het misschien daardoor komt.

Verder is het algemeen zo dat de eigenaren zelf een verzekering afsluiten voor hun paard in de opfok.

Zo te horen ben je ook redelijk laat met het vast stellen van de misvormde wervels. Daarom ligt het ook niet voor de hand dat je kunt aantonen dat dit in de opfok is misgegaan, anders had je nog kunnen proberen je geld van de opfok terug te krijgen voor de periode na het voorval dat de oorzaak was van de breuk die nu de oorzaak ervan is dat je je paard moet laten inslapen.

Dus ja, je staat helaas op flinterdun ijs om hier iets te bereiken. Succes en sterkte!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:10

wat weer een fijn welkom op bokt...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:29

Yell schreef:
wat weer een fijn welkom op bokt...

Wat een waardevolle toevoeging aan het topic

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:09

TS heeft antwoord op haar vraag over dit specifieke geval en er is nog maar weinig reden om dit topic open te houden, zeker als er zo op de man gereageerd wordt over en weer.
In het algemeen verder discussieren over je paarden in een opfok houden zou in een ander, daarvoor opgezet topic kunnen, dit topic krijgt een slotje.