Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
alison_belle schreef:hahaha beweging en karakter kunnen wel een opknapper gebruiken denk ik
MargrietJonk schreef:Ik zou er gewoon voor gaan. Er zijn nog maar heel weinig 100% Gelderse merries. Zelf heb ik een 3 kwart Gelderse merrie en ik zou haar nog willen dekken met een 100 % zuivere Gelderse hengst maar ze is te oud en dr voeten kunnen de laatste weken van de dracht niet meer aan.
Wat ik probeer te zeggen. Er zijn heel veel mensen op zoek naar goede, nuchtere en gezonde paarden wat bij de Gelderse populatie ingebrand zit, deze paarden worden steeds zeldzamer. Jij hebt eigenlijk gewoon een zeldzaam paard op stal! waar je nog een zuivere Gelderse uit vandaan kan fokken. Waar wacht je nog op!
Laat je adviseren bij t KWPN of hengstenhouder.
MargrietJonk schreef:Ik zou er gewoon voor gaan. Er zijn nog maar heel weinig 100% Gelderse merries. Zelf heb ik een 3 kwart Gelderse merrie en ik zou haar nog willen dekken met een 100 % zuivere Gelderse hengst maar ze is te oud en dr voeten kunnen de laatste weken van de dracht niet meer aan.
Wat ik probeer te zeggen. Er zijn heel veel mensen op zoek naar goede, nuchtere en gezonde paarden wat bij de Gelderse populatie ingebrand zit, deze paarden worden steeds zeldzamer. Jij hebt eigenlijk gewoon een zeldzaam paard op stal! waar je nog een zuivere Gelderse uit vandaan kan fokken. Waar wacht je nog op!
Laat je adviseren bij t KWPN of hengstenhouder.
MargrietJonk schreef:Ik zou er gewoon voor gaan. Er zijn nog maar heel weinig 100% Gelderse merries.
alison_belle schreef:Het veulen bied de merrie de kans een beetje op te knappen, dat is ook veel waard. Het veulen zal dan een deel van de kosten terug brengen, de kosten die ik over houd zu ten goede zijn voor mijn merrie. tenmiste.....zo kijk ik er tegen aan
(duikt weg) sarabande schreef:alison_belle schreef:Het veulen bied de merrie de kans een beetje op te knappen, dat is ook veel waard. Het veulen zal dan een deel van de kosten terug brengen, de kosten die ik over houd zu ten goede zijn voor mijn merrie. tenmiste.....zo kijk ik er tegen aan
Dan ga je er van uit dat het veulen meer opbrengt dan de kosten die je er in stopt.
Bij een gewone merrie zonder predicaten en sportgegevens is dat bijna nooit het geval, zelfs niet bij Gelderse paarden(duikt weg)
Ook daar zijn gegevens als keuringspredicaten en bewezen werkwilligheid belangrijk.
sarabande schreef:Dan ga je er van uit dat het veulen meer opbrengt dan de kosten die je er in stopt.
Bij een gewone merrie zonder predicaten en sportgegevens is dat bijna nooit het geval, zelfs niet bij Gelderse paarden(duikt weg)
Ook daar zijn gegevens als keuringspredicaten en bewezen werkwilligheid belangrijk.
NatasjavE schreef:Ik weet niet wat je met je post wil zeggen ambre maar ik vind het een heel leuk paard.
TS wil ook echt Gelders fokken dus dat is het probleem niet.
TS weet je al een beetje in welke richting je gaat dekken.
Mijn merrie(zie profiel) gaat dit jaar onder Alexandro