Uh ik ben vorig jaar gegaan met mijn merrie omdat ik haar uit het veulen boek wilde. Mijn man heeft mijn paard voorgebracht. Is een kantoor freak
Dus geen ervaring met voorbrengen. En mijn paard kan ook niet stilstaan. Echter is ze ster verklaard en gaan we dit jaar naar Hengelo
keat schreef:ja ik zit er aan te denken, maar meestal willen ze een paard ongeveer 2 maanden voor de keuring hebben en ik heb nu nog maar een maandje. ik longeer haar iig 3 keer per week en een keer daarvan bij mijn instructrise. verder laten we haar los bewegen en wandel ik veel met haar aan de hand. ze krijgt per dag een halve kilo haver en een kilo nature's best muesli van pavo. ik zet haar op voorijzers en vraag iemand mij te helpen met het scheren van haar hoofd etc. 16 juni ga ik ook naar een trainingsavond bij mij in de buurt. daar kun je onder professionele begeleiding je paard los laten bewegen en springen.
het paard moet idd willen lopen. dat wil ze wel, al kan ze wel een beetje brutaal zijn. ze is wel heel slim en als we haar even een paar keer aanpakken, weet ze wel wat er van haar verwacht wordt.
de enige probleempjes waar ik nu met haar tegen aan loop is;
-af en toe stoppen met stappen als ze iets spannends ziet.
-het opstellen moet nog juist
-netjes scheren
-en aan de longeerlijn wil ze wel eens brutaal zijn en omdraaien. nu heeft dit op de keuring niks van toepassing maar ik vind het wel een teken van brutaliteit en dominantie.