Op naar Gelderse keuring in 3 juli Didam en 31 juli Hengelo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:38

Uh ik ben vorig jaar gegaan met mijn merrie omdat ik haar uit het veulen boek wilde. Mijn man heeft mijn paard voorgebracht. Is een kantoor freak :D Dus geen ervaring met voorbrengen. En mijn paard kan ook niet stilstaan. Echter is ze ster verklaard en gaan we dit jaar naar Hengelo :D

keat schreef:
ja ik zit er aan te denken, maar meestal willen ze een paard ongeveer 2 maanden voor de keuring hebben en ik heb nu nog maar een maandje. ik longeer haar iig 3 keer per week en een keer daarvan bij mijn instructrise. verder laten we haar los bewegen en wandel ik veel met haar aan de hand. ze krijgt per dag een halve kilo haver en een kilo nature's best muesli van pavo. ik zet haar op voorijzers en vraag iemand mij te helpen met het scheren van haar hoofd etc. 16 juni ga ik ook naar een trainingsavond bij mij in de buurt. daar kun je onder professionele begeleiding je paard los laten bewegen en springen.
het paard moet idd willen lopen. dat wil ze wel, al kan ze wel een beetje brutaal zijn. ze is wel heel slim en als we haar even een paar keer aanpakken, weet ze wel wat er van haar verwacht wordt.

de enige probleempjes waar ik nu met haar tegen aan loop is;
-af en toe stoppen met stappen als ze iets spannends ziet.
-het opstellen moet nog juist
-netjes scheren
-en aan de longeerlijn wil ze wel eens brutaal zijn en omdraaien. nu heeft dit op de keuring niks van toepassing maar ik vind het wel een teken van brutaliteit en dominantie.

Shalot

Re: Op naar Gelderse keuring in 3 juli Didam en 31 juli Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:45

Heb sinds halverwege april nauw contact met voorbrenger. (Die gaat mijn paard ongeveer 2 weken voor aanvang trainen.) Hoe ik mijn paard moet trainen en dik/vol maken voor Hengelo. Van de week foto's naar hem opgestuurd en hij was zeeeeeeeeeer tevreden

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:46

uhhhhhhhhhhh zadelrubriek vertel dat ken ik niet!

[***] schreef:
Ik heb een 3 jarige merrie ingeschreven voor Didam en wil ook met een 8 jarige naar Hengelo, voor de zadelrubriek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:47

Nou dan rijd je met z'n allen een rondje in stap draf galop en het [naam] paard wint de zadelrubriek :Y)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:48

bizar he de een moet voller worden en zit nu op 4kg voer en is niet dik te krijgen :( En belinda moet er net iets wat af hebben :D geef wat van haar dan aan mijn zollie zijn we alle 2 tevreden :o

GJ9 schreef:
Leuk Lia!

Belinda komt ook al meer in keuringsconditie, ze was te vet.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:51

Kom maar halen die vetjes :D

Is je paard wel goed ontwormd?

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:03

yep ben door de hele malle molen geweest er is niets mis met mijn paard. Zie foto op bladzijde 1.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:08

Op pagina 1 ziet ze er toch goed uit?

Ik kan je geen voedingsadvies geven, geen ervaring met te dunne paarden, maar er zijn vast mensen die je daarme kunnen helpen?

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:19

Voor het mooie moet ze zeker wat voller en meer spieren krijgen. Ze zit nu op 3,5 kg. en gaat vanaf 1 juli op 4 kg.
ja zeker de voorbrenger begleid mij wekelijks via foto's dus ze word al wat voller. En hij komt binnenkort weer langs. Maar zowel het eraf krijgen als kilo er bij krijgen gaat niet makelijk hahahaah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:34

Ik heb alleen ervaring met vette paarden :')

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 13:27

:D :D :D :D daarom ik kom effe de kilo's halen

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:50

ciara gaat ook steeds beter! ze is haar vetjes al veel meer kwijt en begint mooi in model te komen. ze staat nu nog op en halve kilo haver en een halve kilo muesli, maar de haver ga ik langzaam omhoog zetten en de muesli steeds minder. verder staat ze 1 a 2 uur per dag op een hele volle wei en de rest van de dag op de paddock met graszaathooi. werkt goed. wel toont ciara niet echt groot vind ik. ga haar dus van het weekend even meten. aankomende woensdag heb ik een trainingsavond met vrijbewegen en vrijspringen. ben benieuwd hoe ze het doet. ik heb haar van de week aan de longeerlijn laten springen en ondanks dat het haar eerste keer was en ze af en toe niet goed uitkwam deed ze het hartstikke goed. geen enkele keer geweigerd. laten jullie je paard springen?? ik had begrepen dat de gelderse dit moeten, maar nu had ik laatst Harm Bruil (heb me telefonisch nog bij hem opgegeven omdat internet staakte) aan de telefoon. hij zei dat het springen op vrijwillige basis is. ik ga dus gewoon kijken hoe ciara het doet en ik kan volgens harm me op de dag zelf nog wel of niet voor het springen opgeven.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 15:57

Yep je kan je daar nog opgeven of laten vervallen voor het springen. Er werd duidelijk geadviseerd als je twijvelt of je paard goed kan springen het neit te doen. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan ze is ster verklaard. En dit jaar ga in naar Hengelo. Als ze bijv. voorlopig Keur word mag ze IBOP doen en dan word het springen ook geregistreerd. Toevallig Harm van de week nog gesproken daar over :D

keat schreef:
ciara gaat ook steeds beter! ze is haar vetjes al veel meer kwijt en begint mooi in model te komen. ze staat nu nog op en halve kilo haver en een halve kilo muesli, maar de haver ga ik langzaam omhoog zetten en de muesli steeds minder. verder staat ze 1 a 2 uur per dag op een hele volle wei en de rest van de dag op de paddock met graszaathooi. werkt goed. wel toont ciara niet echt groot vind ik. ga haar dus van het weekend even meten. aankomende woensdag heb ik een trainingsavond met vrijbewegen en vrijspringen. ben benieuwd hoe ze het doet. ik heb haar van de week aan de longeerlijn laten springen en ondanks dat het haar eerste keer was en ze af en toe niet goed uitkwam deed ze het hartstikke goed. geen enkele keer geweigerd. laten jullie je paard springen?? ik had begrepen dat de gelderse dit moeten, maar nu had ik laatst Harm Bruil (heb me telefonisch nog bij hem opgegeven omdat internet staakte) aan de telefoon. hij zei dat het springen op vrijwillige basis is. ik ga dus gewoon kijken hoe ciara het doet en ik kan volgens harm me op de dag zelf nog wel of niet voor het springen opgeven.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:06

Ik had in de planning om naar Didam te gaan met mijn gelderse knollie van Koss... Wel een ruin maar toch :P die kunnen ster worden en een aantal in het gelderse paardentopic zagen dat wel gebeuren... Helaas valt het exact gelijk met de 3e selectie van de kring hier dus kan ik niet... VOlgend jaar weer proberen dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:27

Jammer PSM maar volgend jaar is hij ook nog mooi :Y)
Kom je wel naar Hengelo?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:27

__PSM__ schreef:
Ik had in de planning om naar Didam te gaan met mijn gelderse knollie van Koss... Wel een ruin maar toch :P die kunnen ster worden en een aantal in het gelderse paardentopic zagen dat wel gebeuren... Helaas valt het exact gelijk met de 3e selectie van de kring hier dus kan ik niet... VOlgend jaar weer proberen dus :)

Ja dat zag ik ook wel gebeuren, met vrijspringen erbij!

Volgend jaar nieuwe kansen :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:31

Vrijspringen mocht hij dan ook :)

Hengelo wilde ik eerst wel heen, maar waarschijnlijk ben ik dan precies op vakantie en eigenlijk wil ik hem de komende tijd L2/M1 door trainen en dan hup zo op concours...

Volgend jaar hou ik wel de data vrij zodra ze bekend zijN :)

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:29

Gister zijn we met onze gelderse merrie naar de oefendagen voor stamboek geweest in Bronneger Drenthe.
Wij kregen het advies haar alleen te laten vrij bewegen, springen is niet echt haar ding, maar verder ging het erg goed. Dus nu op naar Didam.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:42

vriendin van mij gaat toch met 2 waarschijnlijk, een Rhodium*Triomfator en een Parcival*Democraat.(Didam dus)
In deze regio moet er nog een oefendag komen geloof ik, maar de Rhodium wil iig wel springen, nu alleen even kijken wat hij doet met een lijntje.
ben benieuwd wat ze voor advies geven.
Ben zowieso helemaal weg van de Rhodium :D
De Parcival is nog maar 3, en veeeel te vet maar we krijgen hem niet slank haha.
(heeft echt een merrie-model, maar is toch echt een ruin)

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:54

ik ben vanavond naar de oefenavond geweest. was een hele spannende avond voor ciara. het was de eerste keer dat we echt met de trailer weg gingen. mevrouw maakte van de trailer letterlijk een stoomcabine!! het was gewoon mistig, zo hard heeft ze staan zweten van angst. het luik van de trailer zat namelijk ook dicht zodat ze bijv geen vrachtwagens achter zich op zag duiken. verder heeft ze het heel rustig gehouden en zijn zij en de trailer nog heel :D. eenmaal bij de training aangekomen heb ik anderhalf uur met haar moeten stappen voordat we aan de beurt waren. ze was ontzettend braaf. het vrijbewegen ging goed en het springen naar omstandigheden ook. het was de eerste keer dat ze moest springen en ze deed het allemaal heel netjes. wel was het zo dat ze gewoon de kracht niet had om de balken niet te raken. de hindernissen werden maar hoger gezet en ciara gooide hier en daar een balk af. wat wel mooi was is dat ze de laatste keer dat ze sprong alles liet liggen terwijl nu alles op zn hoogst was. ze heeft erg haar best gedaan, maar het resultaat was niet uitmuntend dus ik laat haar op de keuring denk ik maar alleen vrij bewegen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 06:51

[***] schreef:
Nou dan rijd je met z'n allen een rondje in stap draf galop en het beste paard wint de zadelrubriek :Y)

Bestgaand rijpaard noemen we dat. ;)

Er is nog een zadelrubriek nl de Gelderse dressuurcompetitie. :Y) :D
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 17-06-10 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 06:52

__PSM__ schreef:
Vrijspringen mocht hij dan ook :)

Hengelo wilde ik eerst wel heen, maar waarschijnlijk ben ik dan precies op vakantie en eigenlijk wil ik hem de komende tijd L2/M1 door trainen en dan hup zo op concours...

Volgend jaar hou ik wel de data vrij zodra ze bekend zijN :)

Nou schrijf maar op.

Didam begin julli en Hengelo eind juli :D ;) :+

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:57

vriendin van me wilde gister met allebei naar de oefenavond, maar ze verbouwden heel de wagen dus zijn ze gekeerd... :(
echt jammer, had wel willen gaan kijken en het is altijd leuk en goed zo'n avond als leermoment.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:14

Ik meld me ook even in dit topic. Ik heb mijn 3-jarige upperville-merrie opgegeven voor Didam.

Weet iemand toevallig waar de starttijden komen te staan? Heb al op de site van het KWPN gekeken maar kan daar van geen enkele keuring starttijden vinden, zelfs niet van de keuring van vandaag. Wil eigenlijk toch wel graag weten hoe laat je ingedeeld wordt, aangezien het zo'n 2 uur rijden is naar Didam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:16

Als het goed is krijg je heel binnenkort het boekje in de bus met startnummers e.d.