[H] GGK palomino hengst gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:52

Suelza schreef:
Hmmm... interessant... Enig idee wat de dekvoorwaarden zijn?

De specieke dekvoorwaarden staan op de site.
Dekgeld is 500 euro voor non-dilute merries; met 100 rebat indien veulen geregistreert worden na geboorte bij het R.B.P. stamboek.
Dekgeld is 1000 euro voor single-dilute merries indien ingeschreven in het R.B.P. en indien veulen gereg. wordt na geboorte bij R.B.P. stamboek; indien palomino gekleurd dan 500 euro rebat.
De normale bijkomende kosten zijn van toepassing (BTW, adm.kosten, internationale gezondheidscertificaat, douane papieren).

Suelza

Re: GGK palomino hengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:54

En is korting mogelijk als je met meerdere merries dekt?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:59

Ik heb de flyers gezien over Mc Jonnas, dat hij ter dekking staat en daar staat bij SSH én KWPN.
Maar daadwerkelijk goedgekeurd is hij dus niet, lekker misleidend dan... :\

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:37

Suelza schreef:
En is korting mogelijk als je met meerdere merries dekt?

Ik denk van niet omdat de dekprijs al met 300 euro verminderd is.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:50

wat een onzin dat er verschillende prijzen zijn voor non dillute en dillute.... ik vind dit dus echt een hele rare reden om kortingen te hanteren...

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:50

Ben benieuwd wat jullie van Valentin vinden :o ?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:37

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:40

Nou, zeker weten...! Dat ras heeft toch echt iets wat me aanstaat :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:01

marjolein88 schreef:
wat een onzin dat er verschillende prijzen zijn voor non dillute en dillute.... ik vind dit dus echt een hele rare reden om kortingen te hanteren...

Bij de ponies is het misschien onzin maar bij de rijpaarden, en dan zeer zeker bij de warmbloed sport paarden, is het zeker geen onzin om competitie/concurrenten te kweek bij andere mensen. Als je een stoeterij bent en je inkomen is afhankelijk van je 'product' dan is het alleen maar logisch dat je een bepaalde exclusieviteit wilt behouden met je 'product'.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:03

moravita schreef:
Ben benieuwd wat jullie van Valentin vinden :o ?

Hij is een zeer mooie voorbeeld van deze ietwat zwaardere warmbloed ras.

mvdbijl

Re: [H] GGK palomino hengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:25

hm niet zo netjes op bepaalde hengsten zo aftekraken..

Ik zou niet direct op kleur fokken helemaal omdat je aardig grote paarden op een pony wilt zetten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:34

Dat is niet zo'n groot probleem; de maat van het veulen past zich altijd aan aan de ruimte in de baarmoeder. ;) De natuur heeft dat goed geregeld.

Het probleem is vooral dat mensen zo graag voor het kleurtje gaan, dat ze blind worden voor de kenmerken die een dergelijke hengst heeft in combinatie met wat je op een merrie zou moeten verbeteren. Daarnaast is er naar mijn weten niks met zekerheid bekend als het gaat om de moederlijn van een dergelijke hengst, waar ook weer genetische kenmerken in kunnen zitten die je echt niet kunt gebruiken bij de te dekken merrie. Ik zou zeggen; zoek een mooie palomino/valk merrie en ga daarmee fokken. Ze zijn schaars, maar wel te vinden. Misschien heeft [***] nog wel een mooie te koop met Gelders bloed. Dáár kun je tenminste weer leuk mee fokken en ook nog genieten van een appart kleurtje met een beetje geluk. ;)

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:25

Misschien heb je het wel over een hele andere hengst? Maar onze Valentin heeft gewoon keuring na de verschillende rondes de 30 dagen test in Denemarken doorlopen en uiteraard zijn alle ouders helemaal bekend en ook op keuringen voor gebracht...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:59

Lante schreef:
Dat is niet zo'n groot probleem; de maat van het veulen past zich altijd aan aan de ruimte in de baarmoeder. ;) De natuur heeft dat goed geregeld.

da is niet altijd waar er zijn al voorbeelden dat het mis is gegaan
al gaat het het vaakst mis bij de geboorte, dan rekt de baarmoeder gewoon mee maar het geboorte kanaal niet

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:54

rommulus schreef:
al gaat het het vaakst mis bij de geboorte, dan rekt de baarmoeder gewoon mee maar het geboorte kanaal niet

Inderdaad! En juist DAT denken de meeste mensen niet aan. Een maximale hoogte/maat verschil van 20 cm is echter wel te doen bij de ponies en bij de rijpaard zou ik zelf het daar ook op houden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:35

moravita schreef:
Misschien heb je het wel over een hele andere hengst? Maar onze Valentin heeft gewoon keuring na de verschillende rondes de 30 dagen test in Denemarken doorlopen en uiteraard zijn alle ouders helemaal bekend en ook op keuringen voor gebracht...

Ik heb het over de kleurfokkerij in het algemeen. Er zijn bovendien maar weinig stamboeken die zo uitgebreid een exterieur index bijhouden als het KWPN.

dagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:46

opzich zou ik het net zo prettig vinden als je even niet zo negatief praat over mijn hengst noor! hij heeft een paar super mooie veulens gegeven die mooi hoogbenig zijn lang gelijnt en met een mooi hoofdje. en daarbij heeft mijn kanjer nooit wat! hij is op 18 jarige leeftijd nog altijd even fit en gezond. dus zorg alsjeblieft dat je eerst is wat beter opje eigen paarden let voordat je mijn paarden gaat lopen afkraken!!!

[
Mindfields schreef:
Ik ken die hengst toevallig irl en zijn gangen zijn matig en zijn exterieur is nou ook niet echt correct. Of dat dus een juiste keuze is, zou mij een te grote gok zijn wat er uit gaat komen.

Op de site staat dat hij Z2 dressuur word uitgebracht,dus wat die gangen betreft zal het iets meevallen.[/quote]
Zal ik je een paar foto's laten zien van paarden waar ik Z2 mee heb gereden? Die hadden helemaal geen goede gangen dus dat zegt echt helemaal niets. Deze hengst loopt al jaren in het Z2 en is ook ZZ-licht gestart, maar in het ZZ-licht komt ie niet aan een puntje.

Ik heb op dezelfde stal gestaan als waar deze hengst stond en ik heb hem dagelijks aan het werk gezien.

Edit, en nou is dat niet erg als je er gewoon mee wilt rijden, maar als je er een veulen uit wilt fokken dan neem ik liever een hengst met echt goede bewegingen en prestaties in de sport.[/quote]

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:29

dagmar schreef:
opzich zou ik het net zo prettig vinden als je even niet zo negatief praat over mijn hengst noor! hij heeft een paar super mooie veulens gegeven die mooi hoogbenig zijn lang gelijnt en met een mooi hoofdje. en daarbij heeft mijn kanjer nooit wat! hij is op 18 jarige leeftijd nog altijd even fit en gezond. dus zorg alsjeblieft dat je eerst is wat beter opje eigen paarden let voordat je mijn paarden gaat lopen afkraken!!!

"een paar veulens" zegt mij al meer dan genoeg. Mocht hij het goed vererven dan waren het er meer dan "een paar". Wss net geluk met een hoogbenige en lang gelijnde merrie. Maar aan een merrie dat dat niet heeft zal hij wss niets toevoegen.
Het heeft niks met afkraken te maken maar met de realiteit ;)

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:05

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:44

hedwig111 schreef:
Klepholms Ikarios,ontzettend leuke hengst met schitterende veulens
http://www.het-witte-huis.be/page.asp?l ... cid=108289

Inderdaad een mooie hengst!
Wel hoge dekgeld voor een halfbloed, en hij dekt alleen 'non-dilutes' (anders is de dekgeld minstens 2x). Hij is BAPS ggk in de halfbloed register en ZfDP in de kleur register. Helaas wel alleen B-register papieren bij de warmbloed stamboeken, behalve N.R.P.S..

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:26

Neenee,die prijs is enkel voor paarden met arabisch bloed voor 'dilute'warmbloeden moet je gewoon es even informeren bij de eigenaar

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:32

hedwig111 schreef:
Klepholms Ikarios,ontzettend leuke hengst met schitterende veulens
http://www.het-witte-huis.be/page.asp?l ... cid=108289

Vanaf die foto's is de hengst echt niet te beoordelen qua beweging noch qua exterieur... Leuk sfeerplaatjes, maar verder waardeloos voor een serieuze fokker. ;(

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:12

Staat wel een link naar een video bij.Mensen die geinteresserd zijn,zullen die wel openen.Dan kan je wel zijn exterieur en bewegingen beoordelen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:08

O, die heb ik even over het hoofd gezien, sorry. ;)
Toch zou een goeie standfoto wel prettig zijn, dat is toch makkelijker om het exterieur even goed te bekijken. :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:43

hedwig111 schreef:
Neenee,die prijs is enkel voor paarden met arabisch bloed voor 'dilute'warmbloeden moet je gewoon es even informeren bij de eigenaar

Heb ik al in het verleden gedaan ... voor een halfbloed arabier is zijn dekgeld hoog (vind ik) en er zijn verschillende prijzen naar verlang de ras en kleur van de merrie.

Het is een mooie hengst, maar ik zie liever dekgelden vermeld staan en geen dubieuze melding van 'op aanvraag' ... bij het lezen van zoiets krijg ik altijd de indruk dat deze prijzen dus niet vastliggen en dat ze afhankelijk zijn van wie contact opneemt en de gusting van de hengstenhouder op die dag en tijd van gesprek! Let wel deze laatste is algemeen commentaar en niet gericht specifiek op deze eigenaar.